Vyrobili špeciálnu plachtu, ktorá uhasí požiare elektromobilov behom pár minút
Jednou z nevýhod elektromobilov sú požiare. Aj keď sú veľmi ojedinelé, horiace batérie dokážu hasičom narobiť poriadne vrásky na čele. S hasiacou plachtou od spoločnosti Bridgehill je však hasenie požiarov elektromobilov opäť o niečo jednoduchšie.
Portál InsideEv´s nedávno upozornil na spoločnosť Bridgehill, ktorá vyvinula špeciálnu hasiacu plachtu určenú nielen na hasenie automobilov. Požiare vozidiel sa nehasia práve najľahšie a obzvlášť nie je jednoduché uhasiť elektrické vozidlá, ktorých li-ion batérie vedia hasičov poriadne potrápiť. Pri všetkých formách hasenia, či už ide o hasenie vodou, penou alebo práškom, je cieľom ochladiť zdroj požiaru a odstaviť ho od prísunu vzdušného kyslíka.
Plachta, ktorá si poľahky poradí aj elektromobilmi
Presne to má za cieľ aj plachta, ktorú výrobca vyrobil zo špeciálnych materiálov vrátane kryštálov, čo umožňuje znovupoužiteľnosť plachty 30-krát. Čo je ale dôležitejšie, sú rozmery plachty, vďaka čomu je široká 6 metrov a dlhá 8 metrov. Účinne tak pokryje širokú škálu vozidiel, vrátane najväčších SUV elektromobilov.
Výrobca uvádza, že plachta je vhodná okrem klasických vozidiel aj pre hasenie elektromobilov. Pri hasení klasických vozidiel konvenčnými spôsobmi trvá zlikvidovanie požiaru niekoľko minút, no pri elektromobiloch môže likvidácia požiaru trvať aj viac ako hodinu. Výrobca tak zverejnil video, v ktorom ukazuje výhody použitia plachty pri hasení elektromobilov.
Na videu, ktoré vzniklo v spolupráci so spoločnosťou Centro Zaragoza zaoberajúcou sa štúdiom vozidiel a hasičským zborom zo Zaragozy, môžeme vidieť efektivitu riešenia pri hasení elektromobilu Nissan Leaf. Hasiči začali celý test zapálením batérie vozidla, pričom teplota požiaru rýchlo dosiahla 990 °C a približne po 8 minútach 34 sekundách došlo k úniku tepla z batérie.
O 2 minúty neskôr hasiči natiahli na vozidlo plachtu, pričom sa snažili zablokovať akýkoľvek prísun vzduchu k vozidlu. Pred jej aplikovaním bola teplota požiaru vyššia ako 1000 °C a do 20 sekúnd od jej aplikovania teplota klesla na 358 °C, pričom po ďalších 10 sekundách už teplota ukazovala 244 °C. Po ďalších takmer 4 minútach teplota vozidla dosahovala len 120 °C.
Po menej ako 10 minútach od aplikovania plachty už ale bola teplota vozidla len 107 °C. Po následnom odstránení plachty môžeme vidieť, že oheň bol stabilizovaný natoľko, aby nestihol poškodiť pneumatiky, no okamžite sa opätovne rozhorel. Preto spoločnosť Bridgehill odporúča, aby bola plachta aplikovaná minimálne 20 minút.
Jednoduchá aplikácia, ktorá by však mala zostať v rukách hasičov
Aj keď je aplikovanie plachty pomerne jednoduché a zvládli by ju aj amatéri, spoločnosť pripomína, aby to radšej nechali na skúsených hasičov. Plachta od spoločnosti Bridgehill je skvelá pomoc pre príslušníkov hasičského zboru hlavne v súvislosti s požiarmi elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Cestujúci, pripravte sa: Nivy čaká veľká prestavba. Bude menej autobusov, viac obchodov a nové čakárne
Lekári aj pacienti zostali bez prístupu k službám: Systém ezdravie skolaboval
Európska komisia priznáva koniec sveta, ako ho poznáme. Zákon džungle nahrádza medzinárodné právo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP