Sériové Porsche Taycan je dlho očakávanou novinkou. Už od minulého roka sa začínali objavovať viaceré úniky či špekulácie, no až dnes môžeme hovoriť o prvých oficiálnych informáciách. Len pred chvíľou totiž na autosalóne vo Frankfurte došlo k predstaveniu prvého elektromobilu z dielne Porsche, informuje Electrek.

Už prvotné testy či úniky totiž naznačovali, že pôjde o naozaj poriadny „superšport“, ktorý ohúri v každom smere. Zdá sa, že pri dnešnej premiére sa väčšina očakávaní aj naplnila. Porsche Taycan v dvoch verziách (Taycan Turbo a Taycan Turbo S) totiž prinesie skvelé vlastnosti, dizajn či samotný výkon.

Zaujal vo všetkých oblastiach

Nový elektromobil už na prvý pohľad vyzerá veľmi podobne ako pôvodná koncepcia Mission E, ktorá za svoj dizajn získala hneď viacero významných ocenení. Pri samotnom dizajne je skvelou správou aj pôsobivý koeficient odporu vzduchu, ktorý pri Porsche Taycan predstavuje hodnotu len 0,22.

Obrovský záujem však u návštevníkov autosalóna vzbudil aj interiér vozidla. Ten disponuje luxusným prevedením a najviac zaujme pravdepodobne prístrojový panel, ktorý je tvorený rozsiahlym dotykovým displejom s množstvom funkcií. Zaujímavosťou je aj to, že Taycan bude prvým vozidlom so zabudovanou aplikáciou Apple Music. V neposlednom rade dodáva nízka poloha sedenia vodičovi, ale aj spolujazdcom príjemný športový pocit.

Skvelé vlastnosti

Pre automobilových nadšencov je však kľúčovou informáciou odhalenie či potvrdenie kľúčových špecifikácií. O zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy sa postará obrovský krútiaci moment, ktorý predstavuje až 1050 Nm.

Nenechaj si ujsť
Lamborghini Sián je prvým hybridom a najvýkonnejším modelom automobilky. Jeho výkon prekročil hranicu 800 koní

Maximálna rýchlosť nového Porsche Taycan sa pritom zastaví na hodnote 260 km/h. Vďaka batérii s kapacitou 93,4 kWh (270 kW podpora nabíjania) môže vodič na jedno nabitie prejsť až približne 450 kilometrov, uvádza The Verge. Pri spomínanom nabíjaní teda nabitie z 5 na 80% zaberie len necelých 23 minút.

Konkrétne špecifikácie sa však líšia v závislosti od konkrétneho modelu. Napríklad model Taycan Turbo skrýva pod kapotou 670 koní, pričom verzia Taycan Turbo S až 750. Odzrkadlí sa to samozrejme aj napríklad v celkovom zrýchlení, nakoľko slabšie vybavený elektromobil zrýchli z 0 na 60 za približne 3 sekundy, pričom silnejšej verzii to potrvá len 2,6 sekúnd.

Cena

Tieto vlastnosti taktiež napovedajú aj to, že cena za nový elektromobil nebude nízka. Za lacnejšiu verziu záujemcovia zaplatia približne 150 000 dolárov (cca 136 tisíc €) a za drahšiu verziu si budú musieť priplatiť ešte ďalších 35 000 dolárov (cca 31,7 tisíc €).

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú