Zdá sa, že prvý skutočne lacný elektrický Volkswagen tak skoro nepríde. Automobilka síce na konferencii IAA v Mníchove odhalila veľmi zaujímavý koncept ID Life, ktorý bude stáť menej ako 20 000 €, no v produkčnej verzii príde na trh až v roku 2025, informuje portál Electrek.

Volkswagen bez akýchkoľvek prvotných náznakov odhalil koncept extrémne futuristického, no v prvom rade skutočne lacného elektromobilu ID Life. Už na prvý pohľad z tohto drobného auta srší, že bude lacné. Pôsobí veľmi „plastovo“, čo je samozrejme zámer, nakoľko je auto z väčšej časti vyrobené z recyklovaných a prírodných materiálov.

Volkswagen

Podstatná je v tomto prípade cena, produkčná verzia ID Life nemá podľa automobilky prekročiť cenovku 20 000 €. Pôjde tak o skutočne lacný, no zároveň plnohodnotný elektromobil.

Futuristický dizajn pripomínajúci Hondu-e

Už pri prvom pohľade na koncept auta bolo ihneď jasné, na ktorý model sa lacný elektromobil od VW podobá. Správne, je to elektrická Honda-e, ktorá je rovnako futuristická a ktorá priniesla unikátne riešenia najmä v interiéri.

Volkswagen

Inak tomu nie je ani v prípade ID Life. Lacný elektromobil cieli na skupinu mladých šoférov, čomu je prispôsobený jeho exteriérový, ale aj interiérový dizajn.

Predný rad sedadiel je spojený, medzi sedadlom spolujazdca a šoféra sa preto nenachádza žiadna konzola. Toto riešenie má aj svoj praktický význam, predne sedadlá sa totiž dajú sklopiť a spolu so zadným radom tak vytvoria jedno veľké sedenie. Táto možnosť sa skvelo hodí na sledovanie filmov či hranie hier.

Volkswagen

Koncept ID Life je totiž vybavený hernou konzolou a projektorom a ty si tak budeš môcť užiť nekonečnú zábavu kdekoľvek na cestách. Projekčné plátno je šikovne skryté v palubnej doske, odkiaľ sa dá v prípade potreby jednoducho vytiahnuť.

Palubná doska je extrémne čistá a neobsahuje žiaden displej infotainmentu. Ako infotainment môže vodič využiť svoj smartfón podobne, ako tomu je napríklad pri lacnom VW e-UP či Škode Citigo-e, ktorú sme testovali.

Volkswagen

Displej pre vodiča je integrovaný priamo vo volante, no nejde však o klasický kruh, ale skôr o „kormidlo“ pripomínajúce volanty F1 alebo kontroverzný Yoke volant od Tesly.

Skvelý výkon aj solídny dojazd

Ako uvádza Volkswagen v tlačovej správe, v interiéri auta sa nachádzajú aj klasické 230 V zásuvky, z ktorých je možné napájať ďalšiu techniku, napríklad smartfón, notebook a podobne.

Produkčná verzia ID Life bude postavená na modulárnej platforme MEB pre menšie elektromobily. Pôjde tiež o prvé vozidlo na tejto platforme s pohonom predných kolies.

Elektromotor dostane výkon 172 kW (234 koní) a malý a ľahký ID Life vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Pôjde tak o skutočne mrštné vozidlo s dojazdom okolo 400 km podľa WLTP. Solídny dojazd zabezpečí batéria s kapacitou 57 kWh.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú