805 koní a 440 km dojazd. Známa automobilka dala spaľovákom košom, predstavila brutálny elektromobil
Exkluzívny výrobca luxusných športových vozidiel Maserati svetu ukázal svoj nový elektromobil v podobe modelu Granturismo Folgore. Podľa informácií magazínu Autocar, model Folgore vymení 3,0-litrový benzínový vidlicový šesťvalec za tri elektromotory.
Extrémny výkon
Pre prednú nápravu je vyhradený jeden motor a zvyšné dva poháňajú zadnú časť vozidla. Každý z týchto elektromotorov produkuje neuveriteľných 402 koní, hoci ich kombinovaný výkon je 751 koní.
Nielen samotné elektromotory, ale aj podvozok by zvládli vyšší výkon, ale batéria, ktorej využiteľná kapacita je 83 kWh dokáže krátkodobo bezpečne prijať maximálne 600 kW (805 koní). V budúcnosti, s príchodom dokonalejších technológií možno očakávať vyššie výkony.

Taliansky výrobca zatiaľ oficiálne neuviedol podrobnosti o dojazde verzie Grancabrio Folgore, ale dojazd by mal byť porovnateľný ako v prípade verzie vybavenej pevnou strechou Granturismo. Môžeme teda očakávať dojazd, ktorý by mal atakovať hodnotu 440 kilometrov.
Vyššia pevnosť karosérie
Z dôvodu absencie strechy je karoséria Folgore Grancabrio zosilnená v mieste prahov a v zadnej časti, aby sa zachovala dostatočná pevnosť karosérie. V tomto prípade Maserati uprednostnilo pohodlie pred agilitou.
Vo všeobecnosti má zákazník Grancabrio iné požiadavky ako pri verzii Granturismo. Šofér Grancabria zvyčajne nehľadá najlepší výkon, automobil si skôr užíva.
Dodatočné vystuženie karosérie pridáva Grancabriu približne 90 kg v porovnaní s verziou kupé, ale jeho výkon v priamom smere je takmer identický. Zrýchlenie z 0 – 100 km/h zvládne za necelé 3 sekundy.

Originálny dizajn
Vizuálne kabriolet Folgore vymení lamelovú mriežku svojho benzínového ekvivalentu, čiže tam, kde má benzínová verzia lamely, elektrická má otvory a naopak. Dizajnéri sa takýmto spôsobom snažili, aby si model zachoval osobitú tvár bez využitia rovného povrchu typického pre masky elektromobilov.
Grancabrio Folgore používa rovnakú skladaciu látkovú strechu ako benzínová verzia, a možno ju zdvihnúť už za 14 sekúnd až do rýchlosti takmer 50 km/h. Ceny zatiaľ nie sú známe, očakáva sa však, že budú začínať na približne 185 000 EURO.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú

Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Počet prípadov rakoviny úst rastie. Spúšťa ju rovnaký vírus, ktorý spôsobuje rakovinu krčka maternice

Smer zverejnil video študenta z Popradu s poslankyňou PS. Hnutie reaguje

Sudcovia kritizujú Šutaja Eštoka: Politici nesmú ohrozovať autoritu justície

Juraj Cintula sa odvolal proti 21-ročnému trestu za útok na premiéra Fica

Košickí študenti prekvapili Pellegriniho a Druckera kriedou: „Dajce nám už všickym pokoj“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
Lacné balíky z Číny skončia skôr, než sa očakávalo. EÚ pritvrdzuje a chystá sa urýchlene konať
Putinova vízia sa rúca. 8 európskych štátov prispeje Ukrajine obrovskými peniazmi na nákup zbraní od USA
Polícia varuje: Zlodeji začali na Slovensku organizovane kradnúť drahú autosúčiastku, majú vytypovanú značku
Európska komisia vyšetruje Google kvôli zákernej veci. Američania vraj konajú neférovo
Chcú stabilizovať ceny elektriny a vody. ÚRSO pripravuje plán, koľko budú domácnosti platiť za energie
AKTUÁLNE: Európsky parlament chce sprísniť emisné ciele, povolenky ETS2 však odloží
Google a OpenAI majú vážny problém. Ich domáci konkurent má odvážny plán za 55 miliárd dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Počet prípadov rakoviny úst rastie. Spúšťa ju rovnaký vírus, ktorý spôsobuje rakovinu krčka maternice

Smer zverejnil video študenta z Popradu s poslankyňou PS. Hnutie reaguje

Sudcovia kritizujú Šutaja Eštoka: Politici nesmú ohrozovať autoritu justície

Juraj Cintula sa odvolal proti 21-ročnému trestu za útok na premiéra Fica

