Nemcovi Hansjörg von Gemmingenovi sa podaril obzvlášť významný moment, keď na svojej Tesle Model S P85 najazdil celkovo jeden milión kilometrov, čo mu vyslúžilo zápis do Guinessovej knihy rekordov. Ani zďaleka sa však nevzdáva a ako uvádza portál TeslaMag, jeho najbližším cieľom je dosiahnuť métu 2 miliónov kilometrov. 

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!
FacebookInstagramYouTube

Elektrické vozidla poháňa (logicky) elektromotor, ktorý je z konštrukčného hľadiska pomerne jednoduchý, bezúdržbový a nepodlieha tak opotrebeniu, ako bežný spaľovací motor.

Samozrejme, existujú aj prípady bežných vozidiel, ktoré najazdili neuveriteľné porcie kilometrov, no v prípade Tesly je to o to zaujímavejšie, že sa tak stalo za pomerne krátky čas. Gemmingen vlastní Teslu Model S od roku 2014 a práve dnes sa mu podarilo prekonať túto magickú hranicu.

Nie v pôvodnom stave

Ako ďalej dodáva TeslaMag, prevádzka vozidla nebola úplne bezproblémová a počas tejto doby prebehlo niekoľko záručných opráv, ktoré museli byť vykonané z dôvodu konštrukčných nedostatkov na vozidle.

Trikrát sa menila batéria, pričom prvá výmena prebehla po najazdení 290 000 kilometroch a následná po 540 000 kilometroch. Posledná batéria teda najazdila takmer pol milióna, pričom jej kapacita je stále na úrovni 86 %. Nutno však podotknúť, že ani v jednom prípade nebola chyba v článkoch, ale v riadiacej elektronike.

Štýl jazdy a spôsob nabíjania bol pritom taký, aby bol čo najviac šetrný k batérii. No aj v prípade hrubšieho zaobchádzania však možno povedať, že batérie v Tesle sú nadpriemerné a zrejme to bude posledná vec, ktorú je riešiť.

Na batérie je navyše záruka až 8 rokov, takže hoci bola v tomto konkrétnom prípade menená dvakrát, tak majiteľ za ňu nezaplatil ani cent.

Niekoľkokrát bol menený aj samotný elektromotor, avšak chyba bola opäť niekde inde a výmena bola vyriešená taktiež v rámci záruky. Posledná výmena prebehla pri 320 000 kilometroch. Celkové náklady na opravy a údržbu tak predstavovali „len“ 13 000 eur, čo zahŕňa napríklad nové pneumatiky, ktoré sa podľa portálu Stuttgarter-zeitung museli meniť približne každých 50 000 kilometrov.

Sme zvedaví, či sa šťastnému majiteľovi podarí aj jeho ďalší cieľ a či to vydrží aj samotné vozidlo. To na prvý pohľad vyzerá byť vo skvelej kondícii a na jeho zovňajšku a vnútrajšku nebadať žiadne veľké opotrebenie.