Tesla sa stala vo svete elektromobilov stálicou, ktorú pozná už zrejme každý motorista. Modely tejto značky pritom doteraz dosiahli viacero míľnikov a prekonali aj rôzne rekordy, pričom jeden z posledných bol stanovený v susednom Česku. Tesla Model 3 prešla na jedno nabitie na okruhu vôkol Prahy s aktívnym systémom autonómneho riadenia trasu dlhú stovky kilometrov. Celý priebeh jazdy bol streamovaný aj na YouTube a ako prvý o rekorde informoval portál mojelektromobil.sk. 

Autonómne riadenie dnes nájdeme nielen v elektromobiloch Tesly, ale aj v mnohých vlajkových lodiach rôznych značiek. Hoci má táto technológia ešte ďaleko od úplnej dokonalosti, už dnes dokáže ponúknuť skvelé možnosti. Práve túto funkciu, ktorá je v elektromobiloch Tesly označená ako Autopilot, chcela spolu s dojazdom otestovať posádka v susednom Česku. Partia 4 mužov si totiž zajazdila na Modeli 3 vo verzii Long Range s Autopilotom, aby zistili, aký dojazd vozidlo dosiahne.

Model 3 s Autopilotom stanovil v Česku nový rekord

Tento test sa odohral len prednedávnom, a teda sa Model 3 musel potýkať s chladnejším počasím. Navyše sa počas testu nevyhol ani pražskej dopravnej špičke a posádka si neodoprela v interiéri ani kúrenie. Celý pokus o rekord skončil v neskorých večerných hodinách, kedy sa vo výsledku podarilo Modelu 3 na jedno nabitie s aktívnym Autopilotom prejsť napriek nie najvhodnejším podmienkam celkovo 503 km.

Nenechaj si ujsť
Tesla Model S pokorila svetový rekord, majiteľ najazdil 1 milión kilometrov. Čo všetko sa pokazilo?

Pripomeňme len, že ide o verziu Long Range, ktorá ponúka vodičovi batériu s maximálnym dojazdom 560 km podľa WLTP, uvádza Tesla. Počas testu tak tento Model 3 prešiel okolo Prahy o 57 km menej. Posádka dokonca zverejnila detailnú telemetriu z jazdy, ktorú nájdeš na tomto odkaze (meno: record, heslo: teslicka), informoval portál mojelektromobil.sk. Autopilot Tesly tak v tomto testovaní ukázal, že bez problémov zvládne aj české cesty a chladnejšie počasie, spolu s dopravnými špičkami.

Vodič predsa len musel zasiahnuť

Treba však poznamenať, že vodič musel do riadenia zasiahnuť celkovo 7-krát, avšak vždy na tom istom úseku cesty. Na zjazde do tunela v Holešoviciach totiž Autopilot videl miesto prerušovanej čiary plnú a nechcel vozidlo preradiť do potrebného pruhu, informoval portál elektrickevozy.cz.

Počas celej jazdy však Model 3 spotreboval len 14,1 kWh/100 km pri celkovej spotrebe 71 kWh. Samotný Autopilot prešiel 501 km a zvyšné 2 km k nabíjacej stanici už vozidlo riadil vodič. Hoci po 490 km ukázala obrazovka 0 % kapacity, elektromobil bol schopný s rezervou ujsť ešte niekoľko km.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú