Z Boca Chica v Texase prichádzajú ďalšie správy, z ktorých sú niektoré záhadné a nejasné. SpaceX požiadal Federálnu komisiu pre komunikáciu o povolenie testu satelitného internetu Starlink počas pozemných aj leteckých testov rakety Starship, informuje Teslarati.

Starship SN15 otestuje množstvo noviniek, Starlink je však prekvapením

Zo štyroch prototypov Starship, ktoré podstúpili výškový lety, nedokázal úspešne pristáť ani jeden. Let SN15 sa však pomaly blíži a ako povedal Elon Musk, v porovnaní so svojimi predchodcami má stovky vylepšení, z ktorých niektoré by mali vyriešiť aj minulé problémy.

Na povrch však vyplávali prekvapujúce informácie, podľa ktorých požiadala spoločnosť SpaceX FCC o povolenie prevádzky jedného terminálu Starlink počas pozemných aj leteckých testov. Tento krok zrejme učinili predovšetkým za účelom samotného Starlinku – tento globálny internet má totiž nájsť svoje využitie na lodiach a lietadlách, ktoré nemajú prístup k vysokorýchlostnému a stabilnému internetovému pripojeniu.

Terminál pre komunikáciu so satelitmi Starlink je podľa všetkého už nainštalovaný priamo v trupe prototypu SN15. Pôvodne sa predpokladalo, že ide ,napriek podobnosti s anténami Starlink, len o vylepšenú verziu antény, ktorú používa aj raketa Falcon 9 – vzhľadom na podanú žiadosť je však takmer isté, že ide skutočne o anténu Starlink.

Pixabay / SpaceX / Úprava redakcie

Spoločnosť chce pokryť internetovým pripojením Starlink celú Zem ešte do konca tohto roka, pričom na Slovensku už prijímajú rezervácie. Aj keď je nutné pri obdržaní objednávky zaplatiť viac než 400 € za anténu, SpaceX na nej nič nezarobí. Predávajú ju totiž za cenu nižšiu, než sú jej výrobné náklady.

SpaceX konštruuje neznámy testovací model, dorazili aj kľúčové komponenty

Rozruch medzi fanúšikmi spôsobuje už dlhšiu dobu prototyp bez sériového čísla, ktorý pozostáva len z vrchu Starship, ktorej chýbala špička. Spoločnosť však všetkých zmiatla ešte viac po tom, čo na miesto chýbajúceho vrchu namontovala čierny vrch s veľkým otvorom. Podľa niektorých ide o dokovací port, otvor sa však oveľa viac podobá na servisné vchody, ktoré využívajú technici na vchádzanie do trupu. Zmysel celej stavby ostáva verejnosti nejasný.

V areáli továrne sa podaril odfotografovať aj trup prototypu SN16, ktorý je pokrytý zatiaľ najväčším množstvom dlaždíc tepelného štítu. SpaceX pozoruje, či tieto dlaždice zvládajú vibrácie a námahu počas letov, skutočná výzva však príde až počas orbitálnych letov – tepelný štít musí v tomto prípade vydržať atmosférický nápor v rýchlosti vyššej než 20 000 km/h.

Posledným obzvlášť zaujímavým a pre celý program vývoja aj kľúčovým komponentom je spodný dóm prvého stupňa. Ten je určený pre jeden z neskorších prototypov (nie BN1) a má otvory pre uchytenie až 28 motorov Raptor. Ide teda o komponent, ktorý poslúži v jednom z prvých orbitálnych pokusov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú