Vyrobili špeciálnu plachtu, ktorá uhasí požiare elektromobilov behom pár minút
Jednou z nevýhod elektromobilov sú požiare. Aj keď sú veľmi ojedinelé, horiace batérie dokážu hasičom narobiť poriadne vrásky na čele. S hasiacou plachtou od spoločnosti Bridgehill je však hasenie požiarov elektromobilov opäť o niečo jednoduchšie.
Portál InsideEv´s nedávno upozornil na spoločnosť Bridgehill, ktorá vyvinula špeciálnu hasiacu plachtu určenú nielen na hasenie automobilov. Požiare vozidiel sa nehasia práve najľahšie a obzvlášť nie je jednoduché uhasiť elektrické vozidlá, ktorých li-ion batérie vedia hasičov poriadne potrápiť. Pri všetkých formách hasenia, či už ide o hasenie vodou, penou alebo práškom, je cieľom ochladiť zdroj požiaru a odstaviť ho od prísunu vzdušného kyslíka.
Plachta, ktorá si poľahky poradí aj elektromobilmi
Presne to má za cieľ aj plachta, ktorú výrobca vyrobil zo špeciálnych materiálov vrátane kryštálov, čo umožňuje znovupoužiteľnosť plachty 30-krát. Čo je ale dôležitejšie, sú rozmery plachty, vďaka čomu je široká 6 metrov a dlhá 8 metrov. Účinne tak pokryje širokú škálu vozidiel, vrátane najväčších SUV elektromobilov.
Výrobca uvádza, že plachta je vhodná okrem klasických vozidiel aj pre hasenie elektromobilov. Pri hasení klasických vozidiel konvenčnými spôsobmi trvá zlikvidovanie požiaru niekoľko minút, no pri elektromobiloch môže likvidácia požiaru trvať aj viac ako hodinu. Výrobca tak zverejnil video, v ktorom ukazuje výhody použitia plachty pri hasení elektromobilov.
Na videu, ktoré vzniklo v spolupráci so spoločnosťou Centro Zaragoza zaoberajúcou sa štúdiom vozidiel a hasičským zborom zo Zaragozy, môžeme vidieť efektivitu riešenia pri hasení elektromobilu Nissan Leaf. Hasiči začali celý test zapálením batérie vozidla, pričom teplota požiaru rýchlo dosiahla 990 °C a približne po 8 minútach 34 sekundách došlo k úniku tepla z batérie.
O 2 minúty neskôr hasiči natiahli na vozidlo plachtu, pričom sa snažili zablokovať akýkoľvek prísun vzduchu k vozidlu. Pred jej aplikovaním bola teplota požiaru vyššia ako 1000 °C a do 20 sekúnd od jej aplikovania teplota klesla na 358 °C, pričom po ďalších 10 sekundách už teplota ukazovala 244 °C. Po ďalších takmer 4 minútach teplota vozidla dosahovala len 120 °C.
Po menej ako 10 minútach od aplikovania plachty už ale bola teplota vozidla len 107 °C. Po následnom odstránení plachty môžeme vidieť, že oheň bol stabilizovaný natoľko, aby nestihol poškodiť pneumatiky, no okamžite sa opätovne rozhorel. Preto spoločnosť Bridgehill odporúča, aby bola plachta aplikovaná minimálne 20 minút.
Jednoduchá aplikácia, ktorá by však mala zostať v rukách hasičov
Aj keď je aplikovanie plachty pomerne jednoduché a zvládli by ju aj amatéri, spoločnosť pripomína, aby to radšej nechali na skúsených hasičov. Plachta od spoločnosti Bridgehill je skvelá pomoc pre príslušníkov hasičského zboru hlavne v súvislosti s požiarmi elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Spaľováky ešte nekončia. EÚ chystá „palivo budúcnosti“, Slováci však riskujú poškodenie motora
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci odhalili, ako nezdravá strava ničí pečeň: Prišli na to, čo môže zabrániť vzniku rakoviny
Tragédia v Kuchyni: Pred domom našli vojaka bez známok života
Dôležité uvoľnenie pravidla o 100 ml tekutinách na letiskách: Komisia potvrdila zmenu pre celú EÚ
Maďarsko zakázalo vstup známej kapele. Vystúpenie na najväčšom európskom hudobnom festivale v ohrození
Vlaky bez vlakvedúceho: Od augusta budeš potrebovať lístok ešte pred nástupom, inak riskuješ pokutu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Spaľováky ešte nekončia. EÚ chystá „palivo budúcnosti“, Slováci však riskujú poškodenie motora
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
Internet Starlinku zrazu prestal fungovať. Tisíce ľudí po celom svete zažili rozsiahly globálny výpadok
Nový model Teslu ich nezachránil. Elon Musk má dôvod na obavy, jeho automobilka upadá
Airbus získal obrovskú objednávku od Avolonu. Dodá 90 lietadiel a ďalšie môžu pribudnúť
Japonci prišli s prelomovým genetickým objavom, pomôže ľudom Downov syndróm
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP