Teslu Model 3 počas prvého mesiaca na trhu kupujú ako teplé rožky. Je najpredávanejším elektrickým vozidlom v Európe
Aj keď na cestách stále kraľujú klasické automobily so spaľovacím motorom, mierne rastie aj predajnosť elektromobilov, pričom najväčšie zastúpenie patrí americkej Tesle a jej Modelu 3. Cenovo dostupný model po príchode na starý kontinent sa tak stal ihneď veľmi obľúbeným a nakoľko ešte stále viacerí ľudia čakajú na svoje vozidlo, toto číslo sa bude už len zvyšovať – informoval portál InsideEVS, s odvolaním sa na štatistiku spoločnosti JATO Dynamics.
To čo sa udialo v severnej Amerike zasiahlo aj Európu. Príchod Tesly na náš trh výrazne oživil dopyt po elektromobiloch a v porovnaní s minulým rokom ide o poriadny nárast ich predajnosti. Celkovo má zákazník na výber až z 28 modeloch rôznych značiek, no na špici sa nachádza práve Model 3. Ide o zaujímavý úkaz, nakoľko výrobné kapacity amerického výrobcu sú oveľa menšie než v prípade koncernu či iných značiek a všetky vozidlá sa vyrábajú v USA a musia sem byť dovážané.
Prvenstvo nie len v elektromobiloch
Celkovo sa za minulý mesiac predalo v Európe 19 674 elektromobilov, čo je oproti rovnakému obdobiu v minulom roku takmer 100% nárast (10 539). Po prepočítaní na drobné, Modelu 3 sa predalo 3630 kusov, nasleduje Renault Zoe s 2888 predanými vozidlami a prvú trojku uzatvára Nissan Leaf so slušným podielom 2364 kusov. Všetky značky pritom zaznamenali významný nárast. Výnimku tvorí len Smart Fortwo, ktorý sa prepadol o 46 %.
O čosi menší nárast (14 %) zaznamenali klasický hybridné vozidla, ktoré nie je potrebné nabíjať a energiu získavajú rekuperáciou energie. Naopak plug-in hybridy klesli v minulom mesiaci o 2 %. Dokopy tieto vozidlá zaberajú na globálnom trhu 6,5 % (+ 1,4 %). Ďalším pozoruhodným úkazom je aj pozícia Modelu 3, ktorý dokázal poraziť v predajnosti Audi A4 či Mercedes C-Class, čo sú klasické vozidlá so spaľovacím motorom.
Za prvý mesiac na európskom trhu sa tak Model 3 stal nie len najpredávanejším elektromobilom, ale tiež aj najpredávanejším prémiovým stredným sedanom.


Väčšina registrácií pritom pochádza od súkromných vlastníkov a nie firiem, čo je u iných vozidiel zväčša naopak. Bude zaujímavé sledovať ďalší priebeh, pričom závisieť to bude hlavne s dodávkami vozidiel do Európy. Krivka však určite ešte bude rásť a to hlavne v neprospech dieselových vozidiel, ktoré sú terčom kritiky a metropoly po celom svete zavádzajú rôzne opatrenia, aby im zakázali vstup do rôznych mestských zón.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)


