Nikto nešoféroval auto. Dvaja ľudia zomreli pri hrozivej nehode Tesly so zapnutým autopilotom, znovu odhalila obrovskú nezodpovednosť ľudí
Nezodpovednosť niektorých ľudí nepozná hraníc a takéto správanie vedie častokrát k tragickému záveru. Maximálne nezodpovedná bola aj dvojica, ktorá tragicky zahynula po nehode Tesly, podľa úradov však nešoféroval ani jeden z nich, na šoférovanie totiž využívali autopilota, informuje portál The Verge.
Podľa záchranných zložiek a vyšetrovateľa pri včerajšej nehode v okrajovej časti Houstonu v Texase tragicky zahynuli dvaja ľudia po nehode elektromobilu Tesla. Ten ihneď po náraze do stromu zachvátil požiar, čo mohlo byť príčinou smrti tejto dvojice. Ako dodáva portál CNBc, vo vozidle Tesla Model S z roku 2019 sa viezli dvaja muži vo veku 59 a 62 rokov.
NEPREHLIADNI
Čísla hovoria jasne, autopilot Tesly je spoľahlivejší, než ľudský vodič
Hasičom trvalo 4 hodiny, než sa im podarilo požiar dostať pod kontrolu. Žiaľ, opäť sa teda potvrdilo, že ak požiar zachváti batériové vozidlo, uhasiť ho je extrémne náročné a ak sa z neho po nehode pasažieri nedokážu dostať po vlastných a najmä ihneď, takmer s určitosťou to skončí tragicky.
Po tom, čo sa záchranným zložkám nedarilo dostať požiar pod kontrolu, pokúšali sa získať radu aj od samotnej Tesly, no či sa odpovede dočkali, zrejmé nie je. Tesla totiž zrušila svoje tlačové oddelenie a všeobecne sa s ňou akokoľvek spojiť je aktuálne veľmi ťažké.
Auto nikto nešoféroval
Najsmutnejšie na tomto prípade je, že k tragédii došlo iba kvôli nezodpovednosti oboch pasažierov. Záchranné zložky zistili, že auto vo vysokej rýchlosti zišlo z cesty po tom, čo nezvládlo zákrutu a narazilo do stromu. Na sedadle vodiča však nikto nesedel, jeden z pasažierov sedel na mieste spolujazdca a ten druhý na zadných sedadlách. Zatiaľ však nie je potvrdené ani to, či v čase nehody auto jazdilo v režime autopilota, respektíve so zapnutou funkciou FSD.
Two men killed after Tesla that may have been in autonomous driving or self driving mode didn’t adhere to a curve, slammed into a tree then burst into flames in the Woodlands, officials say. Firefighters say they had to call Tesla to figure out how to oust the blaze. @KPRC2 pic.twitter.com/nmhDxKeTHT
— Deven Clarke (@KPRC2Deven) April 18, 2021
Nehody spojené s nezodpovedným a nesprávnym využívaním autopilota sa hromadia, no táto je prvá, ktorá skončila tragicky. Otázne je, kto za túto nehodu prevezme zodpovednosť a či sa to nejako dotkne aj Tesly, respektíve ich funkcie Full Self-Driving.
Automobilka totiž neustále zdôrazňuje, že systém nie je autonómny a pri jeho využívaní je potrebná neustála pozornosť vodiča, no podľa odborníkov Tesla túto pozornosť nekontroluje dostatočne dôkladne.
Požiar elektromobilu ako najväčší strašiak
Ak sa chytí horieť batéria elektrického auta, väčšinou neexistuje šanca na jej uhasenie. V batérii sa totiž stále nachádza energia a aj po prípadnom uhasení hrozí veľké riziko znovuvznietenia. Ešte minulú rok sme písali o prípade z Nemecka, kde podobným spôsobom po náraze do stromu uhorelo mladé, len 19-ročné dievča. Hasičom sa takisto nedarilo dostať požiar pod kontrolu a dievča z vraku vytiahli až po tom, čo batérie úplne vyhoreli.
Slovensko na hasenie elektromobilov pripravené nie je
Téme hasenia elektromobilov na Slovensku sme sa veľmi detailne venovali v tomto článku. Horenie batérie elektromobilu môže trvať aj niekoľko hodín a ešte aj po takom čase hrozí, že sa batéria znovu vznieti. Dokonca sú známe prípady, kedy sa akumulátor po uhasení vznietil po 22 hodinách. S touto problematikou sme sa obrátili na Prezídium Hasičského a záchranného zboru, ktoré nás vo svojej odpovedi informovalo, že hasiči pri takýto požiaroch využijú aj ťažkú techniku.
„Postup pri likvidácii požiaru elektromobilu je rovnaký ako v prípade požiaru automobilu so spaľovacím motorom. Rozdiel je však v dĺžke eliminácie požiaru. Pri spaľovacích motoroch je možné požiar zlikvidovať v priebehu pár minút, zatiaľ čo likvidácia požiaru elektromobilu môže trvať niekoľko desiatok minút až hodín.
Ďalším riešením je ponorenie vozidla prostredníctvom ťažkej techniky do kontajneru s vodou, a to aj na niekoľko dní,“ informovala redakciu FonTech.sk npor. Mgr. Katarína Križanová z komunikačného oddelenia Prezídia Prezídium HaZZ.
S podobnými prípadmi sme sa pritom doteraz stretli pri viacerých nehodách v zahraničí, kedy museli hasiči ponoriť elektromobil do veľkej nádrže s vodou a čakať na uhasenie požiaru.
Posted by Brandweer Midden- en West-Brabant on Monday, March 25, 2019
Na otázku, akú techniku by pri takomto zásahu využili hasiči na Slovensku, sme však odpoveď nedostali. V skutočnosti totiž nie je stále stanovený ani presný postup, ktorý by hasiči využili pri dopravnej nehode a požiaroch elektromobilov.
„V súvislosti so zásahmi pri požiaroch a dopravných nehodách elektromobilov je vytvorená pracovná skupina, ktorá je zložená zo zástupcov Hasičského a záchranného zboru, Žilinskej univerzity v Žiline a Technickej univerzity vo Zvolene, ktorej cieľom je stanoviť metódy a postupy pri riešení havárií a požiarov elektromobilov.
Momentálne sa vypracováva metodický list, v ktorom bude stanovený postup pri hasení požiaru a pri dopravnej nehode elektromobilu,“ dodala v odpovedi pre redakciu FonTech.sk npor. Mgr. Katarína Križanová.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Známa továreň na hoaxy končí. Po 2 rokoch porušovania pravidiel mu zrušili kanál
Vedci prinášajú viacero prelomových objavov, týkajú sa žilnatiny listov aj Alzheimera
Vo vlakoch bude o niečo bezpečnejšie. ZSSK spustila nový projekt
iPhone už nie je tak populárny. Apple zaznamenal prepad predajov, chcú to zmeniť
O hlasovací preukaz v eurovoľbách možno požiadať aj cez aplikáciu Voľby.Digital
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené