Po Európe bude do 9 rokov jazdiť 50-násobne viac elektromobilov. Na nabíjačky však potrebujeme šialenú sumu peňazí
Plán Európskej únie (EÚ) na zvýšenie počtu elektromobilov na cestách v tomto desaťročí až na päťdesiatnásobok v rámci zníženia emisií skleníkových plynov si bude vyžadovať investície vo výške 80 miliárd eur do nabíjacích staníc. Uviedla to v utorok vo svojej správe energetická skupina Eurelectric.
EÚ potrebuje, aby do roku 2030 jazdilo po jej cestách 30 miliónov alebo viac automobilov s nulovými emisiami, aby dosiahla svoj cieľ, ktorým je znížiť v tomto desaťročí emisie najmenej o 55 % v porovnaní s úrovňami z roku 1990.
Únia chce viac elektromobilov. Musí investovať do nabíjačiek
Podľa európskeho združenia výrobcov automobilov na konci roku 2019 jazdilo v bloku len asi 615.000 takýchto vozidiel. K dispozícii mali menej ako 250.000 verejných nabíjacích miest. Ich počet sa pritom musí do roku 2030 zvýšiť na 3 milióny, aby Únia splnila svoje zelené ciele, tvrdí správa Eurelectric.
Rozšírenie nabíjacej infraštruktúry si bude vyžadovať investície vo výške 20 miliárd eur do verejných nabíjacích staníc a 60 miliárd eur do súkromných, pokračuje správa. Ich počet je pritom v súčasnosti „hlboko pod cieľom“, dodala správa. Podobné obavy vyjadrili aj zástupcovia automobilového priemyslu.
Eurelectric odhaduje, že do roku 2030 bude v EÚ vo vozových parkoch súkromných firiem aj verejných úradov približne 10,5 milióna elektrických vozidiel. V súčasnosti je to len 420.000 elektromobilov. Rozmach elektronického obchodu počas pandémie ochorenia COVID-19 priniesol nový impulz do pretekov vo vývoji elektrických dodávkových a nákladných vozidiel, pretože momentálne je k dispozícii pomerne málo takýchto modelov.
Skupina Eurelectric vyzvala tiež EÚ, aby stanovila povinné kvóty pre výrobcov automobilov na predaj vozidiel s nulovými emisiami. EÚ v uplynulých rokoch použila normy emisií oxidu uhličitého (CO2) pre automobily na podporu predaja elektrických vozidiel a v priebehu tohto roka navrhne ich sprísnenie s cieľom urýchliť prechod k tzv. čistej doprave.
Ďalšie články:
- Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil
- Rakúsko povolilo vyššie rýchlosti na diaľnici aj pre elektromobily zo Slovenska. Akou rýchlosťou môžeme jazdiť?
- Volkswagen zatvára ústa odporcom elektromobility. Spustil továreň na recykláciu batérií
- Vyrobili ich len 2500 kusov a na Slovensku to bola poriadna exotika. Ivan odhalil, aké je jazdiť s najvýstrednejším plug-in hybridom sveta (ROZHOVOR)
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Elektromobil nabijeme za 4 minúty. Európska firma hlási obrovský pokrok v rozbehnutom projekte
Spoluzakladateľ Tesly má plán, ako poraziť Čínu. Odpad z batérií mení na „strategickú zbraň“
Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Zásadná zmena v nakupovaní: Zaužívaná vec má íst po 50 rokoch „do dôchodku“. Nastúpi nová technológia
Bezos predal svoje sídlo s prístavom a bambusovým hájom. Vytvoril nový rekord v predaji nehnuteľnosti
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Voliči Progresívneho Slovenska prechádzajú k Matovičovi. Do parlamentu by sa dostalo 7 strán
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
OpenAI má bizarný problém. Najnovšie výkonné modely robia jednu zlú vec častejšie, než tie staré
Alkohol neničí len mozog. Nová štúdia odhalila desivé spojenie
Základný fyzikálny princíp môže vyriešiť energetickú krízu. Vedci premenili dážď na elektrinu
Gates o budúcnosti práce: AI vyrieši krízu, ktorú roky nikto nevedel zvládnuť
Zákaz sa nekoná. EÚ sa bojí prázdnych zásobníkov a ostáva pri ruskom plyne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Zásadná zmena v nakupovaní: Zaužívaná vec má íst po 50 rokoch „do dôchodku“. Nastúpi nová technológia
Bezos predal svoje sídlo s prístavom a bambusovým hájom. Vytvoril nový rekord v predaji nehnuteľnosti
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Voliči Progresívneho Slovenska prechádzajú k Matovičovi. Do parlamentu by sa dostalo 7 strán
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené