Takto sa postavila Bratislava k zdieľaným elektrickým kolobežkám. Mala niekoľko podmienok
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Ako už iste vieš, tak prvú službu zdieľaných kolobežiek na Slovensku spustil start-up Mint. Služba je aktuálne dostupná v Bratislave, pričom zapožičanie funguje pomocou bezplatnej aplikácie. Mint má do budúcna ambície expandovať aj do ďalších miest, pričom dôležité budú aj rokovania s ich zástupcami.
Cieľom Mintu je znížiť vyťaženosť ciest a vytvoriť nový spôsob prepravy, ktorý má byť dostupnejší a pohodlnejší, ako mestská hromadná doprava, či taxi služby. Mint spustil svoju službu v Bratislave, ktorá je dosť preplnená a v súčasnosti zažíva dokonca viacero dopravných obmedzení kvôli výstavbe obchvatu, či novej autobusovej stanice.
Okrem dostatočného množstva financií je pri spustení podobnej služby potrebné aj oslovenie zástupcov mesta v ktorom má služba fungovať, aby sa nastavili podmienky vhodné pre obe strany. Predstavitelia spoločnosti Mint sa pre FonTech.sk vyjadrili, že jediné, čo výhradne chceli absolvovať pred spustením služby, bolo stretnutie so zástupcami hlavného mesta.
„Začiatkom leta oslovila magistrát spoločnosť Softgate s.r.o., ktorá prevádzkuje službu zdieľaných kolobežiek so zámerom projekt v meste pilotne otestovať. Pre tento účel spoločnosť uviedla v testovacej prevádzke 50 kolobežiek, ktoré umiestnila vo verejných priestoroch v centre mesta, pričom mesto sa na tomto projekte nijakým spôsobom finančne nepodieľa,“ uviedol pre FonTech.sk hovorca hlavného mesta Mgr. Peter Bubla.
Do konca testovacieho obdobia má byť v Bratislave dostupných približne 300 kusov kolobežiek, pričom v budúcnosti je na pláne ich obmena zo súčasného modelu Ninebot KickScooter by Segway na iný, ktorý zatiaľ nie je špecifikovaný. Kolobežky musia byť vybavené rôznymi systémami, ktoré ich chránia pred odcudzením a monitorujú ich polohu pomocou GPS. Systémy vedia dokonca rozoznať, či je kolobežka zaparkovaná alebo či leží pohodená na zemi.
Prvé dni od spustenia boli zaznamenané aj viaceré pokusy o krádež, ktoré sa však skončili neúspešne vďaka rýchlym a pohotovým zákrokom polície.
Mikro-mobilita sa stáva čoraz dôležitejšou súčasťou dopravy hlavne v preplnených mestách. Práve elektrické kolobežky by mohli hrať dôležitú úlohu v dnešnom rýchlo rozvíjajúcom svete a uvedomuje si to aj bratislavský magistrát.
„V každom prípade nový trend mikrodopravy si uvedomujeme a ako mesto chceme podporovať zdieľané formy dopravy, či už ide o kolobežky, bicykle, či autá. Zároveň takúto spoluprácu vieme využiť aj ako zdroj cenných dát využiteľných napríklad pri lepšom plánovaní rozvoja cyklotrás,“ povedal Mgr. Peter Bubla.
Na prevádzkovanie zdieľaných kolobežiek nie sú potrebné žiadne licencie, či špeciálne povolenia, no mesto malo aspoň pár požiadaviek, ktoré musí Mint spĺňať.
„Smerovali sme najmä k tomu, aby používanie kolobežiek bolo bezpečné pre všetkých, aby boli správne zaparkované a neprekážali chodcom a iným účastníkom premávky. Zástupcom spoločnosti sme ozrejmili, aká je naša predstava a čo by sme boli radi, aby dodržali.
Zároveň sme odporučili, aby nedovolili parkovanie v úzkych uliciach alebo aby obmedzili rýchlosť v pešej zóne na 10 km za hodinu,“ dodal pre FonTech.sk hovorca hlavného mesta Mgr. Peter Bubla.
Ako sme už informovali v samostatnom článku, tak používanie je veľmi jednoduché a funguje pomocou bezplatnej aplikácie. Po registrácii je nutné naskenovať QR kód, ktorý sa nachádza na každej kolobežke a po odomknutí kolobežky je možné ju využívať. Kolobežku je možné zaparkovať kdekoľvek v rámci centra mesta, no vhodné miesta sa zobrazujú aj priamo v aplikácii.
Ceny sú rovnaké ako pri konkurenčných službách v okolitých krajinách, no na každodenné využívanie sú kolobežky príliš drahé. V našom teste sme prešli 500 metrov, ktoré nás vyšli na 1,75 €. Využitie vidíme skôr u turistov, prípadne pri potrebe súrneho krátkeho presunu v rámci centra mesta.
Plusom zdieľaných kolobežiek Mint je fakt, že za nimi stojí slovenská spoločnosť, ktorá sa nebráni v budúcnosti expanzii aj do ďalších miest, mínusom je aplikácia, ktorá by si zaslúžila aktualizáciu, nakoľko nie vždy pracuje tak ako má. Časom sa možno dočkáme aj väčšieho počtu kolobežiek, či nižších cien, ktoré by prilákali ešte väčší počet používateľov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Pozor: Slovákom v sekunde vezme všetky peniaze. Nová hrozba zneužíva milovanú apku
Zabudni na skutočných ľudí. Instagram chce zmeniť jednu z najväčších výhod internetu
Museli sa zblázniť. Spustili predaj robotického psa s plameňometom, je smiešne lacný
Padol na totálne dno. Prešľap roka hrá len smiešny počet ľudí
Čierny deň pre YouTube. Vymysleli úplne nový druh reklám, z ktorých si vytrháš vlasy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
Operačný systém iPadOS od Apple musí spĺňať nové pravidlá EÚ
Čínska automobilka BYD vykázala najslabší rast zisku od roku 2022
SAV je partnerom európskeho projektu zameraného na využitie umelej inteligencie
Home office využíva čoraz menej firiem, počet pracujúcich ľudí z domu klesol
Podpora elektromobility v Nemecku klesla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené