Nemcovi Hansjörg von Gemmingenovi sa podaril obzvlášť významný moment, keď na svojej Tesle Model S P85 najazdil celkovo jeden milión kilometrov, čo mu vyslúžilo zápis do Guinessovej knihy rekordov. Ani zďaleka sa však nevzdáva a ako uvádza portál TeslaMag, jeho najbližším cieľom je dosiahnuť métu 2 miliónov kilometrov.
Elektrické vozidla poháňa (logicky) elektromotor, ktorý je z konštrukčného hľadiska pomerne jednoduchý, bezúdržbový a nepodlieha tak opotrebeniu, ako bežný spaľovací motor.
Samozrejme, existujú aj prípady bežných vozidiel, ktoré najazdili neuveriteľné porcie kilometrov, no v prípade Tesly je to o to zaujímavejšie, že sa tak stalo za pomerne krátky čas. Gemmingen vlastní Teslu Model S od roku 2014 a práve dnes sa mu podarilo prekonať túto magickú hranicu.
Nie v pôvodnom stave
Ako ďalej dodáva TeslaMag, prevádzka vozidla nebola úplne bezproblémová a počas tejto doby prebehlo niekoľko záručných opráv, ktoré museli byť vykonané z dôvodu konštrukčných nedostatkov na vozidle.
Trikrát sa menila batéria, pričom prvá výmena prebehla po najazdení 290 000 kilometroch a následná po 540 000 kilometroch. Posledná batéria teda najazdila takmer pol milióna, pričom jej kapacita je stále na úrovni 86 %. Nutno však podotknúť, že ani v jednom prípade nebola chyba v článkoch, ale v riadiacej elektronike.
#NeuesProfilbild pic.twitter.com/JvQ5BrJaY9
— Hansjörg Gemmingen (@gem8mingen) November 28, 2019
Štýl jazdy a spôsob nabíjania bol pritom taký, aby bol čo najviac šetrný k batérii. No aj v prípade hrubšieho zaobchádzania však možno povedať, že batérie v Tesle sú nadpriemerné a zrejme to bude posledná vec, ktorú je riešiť.
Na batérie je navyše záruka až 8 rokov, takže hoci bola v tomto konkrétnom prípade menená dvakrát, tak majiteľ za ňu nezaplatil ani cent.
Niekoľkokrát bol menený aj samotný elektromotor, avšak chyba bola opäť niekde inde a výmena bola vyriešená taktiež v rámci záruky. Posledná výmena prebehla pri 320 000 kilometroch. Celkové náklady na opravy a údržbu tak predstavovali „len“ 13 000 eur, čo zahŕňa napríklad nové pneumatiky, ktoré sa podľa portálu Stuttgarter-zeitung museli meniť približne každých 50 000 kilometrov.
What a journey! 1 Million electric km driven with my @Tesla Model S pic.twitter.com/JHSIhGfEbl
— Hansjörg Gemmingen (@gem8mingen) November 28, 2019
Sme zvedaví, či sa šťastnému majiteľovi podarí aj jeho ďalší cieľ a či to vydrží aj samotné vozidlo. To na prvý pohľad vyzerá byť vo skvelej kondícii a na jeho zovňajšku a vnútrajšku nebadať žiadne veľké opotrebenie.
Elektromobilita

VIDEO Nemá airbag ani ESP: Číňania predávajú v Nemecku ultra-lacný elektromobil, otrasne pohorel v bezpečnostných testoch

Slovenský Sygic kraľuje: Unikátna funkcia z navigácie už obsahuje státisíce nabíjačiek po celej EÚ

Žiadne sci-fi, ale reálny produkt. Číňania vyrobili revolučnú batériu pre elektromobily, ktorá sa nabije za 5 minút

Priamy konkurent Škody Enyaq prichádza na Slovensko. Takéto sú ceny Volkswagenu ID.4
