Nórsky portál Dinside uskutočnil ďalší zaujímavý test elektromobilov v extrémne chladných podmienkach. Znovu sa ukázalo, že zimu najlepšie zvládajú kórejské autá, ktorým v takomto prípade ubudne z udávaného dojazdu najmenej.

Zima elektromobilom neprospieva, presvedčili sme sa o tom aj my v redakcii pri teste Audi e-tron, Peugeot e208 či plug-in hybridov Cupra Leon a Mercedes GLA. Túto dookola omieľanú frázu dokonca potvrdil aj Slovák, ktorý v zaujímavom teste na svojom Modeli 3 síce prešiel z Bratislavy do Košíc bez jedinej zastávky na nabíjanie, no vyšlo mu to len tak tak.

Naše podmienky sú ale oproti tým nórskym pre elektromobily „prechádzkou ružovou záhradou“ a až táto severská krajina naplno preverí ich schopnosti. A veru že aj preverila, nórsky portál si posvietil na 12 veľmi populárnych elektromobilov v Európe.

Ako upozornil InsideEVs, tento extrémny test potvrdil, že veľkosť batérie a ani cena vozidla rozhodne nezaručujú, že s takýmto autom zvládneš v zime prejsť viac kilometrov na jedno nabitie, ako s lacnejším elektromobilom s menšou baterkou.

Zobraziť celú galériu (2)
Markus Pentikainen/Dinside

Rovnako ako v teste z roku 2019, aj v tom minuloročnom sa opäť najlepšie ukázali kórejské elektromobily, konkrétne Kia e-Niro a Hyundai Kona Electric, ktoré v mrazoch dosiahli spotrebu 20 kWh/100 km.

Ešte lepšie si však viedol Hyundai Ioniq so spotrebou iba 17 kWh/100 km. Paradoxne najhoršie dopadli drahé luxusné autá ako Audi e-tron či Mercedes EQC, ktorých spotreba sa pohybovala okolo 28 kWh/100 km. Tu je samozrejme najväčší kameň úrazu vysoká hmotnosť a proporcie luxusných SUV elektromobilov.

NEPREHLIADNI
Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil

Ani Tesly v mrazivých podmienkach príliš neoslnili, Model 3 dosiahol priemernú spotrebu 24 kWh/100 km a Model S až 26 kWh/100 km. Elektrické Niro a Kona sa tak so svojimi 64 kWh batériami takmer vyrovnali dojazdu Tesly Model S, ktorá však má batériu s kapacitou až 100 kWh. Podrobné výsledky testu, ako veľkosti batérií testovaných elektromobilov, papierový dojazd a skutočný dojazd v zimnom teste, si môžeš pozrieť v tabuľke:

Model Kapacita batérie (kWh) Skutočný dojazd (km) Udávaný dojazd WLTP (km)
Tesla Model S 100 391 639
Hyundai Kona E 64 333 449
Kia e-Niro 64 333 455
Jaguar i-Pace 90 322 470
BMW i3 42 199 306
Nissan Leaf 40 150 270
Kia e-Soul 64 319 452
Audi e-tron 86 304 431
Tesla Model 3 72 301 567
Mercedes EQC 80 283 417
Renault Zoe 52 245 395
Hyundai Ioniq 38 235 311

Na záver je dobré podotknúť, že testovanie spočívalo z jazdy v kolóne pri priemernej rýchlosti 75 km/h, pričom prvých 10 minút boli na všetkých vozidlách zapnuté všetky komfortné funkcie ako kúrenie, rozmrazovanie vozidla a vyhrievanie sedadiel.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú