Svet vie ešte viac detailov o revolučnom elektromobile. Nabitie trvá rovnako dlho ako klasické tankovanie
Určite každý pozná automobilku Porsche, ktorú založil pred takmer 100 rokmi automobilový inžinier Ferdinand Porsche. Jeho pravnuk Anton Piëch spolu s podnikateľom Rea Stark Rajcicom založili v roku 2016 vo Švajčiarsku vlastný automobilový startup Piëch Automotive.
Koncept elektrického športového auta Piëch Mark Zero debutoval na autosalóne v Ženeve. Ako informuje portál Drivingelectric.com, koncept vozidla sa vyznačuje predĺženou kapotou a krátkym chvostom, čo býva charakteristické práve pre vozidlá GT.
Toto športové kupé je poháňané tromi 150 kW elektromotormi, pričom jeden sa nachádza na prednej náprave a dva na zadnej. Spolu produkujú výkon približne 450 kW. Vďaka hmotnosti 1 800 kg a výkonu 612 koní je podľa Antona Piëcha vozidlo schopné akcelerovať z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a dosahovať maximálnu rýchlosť 250 km/h, čo sú rozhodne veľmi slušné čísla.
Podľa portálu Autoexpress.com je zaujímavé, že na zadnej náprave a v stredovom tuneli nájdeme 70 kWh lithium-iontovú batériu s rekuperačným systémom, pričom na vývoji sa spolupodieľala čínska spoločnosť Desten. Vďaka kapacite batérie a schopnosti rekuperácie je podľa výrobcu možné s elektromobilom prejsť až 500 kilometrov na jedno nabitie.

Vďaka unikátnej architektúre batérií spoločnosť tvrdí, že Mark Zero ponúkne rekordne nízke časy nabíjania porovnateľné s dobou tankovania bežného vozidla so spaľovacím motorom. Z 0 na 80 % je možné Mark Zero nabiť len za 4 minúty a 40 sekúnd pomocou rýchlej nabíjačky.
Automobilka bude z koceptu Mark Zero odvodzovať hneď niekoľko sériovo vyrábaných modelov. Prvým bude dvojmiestne kupé GT – 2, ktoré sa ako koncept objaví v budúcom roku na trh by malo prísť v roku 2022.

Ďalej je v pláne športové SUV GT – X a po ňom je na rade štvormiestne GT s názvom GT – 4. Výrobca chce tieto modely vybavovať celým radom pohonných jednotiek aj v hybridných či vodíkových verziách. Celková architektúra vozidiel by mala byť čo najviac modulárna, a tak batérie a ďalšie hardvérové časti bude možné po čase vymeniť za najnovšie diely.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Za diaľničnú známku zaplatíš len 4 eurá. Dovolenka k moru ťa budúci rok vyjde oveľa lacnejšie

Brat za brata na základnej škole: Spolupracovník skupiny prednášal o 2. svetovej vojne, kritické fakty o Sovietoch mal vynechať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Za diaľničnú známku zaplatíš len 4 eurá. Dovolenka k moru ťa budúci rok vyjde oveľa lacnejšie

