Toto je jeden z najkrajších a najuniverzálnejších kombi súčasnosti. Žiaľ, dopláca na motorizáciu
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Nájsť v dnešnej dobe auto, ktoré nie je fádne a ktoré dizajnom vyčnieva, je ako hľadať ihlu v kope sena. Francúzske automobilky sú ale jedny z mála, ktoré sa neboja priniesť modely s odvážnejšími krivkami a stávka na túto kartu im v posledných rokoch vychádza. Rozhodne vyšla aj pri Citroëne C5 X, ktorý je jedným z najkrajších kombi na súčasnom automobilovom trhu.
Krása a dizajn je ale subjektívna záležitosť. Rovnako, ako niekomu môžu viac vyhovovať uhladené tvary a striedmy dizajn, inému padnú do oka svalnaté krivky, odvážny svetelný podpis v tvare Y či agresívne padajúca zadná časť strechy. Pri aute je omnoho podstatnejšia technická stránka, prejav motora a v dnešnej dobe vysokých cien pohonných hmôt aj spotreba.
Francúzsky kombík má všetko, čo by som od takéhoto auta čakal. Je pohodlný, priestranný, má všetky technológie, ktoré má auto z roku 2022 mať, no plug-in hybridná motorizácia koncernu Stellantis mu absolútne nesedí. Citroën však okrem plug-in hybridu ponúka aj čisto benzínovú motorizáciu, ktorá je v tomto prípade omnoho šťastnejšou voľbou.
V recenzii sa dozvieš:
- Aké sú spotreby plug-in hybridu Citroën C5 X v rôznych podmienkach
- Koľko prejde na jedno nabitie v čisto elektrickom režime
- Prečo mu plug-in hybridná motorizácia vôbec nepristane
- Ako sú na tom technológie
- Prečo je to jedno z najlepších a najuniverzálnejších kombi súčasnosti
Loading…
Pod kapotou testovanej plug-in hybridnej motorizácie pracuje benzínový motor s objemom 1,6 litra, výkonom 133 kW (179 koní), ktorému prirodzene sekunduje elektromotor s výkonom 110 koní. Kombinovaný systémový výkon tejto sústavy činí úctyhodných 166 kW (225 koní). Francúzky kombík tým pádom nemá núdzu o dostatok výkonu. Auto je skutočne živé, i keď iba v rámci možností prevodovky. Tá totiž reaguje pomalšie a po zošliapnutí plynového pedálu trvá aj pár sekúnd, kým podradí a auto vystrelí vpred. V športovom režime je to o niečo lepšie, nakoľko prevodovka prirodzene drží motor vo vyšších otáčkach, no pri pokuse o dynamickejšiu jazdu mi hneď došlo, že na akékoľvek športové ambície môžem pri tomto aute rovno zabudnúť.
Koniec koncov, na športiak sa Citroën C5 X ani nehrá, no jeho agresívna bočná línia môže mylne budiť tento dojem. Čo sa ale tomuto krížencovi sedanu, kombíku a SUV nedá uprieť, je pohodlie. Aj sama automobilka prezentuje C5 X ako mix týchto troch typov vozidiel. Pohodlie sedanu je na mieste, priestrannosť kombi vidieť na prvý pohľad a ambície SUV sú tu dosiahnuté vyššou svetlou výškou oproti konkurencii.
Rozoberme si to ale na drobné. V tak pohodlných sedadlách, akými disponuje C5 X, som už dávno nesedel. V tomto aute by som dokázal cestovať aj stovky kilometrov bez zastávky. Ak sa k tomu pridá typicky mäkký francúzsky podvozok, máme na svete „obývačku na kolesách“. Skutočne som sa v aute počas jazdy cítil, akoby som sedel v pohodlnom kresle doma pred telkou.
Veľkorysí vnútorní priestor zabíja skosená strecha v zadnej časti, no čo sa týka miesta na zadných sedadlách, pohodlne sa tu odvezie aj vyše 180 cm vysoký človek, ktorý sedí za 185 cm vysokým vodičom. S SUV ambíciami by som už bol opatrnejší, predsa len ide o predokolku, ktorá je síce vyššia, takže auto bude mať lepšiu priechodnosť, no do nejakých divokých off-roadov by som sa s ním určite nepúšťal.
Až doposiaľ je všetko pozitívne a Citroën C5 X sa môže javiť ako najlepšie auto na trhu, no žiaľ plug-in hybridná motorizácia mu absolútne nesedí a to hneď z niekoľkých, podľa mňa veľmi logických dôvodov.
Poďme najprv k spotrebám a elektrickému dojazdu. Na jedno nabitie sa mi v tom najlepšom prípade podarilo prejsť 40 km, čo je na dnešné pomery veľmi málo. Verím, že 40 km elektrický dojazd bude väčšine motoristov stačiť na dochádzanie do práce, no stačí jazdiť dynamickejšie, prídu mrazy a dojazd razom klesne pokojne aj na 30 km, čo už môže byť limitujúce aj pre Bratislavčanov, ktorí sa motajú len v rámci mesta. Pozitívom je ale možnosť priplatiť si za 7,4 kW palubnú AC nabíjačku, pomocou ktorej sa 12,4 kWh akumulátor nabije za menej ako dve hodiny.
Pomaly sa ale dostávam k najväčšiemu kameňu úrazu plug-in hybridnej motorizácie, ktorým je práve benzínová spotreba. S nabitou batériou je všetko super, diaľničná spotreba pri rýchlosti 120 km/h sa dostala na úroveň 5,1 l/100 km, pri rýchlosti 130 km/h to bolo 6,2 l/100 km. Akonáhle sa ale batéria vybije, aj pri diaľničnom tempe je spotreba vysoká. Napríklad pri rýchlosti 130 km/h sa šplhá k 7 l/100 km. No a nehovoriac o mestskej spotrebe, kde som sa s vybitou batériou nevedel dostať pod 7 l/100 km.
Ďalším problémom je relatívne malá nádrž, ktorá je ešte zmenšená kvôli batériám umiestneným v kufri, a tak vodič po diaľnici prejde sotva 500 km. Citroën C5 X na mňa pôsobí ako priestranný pohodlný manažérsky kombík stavaný na dlhé trasy a práve preto plug-in hybrid v tomto aute vôbec nedáva zmysel. Koniec koncov, prečo by si niekto kupoval na presuny po meste auto dlhé 4,8 metra, ktoré mimochodom váži 1 700 kg.
Citroën C5 X s benzínovým motorom motorom 1.6 dokáže dlhodobo jazdiť s priemernou spotrebou okolo 5,5 až 6 litrov. Moja dlhodobá priemerná spotreba sa pri plug-in hybride zastavila na úrovni 6,5 litra a auto som pritom nabíjal pravidelne. Počas testu som ale najazdil zhruba 1 000 km, takže väčšina jázd bola práve po diaľnici.
Po technologickej stránke ale nemôžem autu nič vytknúť. Pred vodičom sa nachádza digitálny kokpit, ktorý zobrazuje základné informácie či dokonca mapu. Na sklo sa premieta obrovský head-up displej, takisto s veľkou mapou. Veľmi príjemnou funkciou vstavanej navigácie je zobrazovanie jednosmerných ulíc, čo pomôže pri jazde vo veľkých mestách.
Čerešničkou na torte je stredový displej infotainmentu s jemným rozlíšením, na ktorom vyzerá Apple CarPlay famózne. Dizajn infotainmentu je jednoduchý, no animácie sú plynulé a reakcie veľmi svižné. Ani raz som nepostrehol nejaké zaseknutie či iné zaváhanie.
Citroën C5 X disponuje aj technológiou aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu. Tá sa na tie najlepšie a najdrahšie autá na trhu nechytá, no tu sa bavíme o vozidle so základnou cenovkou 32 000 €. K tejto cene je adekvátne aj celkové spracovanie interiéru. Drahé materiály tu nečakaj, no všetky plasty sú mäkčené a aj keď nepôsobia prémiovo, pôsobili na mňa dojmom, že budú jednoduché na údržbu a môžu si veľmi dlho zachovať dobrú kondíciu.
Zhodnotenie
Citroën C5 X je rozhodne zaujímavé auto so zaujímavou cenovkou. Manažérsky kombík, ktorý je maximálne pohodlný a s ktorým sa dajú denne robiť trasy dlhé 1 000 km, mi ale dáva zmysel jedine v čisto benzínovej motorizácii. Plug-in hybrid v tomto ťažkom a veľkom aute „nestíha“. Má malý elektrický dojazd, malú nádrž, no na oplátku poskytuje najvyšší výkon spomedzi všetkých ostatných verzií.
Základný Citroën C5 X sa dá kúpiť už od 31 990 €, plug-in hybrid začína na sume až 39 990 €. S rozumnou konfiguráciou sa ale dá benzínová verzia kúpiť aj do 35 000 €, čo na auto týchto rozmerov a zamerania či technologickej výbavy nie je vôbec zlé.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA Nič pre slabé povahy. Hrali sme brutálnu novinku, o ktorej monštrách sa ti bude aj snívať
Našiel mi zdravotný problém a vyriešil ho. Toto je najlepší gadget, ak si chceš predĺžiť život
RECENZIA Za týždeň mi ukázal, prečo spaľováky vymierajú. Tento elektrický Mercedes má len jednu chybu
RECENZIA Zabudneš na spaľovák. Nový elektrický Mercedes má všetko, čo som si kedy mohol priať
RECENZIA Neviem sa jej nabažiť. Nová RPG je ako Skyrim na steroidoch, zabaví na desiatky hodín
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Šéf TikToku plánuje na súde bojovať proti zákazu platformy v USA
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené