Slováci túto automobilku milujú, teraz začala predávať ultralacný elektromobil. Za menej ako 10 000 €
Lacných elektromobilov je v ponukách svetových automobiliek mnoho, má to iba jeden problém. Takéto autá sa nedostávajú na európsky trh a aj to je prípad čerstvej novinky z dielne Citroënu. Ako informuje Electrive, táto obľúbená značka mnohých Slovákov predstavila model e-C3 s lákavou cenovkou. Určený je však iba pre indický trh.
Na Slovensku zatiaľ môžeme o solídnom elektromobile s cenou pod 20 000 € iba snívať. Jediný dostupný elektromobil, ktorý túto hranicu podlieza, je Dacia Spring, no pri tomto aute musí majiteľ pristúpiť na množstvo kompromisov.

Citroën e-C3 je ale o niečo lepším kúskom a to najlepšie je jeho cena, ktorá na indickom trhu začína pod 10 000 €. Po takomto elektromobile by sa Slováci rozhodne išli potrhať.
Dokonalé druhé auto do rodiny
Od Citroënu e-C3 nemôžeme očakávať dojazd na úrovni vlajkových lodí. Ide skôr o mestský crossover, ktorý sa ale nezľakne ani prípadnej dlhšej trasy po okreskách. Pravdou ale zostáva, že dovolenku do Chorvátska by sme ním absolvovať nechceli.
Ako uvádza automobilka na svojom webe, novinka disponuje elektromotorom s výkonom 42 kW (56 koní) a točivým momentom 143 Nm. Batéria dostala kapacitu 29,2 kWh, no takto malé a relatívne ľahké auto dokáže v ideálnych podmienkach jazdiť so spotrebou aj pod 10 kWh/100 km.
Pre porovnanie, Dacia Spring disponuje 26,8 kWh akumulátorom, výkonom 33 kW (45 koní) a v meste dokáže jazdiť so spotrebou 10 kWh/100 km. Reálny dojazd sa preto pohybuje na úrovni okolo 250 km.

Výsledkom toho je uvádzaný dojazd na jedno nabitie 320 km. To, že je auto určené primárne do mesta, dokazuje aj maximálna rýchlosť, ktorá je obmedzená na 107 km/h. V tomto smere Citroën o niečo zaostáva aj za Daciou Spring, ktorá má maximálku na úrovni 120 km/h.
K dispozícii je okrem štandardnej 3,3 kW AC nabíjačky aj možnosť DC nabíjania, pomocou ktorého sa batéria nabije z 10 % na 80 % za 57 minút. Pôjde tak zrejme o nabíjanie s maximálnym výkonom 25-30 kW, čiže podobne, ako to má Dacia Spring.

To najlepšie je ale cena tohto malého elektromobilu. Predávať sa bude už od 9 000 € a v závislosti od výbavy sa môže cena vyšplhať až na 14 500 €. Autu pritom nechýba dotyková obrazovka infotainmentu, virtuálny kokpit či možnosť ovládania funkcií skrz mobilnú aplikáciu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

