805 koní a 440 km dojazd. Známa automobilka dala spaľovákom košom, predstavila brutálny elektromobil
Exkluzívny výrobca luxusných športových vozidiel Maserati svetu ukázal svoj nový elektromobil v podobe modelu Granturismo Folgore. Podľa informácií magazínu Autocar, model Folgore vymení 3,0-litrový benzínový vidlicový šesťvalec za tri elektromotory.
Extrémny výkon
Pre prednú nápravu je vyhradený jeden motor a zvyšné dva poháňajú zadnú časť vozidla. Každý z týchto elektromotorov produkuje neuveriteľných 402 koní, hoci ich kombinovaný výkon je 751 koní.
Nielen samotné elektromotory, ale aj podvozok by zvládli vyšší výkon, ale batéria, ktorej využiteľná kapacita je 83 kWh dokáže krátkodobo bezpečne prijať maximálne 600 kW (805 koní). V budúcnosti, s príchodom dokonalejších technológií možno očakávať vyššie výkony.

Taliansky výrobca zatiaľ oficiálne neuviedol podrobnosti o dojazde verzie Grancabrio Folgore, ale dojazd by mal byť porovnateľný ako v prípade verzie vybavenej pevnou strechou Granturismo. Môžeme teda očakávať dojazd, ktorý by mal atakovať hodnotu 440 kilometrov.
Vyššia pevnosť karosérie
Z dôvodu absencie strechy je karoséria Folgore Grancabrio zosilnená v mieste prahov a v zadnej časti, aby sa zachovala dostatočná pevnosť karosérie. V tomto prípade Maserati uprednostnilo pohodlie pred agilitou.
Vo všeobecnosti má zákazník Grancabrio iné požiadavky ako pri verzii Granturismo. Šofér Grancabria zvyčajne nehľadá najlepší výkon, automobil si skôr užíva.
Dodatočné vystuženie karosérie pridáva Grancabriu približne 90 kg v porovnaní s verziou kupé, ale jeho výkon v priamom smere je takmer identický. Zrýchlenie z 0 – 100 km/h zvládne za necelé 3 sekundy.

Originálny dizajn
Vizuálne kabriolet Folgore vymení lamelovú mriežku svojho benzínového ekvivalentu, čiže tam, kde má benzínová verzia lamely, elektrická má otvory a naopak. Dizajnéri sa takýmto spôsobom snažili, aby si model zachoval osobitú tvár bez využitia rovného povrchu typického pre masky elektromobilov.
Grancabrio Folgore používa rovnakú skladaciu látkovú strechu ako benzínová verzia, a možno ju zdvihnúť už za 14 sekúnd až do rýchlosti takmer 50 km/h. Ceny zatiaľ nie sú známe, očakáva sa však, že budú začínať na približne 185 000 EURO.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

