Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V oblasti elektrických kamiónov s možnosťami (aspoň čiastočnej) autonómnej jazdy zatiaľ najviac rezonuje snaha automobilky Tesla, ktorá ešte v priebehu roka 2017 predstavila nákladiak Tesla Semi. Na tomto trhu sa však začína prejavovať čoraz viac firiem, ktoré chcú zvádzať boj o lukratívne zákazky. Pridáva sa aj švédsky startup s menom Einride. 

Spoločnosť vznikla v priebehu roka 2016 a jej súčasným šéfom je pôvodný spoluzakladateľ Robert Falck. Firma sa pod jeho vedením chce zapojiť do pretekov na lukratívnom trhu nákladnej dopravy pri využití elektrickej energie. O cieľoch startupu informuje portál BusinessInsider. Prístup spoločnosti sa líši od toho, čo nám zatiaľ ukázala Tesla, automobilka Volvo či trochu záhadný konkurent Nikola. Einride totiž ráta s plne autonómnou dopravou na kratšie vzdialenosti.

„Tesla je fantastická spoločnosť, ale neprešli úplne celú cestu. V mnohých ohľadoch sme išli ďalej. Musíme čeliť faktom – postavili elektrický kamión, ktorý je podobný tomu, čo ukázali mnohí iní.“ – Robert Falck

Zodpovedá tomu aj dizajn vozidla s označením T-Pod. Kamión si vyslúžil aj označenie kontajner na kolesách, nedisponuje žiadnymi oknami a je plne autómny a elektrický. Dojazd vozidla má predstavovať maximálne hodnotu 200 kilometrov a na cesty by sa mohlo dostať už na jeseň aktuálneho roku. Napríklad Tesla by pritom mala komerčne sprístupniť Tesla Semi niekedy v priebehu roka 2019.

Klienti hlásia záujem

Ambiciózny plán dostáva reálnejšiu podobu aj vďaka záujmu klientov. Celkovo startup získal na investíciách takmer 3 milióny eur a podľa dostupných informácií majú záujem o jeho riešenie nemecké spoločnosti v podobe reťaca Lidl aj dopravcu Shenker.

Výrobca kamiónu T-Pod si trúfa do roku 2020 prepojiť švédske mestá Gothenburg a Helsingborg flotilou, ktorú bude tvoriť až 200 elektrických nákladiakov. Vzhľadom na kratší dojazd je práve toto forma, ktorou sa chce Einride presadiť. Či sa spoločnosti skutočne podarí naplniť plány je zatiaľ otázkou budúcnosti, no jej snaha dokazuje, že trh s elektrickými kamiónmi začína byť pre automobilky čoraz zaujímavejší.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú