Jedným z najlepších spôsobov, ako vzájomne porovnať výkon viacerých áut, je jednoznačne šprint. V jednom takomto súboji na kanáli Carwow si zmerali sily štyri luxusné elektrické SUV. Test ukázal, že papierový výkon a hmotnosť nie sú všetko.

Ponuka elektromobilov sa neustále rozrastá a dnes už nie je problém spraviť preteky iba s výkonnými luxusnými elektrickými SUV-čkami.

Carwow/YouTube/Screenshot

Matt z Youtube kanála Carwow proti sebe postavil BMW iX, Teslu Model X, Audi e-tron S a Mercedes EQC 400. Všetky autá majú okolo 2,5 tony, výkon nad 400 koní a cenovo sa pohybujú na úrovni od 80 000 € do 110 000 €.

Výkon nie je všetko

Najvýkonnejší elektromobil z tejto štvorice je Tesla Model X s výkonom až 541 koní. Najmenej výkonné je EQC od Mercedesu, ktoré disponuje iba 408 konskými silami. Najpomalšieho adepta by sme si teda vedeli tipnúť, no v prípade víťaza to také jednoduché nie je.

BMW iX má výkon 523 koní a Audi e-tron S 503 koní. SUV so štyrmi kruhmi ale výrazne dominuje v krútiacom momente, ktorý sa vyšplhal až na 973 Nm.

Ako môžeš vidieť v samotnom videu, práve tento parameter robí v prípade Audi zázraky a e-tron S dokázal poraziť aj o 40 koní výkonnejšiu a o takmer 200 kg ľahšiu Teslu Model X.

Víťazom sa ale stalo luxusné BMW iX, ktoré je zároveň najdrahším účastníkom tohto šprintu a ktoré začína na sume viac ako 110 000 €.

Treba však uznať, že všetky štyri autá, dokonca aj najmenej výkonný Mercedes EQC, si viedli v šprinte z miesta pomerne vyrovnane. Pri letmom štarte z pohybu už EQC zaostalo o čosi viac, no povedzme si úprimne, kedy v reálnom svete využiješ tak vysoký výkon a zrýchlenie?

Pôsobivé zrýchlenie sme vyskúšali na vlastnej koži

Musíme uznať, že zrýchlenie elektrickej novinky BMW iX je naozaj pôsobivé. Čo sa týka luxusných SUV, v tomto smere ide zrejme o najemotívnejší zážitok.

Ten dotvára futuristický zvukový prejav, ktorý celý pocit zrýchlenia ešte umocňuje. Papierovo to dá BMW iX z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Čoskoro ale príde na trh verzia iX M60, ktorá akceleruje na stovku za 3,8 sekundy.

To už je hodnota, ktorú ešte pred pár rokmi dosahovali luxusné superšporty ako Ferrari či Porsche a nie viac ako 2,5-tonové SUV-čka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú