Začína vojna. Slováci túto značku milujú, teraz zlacňuje autá o tisíce eur kvôli Tesle
V správe boli použité materiály TASR.
Nemecký automobilový gigant Volkswagen (VW) je pripravený nasledovať príklad Tesly a výrazne znížiť ceny svojich elektromobilov. To naznačuje, že boj o globálnu dominanciu v segmente elektrických áut sa zintenzívňuje. TASR o tom informuje na základe správy AFP.
Volkswagen oznámil, že koncom marca začne predávať novú verziu svojho vlajkového modelu elektromobilu ID.3 za necelých 40 000 €. To bude 3000 € menej ako súčasná cena tohto modelu, čím sa cena ID.3 vyrovná Modelu Y amerického konkurenta Tesla. Porovnávať tieto modely však nie je úplne na mieste, keďže oba patria do inej kategórie.
Nie je jasné, či a ako sa zľacnenie odrazí na Slovenských cenách. U nás momentálne VW ID.3 v základe stojí 44 490 €, pokles ceny na 40 000 € by predstavoval zľacnenie o 4490 €, teda približne o 10 %. Takýmto zľacnením by prekonal aj Teslu, ktorá nedávno ceny znižovala o 4 až 9 %.
Experti z odvetvia považujú tento krok za priamu reakciu na niekoľko kôl znižovania cien Tesly v uplynulých mesiacoch vrátane zliav až do výšky 20 % v Európe a USA. V Nemecku tak predaj vozidiel Tesla v januári medziročne vzrástol o vyše 900 %, čím sa v danom mesiaci stali najpredávanejším elektromobilmi v krajine.
VW predáva státisíce elektromobilov
Hoci skupina VW s 10 značkami bola v roku 2022 popredným európskym výrobcom elektrických áut a jej predaj dosiahol 352 000 kusov, odvážne zníženie cien Tesly prinútilo nemeckú skupinu, aby nasledovala tento príklad.
Nemecká automobilka nebude mať „inú inú možnosť, ako vstúpiť do cenovej vojny“, aby si ubránila svoje miesto na trhu vozidiel na batérie, aj keď to znamená, že to načas zasiahne jej ziskové marže, povedal agentúre AFP priemyselný analytik Ferdinand Dudenhöffer.
Generálny riaditeľ VW Oliver Blume zatiaľ vylúčil všeobecný pokles cien všetkých elektrických áut, ale táto téma sa určite objaví, keď skupina na budúci týždeň predstaví svoje finančné výsledky za rok 2022.
Problémovým trhom je najmä Čína
V Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete, kde už „elektrifikácia“ odvetvia dosiahla vysokú rýchlosť, Tesla nie je jediným rivalom VW, ktorý tam výrazne zaostáva aj za domácimi konkurentmi.

Predaj v Číne sa v súčasnosti podieľa približne 40 % na odbyte celej skupiny VW, ktorá má zhruba 16-percentný podiel na tamojšom trhu. Väčšinou ide o vozidlá s tradičnými spaľovacími motormi. V segmente elektromobilov má však VW v Číne podiel len 2,4 %, zatiaľ čo Tesla má 7,8 % a čínsky konkurent BYD 16 %.
Podľa údajov nemeckého denníka Handelsblatt aj množstvo ďalších čínskych výrobcov automobilov ako Wuling, GAC a Chery prekonávajú na domácom trhu VW. Taktiež rastú obavy z toho, že rastúci export elektromobilov z Číny môže „tradičným“ automobilkám v budúcnosti narobiť veľké problémy.
Z viac ako 5 miliónov elektrických vozidiel predaných v Číne v roku 2022 pripadalo na VW len 155 700 kusov.
„V Nemecku zostáva jazdný výkon kľúčovým faktorom, keď si zákazníci vyberajú nové auto. Ale v Číne, kde ľudia trávia veľa času v dopravných zápchach a vysoko si cenia nové technológie, je interakcia auta so smartfónom a celková konektivita dôležitejšia,“ uviedol skonštatoval Gregor Sebastian, analytik Mercator Institute for China Studies.
Koncern chce urýchliť vývoj autonómneho riadenia
VW očakáva, že Čína v blízkej budúcnosti urobí veľké pokroky v oblasti autonómneho riadenia, preto sa minulý rok spojil s čínskym špecialistom na čipy AI Horizon Robotics s cieľom urýchliť vývoj technológií inteligentného riadenia.

Napriek všetkým zmenám, ktoré sa prehnali týmto odvetvím, povesť nemeckých automobiliek zostáva v Číne tromfom, povedal prezident čínskej divízie VW Ralf Brandstätter.
„Nemeckí výrobcovia automobilov ako Volkswagen majú viac ako 80-ročné skúsenosti s výrobou áut pre rôzne trhy a zákazníkov, čo im poskytuje výhodu,“ dodal.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Danko pod čiarou a PS na vrchole. Smer zaostáva o vyše 6 %, súčasná koalícia by nevznikla
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAJNOVŠÍ PRIESKUM: Danko pod čiarou a PS na vrchole. Smer zaostáva o vyše 6 %, súčasná koalícia by nevznikla
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

