Emisný škandál tejto automobilky, známy tiež ako „Dieselgate“, sa rozpútal ešte v roku 2015, keď americká agentúra EPA podala na VW oznámenie o porušení zákona o čistom ovzduší. Bolo odhalené, že výrobca úmyselne upravoval svoje dieselové motory tak, aby produkovali nižšie emisie pri laboratórnych testoch a splnili tak štandardy. Po rokoch od začiatku vyšetrovania prípad „dieselgate“ vo VW ožíva po tom, ako prokuratúra vtrhla do centrály vo Wolfsburgu, aby zabavila ďalšie dokumenty, informuje agentúra Reuters.

Táto kauza vyvolala množstvo pochybností a otázok, akým spôsobom môžu svoje motory upravovať aj ďalšie automobilky. Volkswagen však na odhalenie podvodu doplatil najviac. Po dlhom vyšetrovaní nakoniec automobilka vinu priznala a zároveň získala obrovský dlh vo výške až 30 miliárd eur. Nemecká automobilka sa tak postarala o azda najväčší škandál v automobilovom priemysle. Následne sa rozbehli aj siahodlhé debaty o škodlivosti dieselových motorov, ktoré sú kvôli „dieselgate“ dodnes mnohými zatracované.

Prokuratúra si chce posvietiť na ďalší podozrivý diesel od VW

Po 4 rokoch od odhalenia podvodov s týmito motormi nastal ďalší zvrat. Prokurátori totiž v utorok zabavili v centrálne automobilky dokumenty, ktoré sa tentokrát týkajú ďalšieho dieselového motora typu EA 288. Ten bol nástupcom predošlého typu motora EA 189 s objemom 1,6 l a 2,0 l, ktorý bol dôvodom celej emisnej kauzy Volkswagenu. Automobilka pritom uviedla, že s úradmi na vyšetrovaní spolupracuje, no označila ho za neopodstatnené.

Nenechaj si ujsť
VW vo vlastnej štúdii odhaľuje pozadie „čistoty“ elektromobilov. Vôbec to nie je jednoznačné

Problémové dieselové motory boli pôvodne upravené tak, aby „oklamali“ emisné testy. Nástupca tejto motorizácie však nemal pri simulácii žiaden problém, pričom stále spĺňal aj emisné normy. VW potvrdil, že tento motor nemal žiadne ilegálne zariadenie, ktoré by ovplyvňovalo výsledky testov emisií. Automobilka pri riešení kauzy pritom informovala o technických opatreniach, ktoré mali pri motorizácii 1,6 TDI zahŕňať minimálne hardvérové zmeny a v prípade motora 2,0 TDI softvérovú aktualizáciu.

Problémy neobišli ani modely Audi a Škody

Spomínané motory sa pritom nachádzali v modeloch Volkswagenu ako napríklad v Golfe (2009-2013), Passate (2008-2015), ale aj v koncernových modeloch Audi od A1 (2010-2015) až po A6 (2009-2015), či v modeloch Škoda Octavia (2008-2016), Yeti 2012-2016) a Superb (2009-2015), informuje Caradvice. Problémové motorizácie si podľa VIN čísla mohli majitelia overiť aj na oficiálnych stránkach automobiliek. Celkovo mala kauza „dieselgate“ ovplyvniť až 11 miliónov automobilov po celom svete.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú