Konečne lacný elektromobil? Príde s ním Dacia a je pripravený pre masy
Renault City KZ-E, ktorý sa úspešne predáva v Číne ako dostupný elektromobil, by v krátkom časovom horizonte mohol zavítať aj na náš kontinent. Podľa dostupných informácií sa bude predávať pod logom Dacie, aby sa predovšetkým znížilo priemerné množstvo CO2 na jeden automobil – uvádza Romania Insider.
Prísne emisné normy od Európskej únie nútia automobilky prichádzať s riešeniami, ktoré sa zrejme nikomu z nás nepáčia. Nadchádzajúca emisná norma po novom nariaďuje maximálnu produkciu CO2 95 g/km, čo pre viacero výrobcov môže predstavovať problém. Každý vyprodukovaný gram navyše je totiž pokutovaný sumou 90 eur, čo pri Ferrari nie je problém, no pri takej masovo vyrábanej Fábii už áno.
Aj preto môžme vidieť, že takmer každá automobilka má vo svojom potrfóliu model, ktorý je poháňaný elektromotorom. Ich prítomnosť znižuje priemernú produkciu CO2 na jedno vozidlo a tak sa popri nich môžu predávať aj modely, ktoré túto hranicu prekračujú a to bez toho, aby musela automobilka platiť drahé pokuty, ktoré sa samozrejme prenesú do výslednej ceny vozidla.
Elektromobil od Dacie
Keď si vezmeme najlacnejší Logan v ponuke, tak jeho benzínová verzia produkuje 117 gramov CO2 na jeden kilometer. To je na kilometre vzdialená hodnota od toho, čo bude čoskoro požadovať nová emisná norma. Znížiť tento objem o viac ako 20 gramov nie je len tak a pritom už dnes má motor v Logane objem 998 cm3.
Spoločne s Renaultom by sa však táto situácia dala vyriešiť. Nová regulácia vstúpi do platnosti od roku 2021, kedy by mal byť predstavený aj “nový” elektromobil od Dacie. V skutočnosti však pôjde len o Renault City KZ-E, ktorý sa už dnes predáva v Číne.

Striktne do mesta
Pod značkou Dacia by sa toto vozidlo mohlo predávať v Európe za približne 14 – 15 tisíc eur, čím by sa jednalo o jedno z najlacnejších elektrických vozidiel na trhu. Na prvý pohľad pekné vozidlo však vo svojom vnútri skrýva komponenty, ktoré ho radia výhradne do mestskej pevádzky. Podľa Electrive, má súčasný Renault City KZ-E výkon len 33 kW s maximálnym točivým momentom 125 Nm.
Batéria má kapacitu 26,8 kWh, pričom by mala vystačiť na približne 200 km. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 105 km/h. Prevádzka mimo mesta tak veľmi nepripadá v úvahu.

V prípade jeho importu aj do Európy by sa však tieto hodnoty mohli zmeniť, avšak vzhľadom na avizovanú nízku cenu len veľmi minimálne. Ak všetko pôjde podľa plánu, vozidlo by sme na našich cestách mohli vidieť už od roku 2021.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

