Zobral som 300-koňový elektromobil a ťahal s ním karavan. Dojazd zrazil šialene, no výsledok jazdy prekvapil
Kempovanie je predovšetkým aktivita letných mesiacov, no ak máš karavan, kemping ti nerobí problém ani na jeseň, kedy už bývajú noci o čosi chladnejšie. Ja som si kemping v karavane vyskúšal na vlastnej koži a spoločníka pri vlečení jednotonového prívesu mi robil výkonný elektromobil VW ID.4 GTX. Ako si elektrické auto poradilo s ťahaním karavanu?
Klasický VW ID.4 som mal možnosť testovať už pár týždňov dozadu a musím uznať, že celkovo sa mi elektrická novinka z Nemecka zapáčila. Áno, auto trpelo pár technickými nedostatkami, no elektromobily z rodiny ID už postupne začali získavať OTA aktualizácie, takže automobilka tieto problémy dokáže hravo odstrániť aj na diaľku.
Auto ako také som preto poznal veľmi dobre, ID.4 GTX sa ale oproti klasickej ID.4 líši predovšetkým výkonom. Aktuálne najvýkonnejší elektromobil VW disponuje pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom až 300 koní.
Papierovo možno ide o parametre športového sedanu či hot hatchu, no ID.4 GTX je predovšetkým výkonné rodinné SUV, a tak som sa rozhodol, že miesto klasického testu vezmem ostrú ID.4 na výlet.
V recenzii sa dozvieš:
- V čom je ID.4 GTX iné oproti klasickej verzii
- Ako sa líši spotreba ostrejšej verzie od bežnej ID.4
- Či je elektromobil vhodný na ťahanie obytného prívesu
- Ako sa zvýši spotreba ID.4 GTX so zapojeným karavanom
- Ako často budeš musieť nabíjať
- Aká je ideálna rýchlosť pri jazde elektromobilom s karavanom
- Ako si poradil VW ID.4 GTX pri ťahaní karavanu po výkonnostnej stránke
Ako som už spomínal v úvode, ID.4 GTX sa od klasickej verzie líši najmä pohonnou sústavou. Ostrá verzia dostala dvojicu elektromotorov a pohon všetkých štyroch kolies.
Predný elektromotor má výkon 95 koní, zadný až 204 koní, čo vo výsledku prináša systémový výkon presne 299 koní. Papierovo zrýchli ID.4 GTX z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy.
O napájanie sa napokon stará batéria s kapacitou 77 kWh, čo je aktuálne najvyššia možná kapacita akumulátora, ktorú si zákazníci môžu pri elektromobiloch na platforme MEB navoliť.
Prejdime ale od technických detailov k tým jazdným a emočným. Druhý elektromotor pri verzii GTX je naozaj cítiť, auto je vďaka nemu citeľne svižnejšie, než klasická ID.4. Rozhodne nejde o najrýchlejší elektromobil, no ten pocit zrýchlenia v kombinácii s robustnosťou auta je unikátny.
ID.4 GTX má nielen vyšší výkon a lepšie zrýchlenie v porovnaní s modelom bez športového prívlastku. Pri ostrejšej verzii sa, žiaľ, zvýšila aj priemerná spotreba. Obe autá som testoval v pomerne teplých mesiacoch, podmienky sú preto porovnateľné.
Zatiaľ čo klasická ID.4 si na diaľnici pri 130-ke potiahla v priemere 24 kWh/100 km, pri ostrejšej GTX to bolo až niečo málo cez 27 kWh/100 km. Spotreba v meste je ale takmer identická, s ID.4 GTX sa mi dokonca podarilo zajazdiť ešte o pár desatín kWh úspornejšie, no mestské podmienky neboli v oboch prípadoch rovnaké. Rátať ale môžeš s mestskou spotrebou okolo 17 kWh/100 km.
Konečne sa ale dostávam k tej najdôležitejšej časti celého testu, k ťahaniu karavanu. Spoločnosť Karavany Bratislava nám zapožičala jeden zo svojich nádherných kúskov.
Išlo o menší model s hmotnosťou okolo 1000 kg. V tomto smere si treba dávať obrovský pozor, aby celková hmotnosť karavanu a vozidla neprekročila 3,5 tony.
Pri elektromobiloch s hmotnosťami nad 2 tony sa to môže stať veľmi jednoducho, niektoré karavany totiž vážia aj viac ako 1300 kg, a tak súčet hmotností môže hravo prekonať spomínané 3,5 tony. Moja súprava auta a karavanu teda dohromady vážila 3,2 tony, čo je už naozaj slušná váha a záťaž pre elektromotory s baterkou.
S obytným prívesom sa ale prevažne jazdí po okreskách a diaľnici, no Volkswagen ID.4 GTX mi už v meste ukázal svoje prvé benefity, prečo je toto auto vhodné na ťahanie širokého prívesu.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa zvýši spotreba ID.4 GTX so zapojeným karavanom
- Ako často budeš musieť nabíjať
- Aká je úplne ideálna rýchlosť pri jazde elektromobilom s karavanom
- Ako si poradil VW ID.4 GTX pri ťahaní karavanu po výkonnostnej stránke
- Ako si vybrať správny elektromobil na ťahanie karavanu
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Je ako Tarzan na steroidoch. Novinka zo sveta Spider-Mana je plná brutality, ale má problém (RECENZIA)
RECENZIA Padla nám z neho sánka. Volkswagen postavil dokonalú elektrickú náhradu za Passat
Opravili večný problém japonských áut. Nový Nissan má bezkonkurenčnú cenu a špičkovú výbavu
recenzia Epické bitky, temnota a chaos. Nový Pán prsteňov má všetko, no aj tak mu chýba to najpodstatnejšie (RECENZIA)
Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
- Tradičný materiál prekonáva v dojazde aj cene. Vedci vyvinuli batérie s rekordnou energiou
- Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
-
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
- Tradičný materiál prekonáva v dojazde aj cene. Vedci vyvinuli batérie s rekordnou energiou
- Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
-
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
- Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Tradičný materiál prekonáva v dojazde aj cene. Vedci vyvinuli batérie s rekordnou energiou
Zákon porušili, Meta víťazí. Odhalili skupinu hackerov, ktorí napadli používateľov WhatsAppu
Ani si nevedel, ako veľmi ju potrebuješ. Instagram testuje novú funkciu, týka sa príbehov
Kontroverzná platforma zažila veľký zvrat. Dosiahla zisk, ktorý prekvapil celý svet
Mysleli si, že vidia niečo úplne iné. Za vesmírny úkaz nad USA môže nakoniec Čína
OpenAI zápasí s časom. Náklady na ChatGPT rastú a problémy sa násobia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené