15 000 km zadarmo a 3 000 € bonus. Slováci majú prvýkrát na dosah prémiové elektrické SUV
Audi je najprémiovejším zástupcom z koncernu VW, ktorý aktuálne využíva modulárnu platformu pre elektromobily MEB. K Škode Enyaq a VW ID.4 sa tak pridáva Audi Q4 e-tron, ktoré už na prvý pohľad zastáva post najprémiovejšieho modelu z tejto trojice.
Za prémiovosť sa, samozrejme, pripláca a začínajúca cenovka Q4 e-tron je vyššia než u konkurencie, no automobilka z Ingolstadtu teraz k novinke ponúka bonusy, ktoré ťa môžu presvedčiť, že elektromobilita má už v roku 2021 zmysel.
Audi Q4 e-tron teraz môžeš získať s finančným zvýhodnením až 3 000 € a okrem toho ku každému zakúpenému modelu dostaneš aj nabíjaciu kartu od ZSE Drive, s ktorou jazdíš celý rok zadarmo. Karta má totiž predplatené nabíjanie až na 4 500 kWh energie, čo predstavuje nájazd zhruba 15 000 km.
Vďaka nabíjaciemu bonusu tak môžeš ušetriť ešte viac a to až takmer 4 000 €. Aj po vyčerpaní voľných kWh na nabíjačkách ZSE jazdíš s elektrickou Audi Q4 e-tron lacnejšie, ako s porovnateľným SUV so spaľovákom.
4 kľúčové informácie na úvod
- Audi Q4 e-tron si môžeš kúpiť v základnej verzii s bonusom už od 43 110 €. Za túto sumu dostaneš elektromobil s výkonom 170 koní a dojazdom 335 km podľa WLTP. Zaujímavejšie sú ale vyššie výkonnostné konfigurácie, pričom tá najlepšia s označením Q4 50 e-tron quattro disponuje pohonom všetkých štyroch kolies, výkonom 300 koní a dojazdom 483 km podľa WLTP.
- Reálny dojazd najvýkonnejšieho modelu, najmä v týchto chladných dňoch, sa pohybuje na úrovni do 400 km. Po diaľnici plnohodnotným diaľničným tempom 130 km/h sa spotreba vyšplhala až na 29 kWh/100 km. Pri takejto spotrebe treba rátať s dojazdom okolo 250 km na jedno nabitie.
- V meste sa dojazd hravo dostane nad 450 km, pričom kombinovaný dojazd sa pohybuje okolo 400 km so spotrebou pod 20 kWh/100 km.
- 125 kW nabíjanie auto nabije z 10 % na 80 % už za 34 minút, plné nabitie z úplnej nuly nebude trvať viac ako hodinu.
Q4 e-tron vo finále vôbec nie je drahým elektromobilom
Ak si porovnáme Audi Q4 e-tron v najvýkonnejšej motorizácii so spaľovacím súrodencom, modelom Q5 s podobným výkonom, zistíme, že obstarávacia cena elektromobilu nie je vôbec vysoká a ďalšie úspory na nákladoch jazdy sú v prípade elektromobilu bezkonkurenčné.
Loading…
Bonus v podobe jedného roka nabíjania zdarma prináša ďalšie úspory. Až 4 500 kWh voľnej energie by malo vystačiť na prejdenie približne 15 000 km, no ak by si za túto energiu mal platiť, stálo by ťa to zhruba 840 €.
Presne toľko stojí predplatné ZSE Drive Flat na jeden rok, pri ktorom má zákazník predplatených 400 kWh energie každý mesiac. Pri súčasných cenách nafty by ťa tankovanie Audi Q5 s trojlitrovým dieselovým motorom s výkonom 286 koní stálo pri nájazde 15 000 km zhruba 1 700 € ak počítame, že liter nafty stojí 1,40 €.
Nezabúdaj, že v prípade domáceho nabíjania jazdíš s elektromobilom ešte lacnejšie a môžeš sa dostať na sumu až 1,50 €/100 km.
Najmodernejšie technológie na palube
Platforma MEB ponúka množstvo špičkových technológií, ktoré do svojho elektrického SUV, samozrejme, integrovalo aj Audi. V prípade Q4 e-tron ale niektoré z nich fungujú omnoho lepšie, ako pri konkurenčnom VW ID.4 či Škode Enyaq.
Kvalitnejší je napríklad head-up displej, respektíve jeho funkcie rozšírenej reality. Tá v prípade Audi Q4 e-tron pracuje presnejšie než u konkurencie, linka za vozidlom, ktoré sleduje adaptívny tempomat nie je až taká roztrasená. Ďalším rozdielom je aj použitie väčšieho virtuálneho kokpitu.
V Audi Q4 e-tron sa nachádza plnohodnotný a plne konfigurovateľný displej, na ktorom si môže vodič zobraziť plejádu užitočných informácií, ako aj plnohodnotnú mapu navigácie. V zásade nejde o nič nové, na čo by sme neboli v prípade Audi zvyknutí, no konkurenčné modely disponujú iba malým displejom so základnými informáciami.
V stredovej konzole sa nachádza displej infotainmentu orientovaný na vodiča s už dobre známym dizajnom Audi. Chválime samostatný panel na ovládanie klimatizácie. V prípade konkurencie sa dá prúdenie vzduchu ovládať už iba cez displej infotainmentu, respektíve cez dotykové plochy pod ním.
Príjemnejšie je aj využívanie adaptívneho tempomatu, pri jazdení s Q4 e-tron sme mali pocit, že brzdí a akceleruje s podstatne vyšším citom. Nechýba prepojenie smartfónu cez bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay. Audi Q4 e-tron je vôbec prvým modelom automobilky, ktoré do výbavy dostalo programovateľné predné svetlá. Tie disponujú viacerými samostatnými svetelnými segmentami a zákazník si môže cez displej vo vnútri vybrať jeden zo štyroch predvolených svetelných podpisov.
Samostatnou kapitolou je veľkosť tohto elektromobilu. Rozmerovo zapadá Audi Q4 e-tron do veľkostnej triedy A+, no interiér ponúka vnútorný priestor vyššej triedy C.
Dostatočne veľký je aj kufor, vďaka batériám umiestneným v podlahe je jeho objem až 520 litrov v prípade karosérie SUV. Q4 e-tron je totiž k dispozícii aj v karosárskom prevedení Coupé. Audi Q4 e-tron Sportback má kufor väčší ešte o ďalších 10 litrov.
Teraz je najlepší čas na kúpu
Ak sa pozeráš po stredne veľkom SUV s elektrickým pohonom, môžeš si vybrať z naozaj širokej ponuky z rôznych cenových hladín. Pri mierne špecifickejšom výbere, kedy zákazník žiada pohon všetkých štyroch kolies quattro a výkon okolo 300 koní, sa už ale výber zužuje.
VEĽKÁ GALÉRIA Audi Q4 e-tron:
Spadá doň ale aj elektrické Audi Q4 e-tron, ktoré svojou obstarávacou cenou s ponúkaným zvýhodnením 3 000 € podlieza model Q5 so spaľovacími agregátmi. S nabíjacou kartou ZSE Drive s voľným nabíjaním na jeden rok dokonca ušetríš ešte viac, takže práve teraz je ten ideálny čas na kúpu najprémiovejšieho elektromobilu postavenom na platforme MEB.
Ak by cena a aktuálne bonusy pre teba neboli dostatočnou motiváciou na kúpu Audi Q4 e-tron, zaručene ťa presvedčí pocit z jazdy. Ak si e-tron vyskúšaš na vlastnej koži, zažiješ úžasný pocit jazdnej dynamiky, misky váh sa takmer určite naklonia smerom k elektrickému SUV od Audi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
Ďalšie zlé správy: Na Slovensku opäť zdražuje veľká služba, dvíha ceny o 25 %
Slovenská banka varuje pred podvodom: Zlodeji zmenili taktiku, od Slováka získali naraz 9 000 eur
Slováci dnes uvidia vesmírne divadlo s prekvapením. Stačí sa len pozrieť na oblohu voľným okom
Slovenské fabriky stoja pred najväčšou hrozbou v histórii. Prísne pravidlá EÚ môžu potopiť ekonomiku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
Finfluenceri prezrádzajú: 8 vecí, ktoré prestali kupovať, vďaka čomu ušetrili stovky eur (ZOZNAM)
Dôchodky stúpnu o 3,7 %, matky dostanú viac. Niektorí seniori si v roku prilepšia hneď dvakrát (VÝPOČET)
Putin sa chválil novými „super tankami“. Sú to len prelakované staré stroje, odhalil detail
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP