Slávna socialistická klasika v 21. storočí. Takto vyzerá Škoda 1203 ako moderný elektromobil
Škoda 1203 patrí k najlegendárnejším modelom automobilky z Mladej Boleslavy. Hoci je už tento model dlhé dekády za zenitom, s príchodom elektrifikácie by sa mohol vrátiť späť do produkcie. Dizajnér Daniel Hájek ukázal, ako by vyzerala reinkarnovaná Škoda 1203 v jeho očiach.
Ako píše Motor1, Škoda 1203 sa začala vyrábať ešte v roku 1968 a v produkcii bola takmer 30 rokov. Aj dnes má toto legendárne auto stále svoje čaro, no nájsť pojazdný kúsok v dobrom stave je už skutočne ťažký oriešok. Aj preto sa ich cena šplhá čoraz vyššie.
„Český Volkswagen T1“ by ale mohol znova preraziť v reinkarnovanej forme s príchodom elektrifikácie. Aj VW plánuje uviesť modernú elektrickú verziu modelu T1 s názvom ID.Buzz, ktorá je však podľa doterajších konceptov inšpirovaná pôvodným dizajnom. Koncept 1203-ky je však presným opakom retra, ide o ultramoderne vyzerajúci van, ktorý vyzerá nadčasovo.
Škoda 1203 zosobňuje všetky aspekty značky
Praktickosť, veľa vnútorného priestoru a „Simply Clever“ riešenia. To všetko by nová 1203 dokonale zosobňovala. Tento model bol už vo svojej pôvodnej verzii nesmierne praktický a univerzálny, tieto pôvodné vlastnosti by teda rozhodne nebolo problematické implementovať aj do modernej verzie. Prvotnou myšlienkou bolo pri tvorbe dizajnu vytvoriť pelotónové sprievodné vozidlo pre potreby Tour de Frane.
Taktiež chcel dosiahnuť, aby bolo na prvý pohľad zrejmé, že sa jedná o modernú verziu Škody 1203, no nechcel, aby pôsobila starým dojmom, čo sa mu podarilo dosiahnuť naozaj dokonale. Vozidlo pôsobí nadčasovo, no zároveň vzdáva hold legende spred 50 rokov.
Línie konceptu 1203 sú ostrejšie, nenájdeme tu takmer žiadne zaoblené tvary, ktoré boli typickým znakom pôvodného modelu. Modernú verziu odráža tiež originálny svetelný podpis predných aj zadných svetiel.
Najväčšou výzvou pri dizajnovaní bola práve zadná časť. Vytvoriť ju tak, aby odkazovala na pôvodné auto, bolo nesmierne ťažké. Stará Škoda 1203 je veľmi úzka, no dnešné autá sú omnoho širšie. Výsledkom je pomerne agresívne rozširovanie karosérie smerom odhora dolu.
Interiér je po vzore iných elektromobilov veľmi minimalistický. Okrem volantu a zopár tlačidiel tu prakticky nič iné nenájdeme. Na zobrazovanie infotainmentu podľa Daniela použije vodič svoj smartfón alebo tablet ako je tomu v Škode Citigo. Pred vodičom sa nachádza iba veľmi malý displej s najzákladnejšími informáciami.
Netreba ale zabúdať, že toto je zatiaľ len prvý grafický koncept toho, akým smerom by sa mohla táto legenda v modernom šate uberať.
Nie je však jasné, či sa reinkarnovanej 1203-ky vôbec dočkáme. Koncernová platforma MEB ale umožní postaviť na ňu aj takýto typ karosérie, uvidíme teda, či sa do toho česká automobilka pustí, alebo nechá fanúšikov iba snívať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zrážka rýchlikov si vyžiadala takmer 100 zranených. Šutaj Eštok prehovoril o príčine
Dopravný analytik pre Startitup o zrážke vlakov: Fotografie naznačujú, že jeden vlak stál až za návestím
„Vlak vyzeral strašne,“ opísal svedok chaos po zrážke rýchlikov. Nemocnica spustila krízový plán
EÚ chystá prelomový návrh: Zmenu pohlavia by umožnil aj deťom bez potvrdenia lekára
Firma Petry Toth dosiahla tržby 2,2 milióna eur, no ona hlási koniec: Kým ostatní oslavovali v lobby, ja som mala panické ataky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP