Tesla za svoje meno draho zaplatila. Doména jej oficiálneho webu stála milióny
Americký výrobca elektromobilov si svoje meno vo svete spravil ešte pred niekoľkými rokmi, keď sa vedenia spoločnosti ujal Elon Musk a rozbehla sa produkcia prvých modelov. Hoci názov firmy poznalo čoraz viac ľudí, získať doménu podľa predstáv jej výkonného riaditeľa nebolo vôbec ľahké. Elonovi Muskovi trvalo 10 rokov, kým mohol kúpiť vytúženú doménu Tesla.com pre svoju spoločnosť, ktorá za ňu zaplatila neuveriteľných 11 miliónov dolárov.
Mnohí fanúšikovia Tesly dnes poznajú jej oficiálnu webovú stránku pod názvom Tesla.com, no nebolo tomu tak vždy. História sa pritom tiahne až do začiatkov samotnej spoločnosti, ktorá vznikla ešte v roku 2003. Pri jej zrode stáli Martin Eberhard a Marc Tarpenning, ktorí si túžili vyrobiť vlastný elektromobil. Neskôr si Teslu všimol aj Elon Musk, ktorý do nej začal investovať a vo vedení sa vyšplhal až na post výkonného riaditeľa.
Poriadne drahá doména
Aby sa však dali veci do poriadku, potrebovala Tesla aj poriadny web, ktorý by ju vystihoval. Oficiálny názov stránky bol totiž dlhé roky známy ako TeslaMotors.com, čo sa však Muskovi nepáčilo. Na svete pritom existovala ďalšia doména, ktorá by sa pre potreby firmy dokonale hodila. Získať Teslu.com ale nebolo jednoduchým orieškom. Terajší CEO spoločnosti sa snažil vyjednať dohodu o kúpe domény únavných 10 rokov, no nakoniec sa mu to podarilo.
Buying https://t.co/46TXqRrsdr took over a decade, $11M & amazing amount of effort. Didn’t like https://t.co/BsRfMrY9Gm even when we were only making ?.
— Elon Musk (@elonmusk) 9. decembra 2018
Nenechaj si ujsť
Tesla bola na pokraji bankrotu. Musk pracoval aj 22 hodín denne, aby dokázal optimalizovať výrobu
So svojim úspechom sa pochválil aj v príspevku na Twitteri. Bližšie detaily dohody však Tesla odmietla zverejniť, no Elon Musk prezradil cenu za tento exkluzívny obchod, ktorý stál celkovo až 11 miliónov dolárov. Pravdaže, spoločnosť ešte musela vyriešiť niekoľko záležitostí aj v iných krajinách, kde si iné firmy názov značky adoptovali skôr. Nakoniec sa ale Tesla dostala aj k svojej vytúženej doméne, s ktorou sa môže vo svete prezentovať.
Dôvodom na zmenu názvu webu bol aj fakt, že okrem elektromobilov sa spustila tiež výroba iných zariadení, ktoré už s automobilmi nemajú nič spoločné. Tesla.com sa tak stala domovom nielen pre ukážky vyrábaných modelov, ale aj pre solárne panely rodinných domov a ďalších produktov. Lukratívnejšia internetová stránka je tak omnoho lepším spôsobom a zákazníci ju môžu vnímať pozitívnejšie ako pôvodný názov, ktorý s výrobou batérií „Powerwall“ pre domácnosti nemal toho veľa spoločného.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
2900 km pod Atlantikom sa udial zvláštny pohyb. Anomália dlhá 7000 km zaskočila vedcov
ChatGPT sa mení od základov. Túto novú funkciu nebudeš chcieť prestať používať, má to však háčik
Bez ich objavu by sme nemali PC ani mobily. Fyzici získali Nobelovu cenu za kvantovú revolúciu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP