V článku boli použité materiály TASR.

Pri nákupe moderných vozidiel pre úzky okruh štátnych zamestnancov bude možné zvýšenie sumy z 20 000 na 30 000 €. Vyplýva to z nariadenia o limitoch výdavkov na obstaranie osobných automobilov štátnymi rozpočtovými organizáciami a štátnymi príspevkovými organizáciami, ktoré v stredu schválila vláda. Materiál pochádza z dielne Ministerstva financií (MF) SR.

K úzkemu okruhu štátnych zamestnancov, ktorí sa budú prepravovať modernejšou alebo ekologickou dopravou, patria predsedovia, generálni riaditelia, riaditelia a vedúci v štátnych, rozpočtových, príspevkových a preddavkových organizáciách.

FonTech

Limit na nákup osobných automobilov na prepravu ostatných zamestnancov štátnych rozpočtových a príspevkových organizácií sa navrhuje navýšiť z 12 000 € na 22 000 €.

Rozpočet na kúpu vláda navýšila, lebo súčasne limity neumožňujú zabezpečiť nákup takýchto moderných automobilov. Navyše, SR je viazaná záväzkami Európskej únie, že z plánu obnovy a odolnosti môže zakúpiť len vozidlá kategórie M1 a N1 s nulovými emisiami alebo emisiami pod 50 gramov oxidu uhličitého na kilometer.

Ekologické auto nekúpia ani s navýšeným limitom

Problém je ten, že ani po navýšení limitu si nebudú môcť štátne firmy dovoliť kúpu solídneho elektromobilu a problém bude aj pri hľadaní plug-in hybridu, ktorý by sa do tohto limitu vošiel.

Napríklad Škoda Enyaq, ktorá by už svojimi parametrami stála za zváženie, začína na sume takmer 45 000 € s DPH (37 500 € bez DPH).

Michal Varga/FonTech

Do limitu by sa vošli napríklad pri kúpe elektromobilu Citroën e-C4, ktorý stojí bez dane niečo vyše 28 000 €, alebo väčší Citroën eC4 X, ktorý bez dane začína tesne pod 30 000 €. Tieto autá ale rozhodne nemôžeme považovať za manažérske limuzíny.

K populárnym manažérskym autám môžeme radiť napríklad Škodu Superb, ktorá ale v absolútnom základe s motorom 1.5 TSI začína na sume 29 000 € bez DPH.

Filip Šimovič/FonTech

Dokonca ani novinka od Citroënu, model C5 X v plug-in hybridnej konfigurácii nespadá do cenového stropu.

Štátne firmy tak budú musieť aj naďalej siahať po čistých spaľovákoch alebo prinajlepšom po hybridoch či mild-hybridoch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú