Dnes sa prepisujú dejiny švédskej automobilky Koenigsegg. Po stále dvojmiestnych športových autách prišlo na rad niečo väčšie. Koenigsegg Gemera je prvý štvormiestny hybridný automobil značky, informuje portál Top Gear.

Po limitovanom super-rýchlom športiaku Švédi naďalej prekvapujú. Tentokrát sa vydali cestou hybridného pohonu a nový model využíva dvojlitrový trojvalec (áno, čítaš správne) s výkonom 600 koní a krútiacim momentom 442 Nm. Posilnený je dvomi turbo dúchadlami. Spaľovací motor sa kombinuje s hybridným systémom, s ktorým sa výsledný výkon dostáva na ohromnú hranicu 1700 koní, informuje AutoCar.

Koenigsegg

Aj krútiaci moment 3 500 Nm je dôvodom, prečo Gemera dokáže vystreliť z miesta a zrýchliť z 0 na 100 km/h by už za neuveriteľných 1,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Taktiež mu patrí prvenstvo za prvé vozidlo automobilky, ktoré má pohon všetkých štyroch kolies.

Koenigsegg

Každé zadné koleso má vlastný elektrický motor s výkonom 500 koní a v režime výlučne zadného pohonu dokáže Gemera dosiahnuť rýchlosť 186 km/h a čisto na elektrinu má dojazd 50 km.

Koenigsegg

Nenechaj si ujsť
Legendárny Hummer je späť. Vráti sa ako brutálny 1000 koňový elektromobil

Gemera má teda dokopy 3 elektromotory. Jeden je na každom zadnom kolese a jeden na kľukovom hriadeli. Okrem vektorovania krútiaceho momentu ponúka aj jemné nakláňanie zadných kolies pre väčšiu pružnosť a stabilitu. Výrobca sa chváli aj moderným podvozkom, pre čo najlepší zážitok z jazdy. Dizajn je kapitolou samou o sebe.

Interiér pre 4 osoby

Predná časť sa inšpiruje úplne prvým prototypom g Segg. Samotná dĺžka vozidla je takmer päť metrov, takže rozhodne nejde o žiadne malé auto. Rázvor kolies je 3 m a karoséria je vyrobená z uhlíkových vlákien. Interiér je dostatočne veľký a ponúka dva batožinové priestory. Okoloidúcich zaujme aj dvojica obrovských výklopných dverí so senzormi, ktoré zabezpečujú, aby sa napríklad v podzemnej garáži neotvorili príliš vysoko a nepoškodili lak.

Dvere majú trochu krkolomný oficiálny názov – Koenigsegg Automated Twisted Synchrohelix Actuation Door a neobsahujú žiaden B stĺpik. Zadné sedadlá dokonca obsahujú ukotvenie ISOFIX pre detské sedačky. Cena zatiaľ nebola oficiálne stanovená, no môže sa vyšplhať až na 1,7 miliónov eur. Výrobca však vypustí zo svojej linky iba limitovaný počet 300 kusov, no dá sa predpokladať, že majetní záujemcovia si ten svoj už stihli rezervovať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú