Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Výkon niektorých sériovo vyrábaných elektromobilov presahuje všetky medze chápania. Kým pri spaľovákoch dosahujú cez 1 000 koní iba tie najluxusnejšie a najdrahšie superšporty, v elektromobile ich môžeš mať aj za cenu do 100 000 €.

Tie najvýkonnejšie sériovo vyrábané elektromobily súčasnosti si to proti sebe rozdali v šprinte na kanáli DragTimes.

Lucid Air, Porsche Taycan a vynovená Tesla Model S. Tieto tri elektrické sedany majú dohromady výkon viac než 3 000 konských síl. Víťaz môže byť len jeden a mnohých zrejme neprekvapí.

Výkon nie je všetko

Zatiaľ najvýkonnejší Lucid Air Performance disponuje dvoma elektromotormi a kombinovaným výkonom 1 111 koní. Vynovená Tesla Model S Plaid má až tri elektromotory, avšak výkon „iba“ 1 020 koní.

NEPREHLIADNI
Porazí Škoda 120 elektromobil v šprinte na 400 m? Preverili sme virálny mýtus s novou Daciou

Najmenej výkonné z tejto trojice je Porsche Taycan Turbo S s výkonom 750 koní, dvoma elektromotormi, no do karát tohto tátoša hrá dvojstupňová prevodovka, ktorá by mala Taycanu pomôcť vo vyšších rýchlostiach.

Dokázal by si si na základe týchto údajov tipnúť víťaza a porazeného v tomto ultimátnom šprinte elektromobilov?

Za málo peňazí najviac muziky

V rámci testu na kanáli DragTimes vykonali až tri samostatné šprinty. Všetky pritom dopadli s rovnakým výsledkom. Absolútnym kráľom sa stala Tesla Model S, na druhom mieste skončil Lucid Air a najmenej výkonné Porsche Taycan nemalo proti tejto dvojici najmenšiu šancu.

Paradoxom je, že najdrahšie auto skončilo posledné a naopak, to najlacnejšie sa stalo víťazom. Tesla má voči luxusnému Lucid Air výhodu v hmotnosti, ktorá bola zrejme v tomto prípade kľúčová.

Ak teda hľadáš najrýchlejší elektrický sedan na trhu, Tesla Model S Plaid je jednoznačná voľba.

Šprinty elektromobilov sú čoraz bežnejšie

Nedávno sme ti priniesli článok, v ktorom si zmerali sily až štyri elektromobily. Tentokrát to však neboli sedany, ale luxusné SUV. Matt z Youtube kanála Carwow proti sebe postavil BMW iX, Teslu Model X, Audi e-tron S a Mercedes EQC 400. Všetky autá majú okolo 2,5 tony, výkon nad 400 koní a cenovo sa pohybujú na úrovni od 80 000 € do 110 000 €.

Najvýkonnejší elektromobil z tejto štvorice je Tesla Model X s výkonom až 541 koní. Najmenej výkonné je EQC od Mercedesu, ktoré disponuje iba 408 konskými silami. Najpomalšieho adepta by sme si teda vedeli tipnúť, no v prípade víťaza to také jednoduché nie je.

BMW iX má výkon 523 koní a Audi e-tron S 503 koní. SUV so štyrmi kruhmi ale výrazne dominuje v krútiacom momente, ktorý sa vyšplhal až na 973 Nm.

Ako môžeš vidieť v samotnom videu, práve tento parameter robí v prípade Audi zázraky a e-tron S dokázal poraziť aj o 40 koní výkonnejšiu a o takmer 200 kg ľahšiu Teslu Model X.

Víťazom sa ale stalo luxusné BMW iX, ktoré je zároveň najdrahším účastníkom tohto šprintu a ktoré začína na sume viac ako 110 000 €.

Treba však uznať, že všetky štyri autá, dokonca aj najmenej výkonný Mercedes EQC, si viedli v šprinte z miesta pomerne vyrovnane. Pri letmom štarte z pohybu už EQC zaostalo o čosi viac, no povedzme si úprimne, kedy v reálnom svete využiješ tak vysoký výkon a zrýchlenie?

Pôsobivé zrýchlenie sme vyskúšali na vlastnej koži

Musíme uznať, že zrýchlenie elektrickej novinky BMW iX je naozaj pôsobivé. Čo sa týka luxusných SUV, v tomto smere ide zrejme o najemotívnejší zážitok.

Ten dotvára futuristický zvukový prejav, ktorý celý pocit zrýchlenia ešte umocňuje. Papierovo to dá BMW iX z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Čoskoro ale príde na trh verzia iX M60, ktorá akceleruje na stovku za 3,8 sekundy.

To už je hodnota, ktorú ešte pred pár rokmi dosahovali luxusné superšporty ako Ferrari či Porsche a nie viac ako 2,5-tonové SUV-čka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú