Vyšetrovanie smrteľnej nehody Tesly potvrdilo, že tesne pred nárazom Autopilot zrýchlil a zmenil smer
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Na Teslu sa toho v poslednej dobe valí čoraz viac. Časté havárie a dokonca aj finančné problémy určite neznejú dobre. Aby toho nebolo málo, vyšetrovanie smrteľnej nehody z marca potvrdilo, že Autopilot mal pred nárazom zmeniť smer a zrýchliť.
Konkrétne 23. marca inžinier spoločnosti Apple, Wei Huang, podľahol zraneniam v nemocnici po tom, čo s vozidlom Tesla Model X narazil do bezpečnostnej bariéry v rýchlosti viac než 110 km/h. Náraz spôsobil odtrhnutie prednej časti a následný požiar.
Autopilot a ľahostajnosť vodičov
Hneď po nehode začalo intenzívne vyšetrovanie Národnou radou pre bezpečnosť dopravy (NTSB), ktoré nedávno prinieslo prvé závery. Vyšetrovanie ukázalo, že vodičove ruky boli detekované na volante minútu pred nárazom len polovicu času. Tesne pred nárazom ich vodič takisto nemal položené na volante. Ľahostajnosť vodiča potvrdzuje aj fakt, že počas 15 minút bol upozornený, aby položil ruky na volant celkovo trikrát.
Vozidlo bolo vybavené adaptívnym tempomatom, automatickou zmenou smeru a išlo rýchlosťou približne 100 km/h (osem sekúnd pred haváriou). Sekundu neskôr začalo auto meniť smer doľava a postupne zrýchlilo na viac než 110 km/h. Následne auto vrazilo do bezpečnostnej bariéry, čo spôsobilo značné škody a požiar. Na to ešte doň zozadu narazili ďalšie dve idúce vozidlá.
Nenechaj si ujsť!
Tesla prišla o desaťtisíce objednávok Modelu 3
Tesla sa k tejto predbežnej správe odmietla vyjadriť a len zopakovala to, čo povedala aj v marci. Bezpečnostná bariéra bola poškodená už predtým, čo malo tiež podiel na tom, že havária skončila tragédiou. Navyše mal vodič pred nárazom asi 5 sekúnd času a 150 m dráhy, aby dokázal včas zareagovať. Poškodenie bariéry potvrdilo aj vyšetrovanie NTSB.
Neustále sa opakujúce výzvy
Istý podiel na tom má aj nepozornosť samotného vodiča, ktorý riadeniu vozidla nevenoval dostatočnú pozornosť. Automobilka Tesla neustále vyzýva svojich zákazníkov, že Autopilot je len asistentom a jeho úlohou nie je úplné prebratie riadenia. Napriek tomu sú k tomu ľudia ľahostajní a myslia si opak.
Pozornosť si určite zaslúžia aj samotné batérie. Bohužiaľ, pri mnohých nehodách došlo k ich vznieteniu. Aj keď sú chladené kvapalinou a pri náraze je ich napájanie prerušené, lítium-iónové články nie sú veľmi vhodné do tohto segmentu. Stačí totiž len malé poškodenie ich obalu a hrozí výbuch. A teraz si predstav, že Model S 85 ich má 7 104. Cieľom inžinierov by tak malo byť aj hľadanie rôznych alternatívnych zdrojov energie, ktoré by toto riziko eliminovali a prípadne priniesli ďalšie výhody v podobe väčšej kapacity a menších rozmerov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Google Mapy dostanú brutálnu novinku, toto prinesie
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Škoda ukázala budúcnosť. Česká automobilka odhalila nové auto v ikonickej hernej sérii
Aktuálne: Zakázali jednu z najväčších sociálnych sietí
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené