Teslu trápi veľký problém. Zvoláva desaťtisíce Modelov S kvôli jednému dielu
Zvolávacia akcia Tesly nemá byť dôvodom na obavy o bezpečnosť pri riadení Modelu S. Podľa vyjadrení spoločnosti sú vybrané kusy Tesly Model S vybavené chybným komponentom, ktorý môže v chladnejších regiónoch poškodiť cestná soľ.
Do zvolávacej akcie Tesly spadá až 123 000 kusov Modelu S, ktoré zišli z výrobných liniek do roku 2016. Všetky tieto elektromobily majú totiž v sebe komponent od firmy Bosch, ktorý nie je odolný voči cestnej soli v zložení s kalciom, alebo magnéziom. Takáto kombinácia na skrutke posilňovača riadenia vyvoláva agresívnu koróziu, kvôli ktorej sa môže táto súčiastka poškodiť a stratiť svoju funkčnosť. K tomuto problému má podľa Tesly dochádzať najmä v chladnejších krajinách, kde sa využíva takáto cestná soľ.
Chyba nie je vážna, no treba ju riešiť
Samotná spoločnosť sa však neobáva, aby kvôli zlyhaniu tohto komponentu došlo k nehode. Vodič môže riadiť Model S aj po prelomení skrutky, no pri nízkych rýchlostiach, či parkovaní, bude musieť do otáčania volantom vložiť viac sily. Podľa odhadov trpí týmto problémom v USA iba 0,02 % všetkých kusov Modelu S. Tesla sa však rozhodla nahradiť chybnú skrutku v každom modeli bez ohľadu na to, v akom regióne sa nachádza. Prednosť pri výmene ale dostanú práve modely v chladnejších krajinách.

Nenechaj si ujsť
Tesla mala ďalšiu nehodu, ktorú pripisovali Autopilotovi. Niečo tu ale nesedí
Majitelia týchto elektromobilov už obdržali e-mail, v ktorom im spoločnosť vysvetľuje celú situáciu. Samotná výmena skrutky vraj nepotrvá dlhšie ako hodinu a každý zákazník bude na možnosť navštívenia servisu ešte dodatočne upozornený, ak bude v jeho lokalite nový náhradný diel dostupný. Táto situácia by však Tesle uškodiť nemala, pretože drvivú väčšinu nákladov na opravy pokryje dodávateľ skrutky, teda firma Bosch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
