„Zákaz spaľovákov je špinavá politika“. Andrej Babiš úplne odmieta podporiť elektromobily
Na svete je len málo krajín, ktoré elektromobilitu nijakým spôsobom nepodporujú. Naši západní susedia, žiaľ, k tejto skupine patria. Český premiér Andrej Babiš tvrdí, že propagácia elektromoility je len politická hra a pokiaľ bude pri moci, batériové auta nepodporí, informuje portál AutoMania.
Babiš v rozhovore pre iDnes.cz prezradil aj to, že je proti zákazu predaja spaľovákov, ktorý nariaďuje Európska únia. Podľa jeho slov politici, ktorí o týchto nariadeniach rozhodujú, nevedia nič o bežných ľuďoch.
„Nie je to možné. My tu predsa nemôžeme diktovať to, čo vymysleli zelení fanatici v Európskom parlamente. Je to ekologický fanatizmus, hovoril som so šéfom BMW, pýtal som sa ho, prečo investovali milióny do AdBlue a do katalyzátorov, keď to teraz chcú všetko zahodiť. Je to iba politika,“ tvrdí Babiš.
Babiš teda chce proti zákazu predaja spaľovákov tvrdo bojovať. Aj keď vstúpi nariadenie Európskeho parlamentu do platnosti, Česi chcú aj naďalej vyrábať a predávať autá na benzín a naftu.
Česi sa dotácii na elektromobily nedočkajú
Český premiér ďalej povedal, že tamojšia vláda nebude nijakým spôsobom podporovať elektromobilitu, to znamená, že záujemcom o elektrické auto neposkytne žiadne dotácie. Podporí ale výstavbu nabíjacej infraštruktúry.
„My nebudeme dávať žiadne dotácie pre elektro autá, ale podporíme nabíjaciu sieť. Dnes je to luxusné auto a to si normálny človek ani nemôže dovoliť. V podstate je to extrém a nemali by sme ho dopustiť. Politici sú v Európskom parlamente hlavne kvôli sebe a nevnímajú normálnych ľudí,“ dodáva Babiš.
Zásadná zmena postoja k elektromobilite
Takáto forma odporu voči elektromobilite je poriadnym prekvapením, česká vláda totiž v minulosti elektrické vozidlá výrazne podporovala. V apríli minulého roka chválila aktualizovaný Národný akčný plán čistej mobility (NAP CM).
Pôvodný NAP CM vznikol na základe požiadavky Európskej únie z roku 2014 o zavádzaní infraštruktúry pre alternatívne palivá. Zmyslom smernice bolo, aby členské štáty EÚ prijali plány na podporu rozvoja alternatívnych palív v doprave. Za najvýraznejšiu zmenu rozvoja čistej mobility sa dá považovať prijatie Parížskej dohody o zmene klímy.
Aktualizovaný dokument obsahuje ciele počtu vozidiel na jednotlivé alternatívne palivá a rozsahu podpornej infraštruktúry v Českej republike do roku 2030. Jedným z cieľov, a azda najväčší z nich, je rozvoj elektromobility. Na českých cestách by do 10 rokov malo jazdiť 220 – 500 tisíc elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP