Nemcovi Hansjörg von Gemmingenovi sa podaril obzvlášť významný moment, keď na svojej Tesle Model S P85 najazdil celkovo jeden milión kilometrov, čo mu vyslúžilo zápis do Guinessovej knihy rekordov. Ani zďaleka sa však nevzdáva a ako uvádza portál TeslaMag, jeho najbližším cieľom je dosiahnuť métu 2 miliónov kilometrov.
Elektrické vozidla poháňa (logicky) elektromotor, ktorý je z konštrukčného hľadiska pomerne jednoduchý, bezúdržbový a nepodlieha tak opotrebeniu, ako bežný spaľovací motor.
Samozrejme, existujú aj prípady bežných vozidiel, ktoré najazdili neuveriteľné porcie kilometrov, no v prípade Tesly je to o to zaujímavejšie, že sa tak stalo za pomerne krátky čas. Gemmingen vlastní Teslu Model S od roku 2014 a práve dnes sa mu podarilo prekonať túto magickú hranicu.
Nie v pôvodnom stave
Ako ďalej dodáva TeslaMag, prevádzka vozidla nebola úplne bezproblémová a počas tejto doby prebehlo niekoľko záručných opráv, ktoré museli byť vykonané z dôvodu konštrukčných nedostatkov na vozidle.
Trikrát sa menila batéria, pričom prvá výmena prebehla po najazdení 290 000 kilometroch a následná po 540 000 kilometroch. Posledná batéria teda najazdila takmer pol milióna, pričom jej kapacita je stále na úrovni 86 %. Nutno však podotknúť, že ani v jednom prípade nebola chyba v článkoch, ale v riadiacej elektronike.
#NeuesProfilbild pic.twitter.com/JvQ5BrJaY9
— Hansjörg Gemmingen (@gem8mingen) November 28, 2019
Štýl jazdy a spôsob nabíjania bol pritom taký, aby bol čo najviac šetrný k batérii. No aj v prípade hrubšieho zaobchádzania však možno povedať, že batérie v Tesle sú nadpriemerné a zrejme to bude posledná vec, ktorú je riešiť.
Na batérie je navyše záruka až 8 rokov, takže hoci bola v tomto konkrétnom prípade menená dvakrát, tak majiteľ za ňu nezaplatil ani cent.
Niekoľkokrát bol menený aj samotný elektromotor, avšak chyba bola opäť niekde inde a výmena bola vyriešená taktiež v rámci záruky. Posledná výmena prebehla pri 320 000 kilometroch. Celkové náklady na opravy a údržbu tak predstavovali „len“ 13 000 eur, čo zahŕňa napríklad nové pneumatiky, ktoré sa podľa portálu Stuttgarter-zeitung museli meniť približne každých 50 000 kilometrov.
What a journey! 1 Million electric km driven with my @Tesla Model S pic.twitter.com/JHSIhGfEbl
— Hansjörg Gemmingen (@gem8mingen) November 28, 2019
Sme zvedaví, či sa šťastnému majiteľovi podarí aj jeho ďalší cieľ a či to vydrží aj samotné vozidlo. To na prvý pohľad vyzerá byť vo skvelej kondícii a na jeho zovňajšku a vnútrajšku nebadať žiadne veľké opotrebenie.
Teraz čítajú

V Česku idú príkladom. MHD v jednom z miest je už 100 % ekologická, vyradila posledný dieselový autobus

Vyrobili ďalšiu revolučnú batériu. Nabíja sa až 10-krát rýchlejšie ako súčasné lítium-iónové

VIDEO VIDEO: Elon Musk konečne ukázal, ako vyzerá preprava ľudí na Teslách revolučným tunelom pod Las Vegas

Európska krajina poskytne na nákup elektromobilov závratnú sumu. Ďalšie kolo dotácií chystá aj Slovensko

Lacná Tesla je čoraz bližšie, automobilka rozbieha v Číne plány pre výrobu
Články, ktoré hýbu svetom

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ VEĽKÝ VÝBER: Toto je 8 Windows programov, pri ktorých stále neveríme, že sú zadarmo

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Veľký únik ochromil aj fenomén Clubhouse. Na internete sú údaje vyše 1,3 milióna ľudí

Dvaja kamaráti z Brna predstavili čip, ktorý ti zjednoduší život. Stačí si ho nalepiť na mobil

Špinavý label z československých ulíc búra stereotypy. Slováci investovali tisíce, aby vytvorili „porno“ rodinu
