Koncern Hyundai rúbe s modulárnou platformou E-GMP určenou výhradne pre elektrické vozidlá skutočne vysoko. Už prvý model postavený na nej, model Ioniq 5, ukazuje skvelé parametre nielen papierové, ale aj tie reálne. Koncernový bratranec Kia EV6 oficiálne príde už o pár dní, zatiaľ sa nám ale ukázal na prvých oficiálnych fotografiách, o téme píše portál The Verge.

Nadpriemerný dojazd a extrémne rýchle nabíjanie, to sú dve najdôležitejšie charakteristiky novej platformy E-GMP, respektíve elektromobilov z koncernu Hyundai, ktoré sú a neskôr tiež budú postavené práve na nej.

KIA

Ioniq 5 už poznáme, dokonca aj vieme, ako rýchlo sa reálne nabíja. Výsledky reálneho testu boli o čosi horšie, než ako udával výrobca, no zrejme šlo o obmedzenie spojené s tým, že išlo iba o predprodukčnú verziu elektromobilu.

NEPREHLAIDNI
Kia odvážne vyhlasuje: Náš nový elektromobil sa vyrovná Porsche Taycan, máme prvé videá

Už o pár dní ale uvidíme aj koncernovú dvojičku Kia EV6. Toto futuristicky vyzerajúce SUV sa už pár dní dozadu ukázalo na videách, no okrem pár detailov a siluety sme toho príliš veľa nevideli. Teraz ju už ale môžeme vidieť v plnej kráse na oficiálnych fotografiách.

Takto vyzerá spojenie troch dizajnových štúdií

Ako píše portál InsideEVs, Kia EV6 vznikla kolaboráciou troch dizajnových štúdií automobilky z Kórei, Nemecka a USA. Už na prvý pohľad musí byť každému hneď jasné, že EV6 sa dizajnovo úplne líši od všetkých doteraz existujúcich modelov a pre elektromobily tak automobilka vytvorila nový a unikátny dizajnový jazyk.

KIA

Charakteristický je najmä svetelný podpis zadných svetiel, ktorých línia akoby pokračuje smerom od spodnej lišty. Aj predné svetlá majú novú grafiku, inak je ale predná časť typická „elektromobilová“, čo znamená, že výrobca dbal na dobrú aerodynamiku, s ktorou je spojený aj veľmi malý priestor na prívod vzduchu v spodnej časti prednej masky.

Novinky aj v interiéri

Kia nezmenila len svoje logo a exteriérový „dizajnový jazyk“, ale aj vizuál interiéru. Dominantným prvkom je tu zahnutá obrazovka, ktorá sa tiahne od priestoru pred vodičom až k stredovej časti. Tá v sebe spája virtuálne budíky a multimediálny systém.

KIA

Tlačidiel tu nájdeme minimum, no klimatizácia našťastie tie svoje má, najzákladnejšie úkony sa tak dajú ovládať mimo hlavného displeja. Nový je aj multifunkčný volant, ktorý je už tentokrát aj s množstvom tlačidiel. Z fotografie to pôsobí tak, že ovládanie systémov cez volant bude chaotické a zložité, no až prax ukáže, ako sa v skutočnosti s novým volantom pracuje.

KIA

Stredová konzola je položená pomerne vysoko, no to vôbec nevadí, pretože priestor pod ňou je otvorený. Inak tu ale nechýba množstvo úložného priestoru a vidieť tiež dvojicu klasických USB portov.

Technické špecifikácie zdieľané s Ioniq 5

Z technických špecifikácií toho zatiaľ veľa nevieme, no nakoľko ide o totožnú platformu s Ioniq 5, aj parametre by mali byť rovnaké, prinajmenšom podobné. Máme tu teda možnosť extrémne rýchleho nabíjania výkonom až 350 kW.

Model EV6 bude disponovať rovnakou nabíjacou technológiou a tešiť sa tak môžeme na rýchle nabitie 100 km dojazdu už za 5 minút a z 10 na 80 % by to autu malo trvať iba 18 minút.

V základe bude k dispozícii 58 kWh batéria, ktorá zabezpečí dojazd na úrovni 450 km podľa WLTP, no hovorí sa tiež o väčšej 73 kWh batérii s dojazdom okolo 550 km na jedno nabitie. Svetová premiéra prebehne online už 30. marca, kde sa dozvieme všetky podrobné detaily.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú