Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Udeľovanie herných cien za rok 2019 máme za sebou a išlo skutočne o vydarený galavečer. Sprievodca Game Awards, televízny uvádzač a herný novinár Geoff Keghley, sa týždeň po skončení udalosti na Twitteri podelil o údaje sledovanosti. Ide o pôsobivé čísla, ktoré dokazujú, že herný priemysel je na raketovom vzostupe.

Presne pred týždňom sa v americkom Los Angeles udeľovali ceny za najlepšie hry vo vybraných kategóriách. Viac než trojhodinovú hernú ceremóniu mohli diváci pozerať naživo online, k dispozícii však bolo viac než 50 kinosál, ktoré jednu z najvýznamnejších herných udalostí roka vo svojich priestoroch rovnako vysielali.

Najlepšou hrou roka sa stal Sekiro: Shadows Die Twice, významné ocenenie však putovalo aj na slovensko v podobe ceny za najlepšiu VR / AR hru, ktorou sa stal Beat Saber a stoja za ním talentovaní slovenskí vývojári. The Game Awards sa ale netočili iba o cenách a počas večera došlo k niekoľkým významným oznámeniam.

Budúcoročná PS4 exkluzivita, Ghost of Tsushima, sa napríklad pripomenula v krvavom trailery, dočkali sme sa tiež odhalenia prvej hry pre PlayStation 5. Herný večer a pozornosť miliónov fanúšikov si však pre seba ukradol Microsoft, ktorý odovzdávanie cien využil na odhalenie novej generácie svojej hernej konzoly Xbox a ako sa ukázalo, na oznámenie si nemohol vybrať lepší čas.

The Game Awards totiž podľa Onmsft oproti minulému roku zaznamenala 73% nárast diváckej sledovanosti a udalosť sledovalo viac ako 45,2 miliónov divákov. Číslo nepredstavuje len masívne zvýšenie, ale znamená tiež nový divácky rekord, keďže doteraz udeľovanie herných cien nikdy viac divákov nesledovalo.

Game Awards tak v rebríčku najdôležitejších herných udalostí roka stúpajú čoraz viac a v budúcnosti môžeme očakávať podstatne viac dôležitých herných oznámení a odhalení. Microsoftu to tento rok vyšlo na jednotku, koniec koncov 45 miliónov divákov sa nedá ignorovať. Podľa CCN totiž počet divákov významne prekročil aj rozdávanie tohtoročných Oscarov, ktoré sledovalo necelých 30 miliónov fanúšikov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú