Slávna socialistická klasika v 21. storočí. Takto vyzerá Škoda 1203 ako moderný elektromobil
Škoda 1203 patrí k najlegendárnejším modelom automobilky z Mladej Boleslavy. Hoci je už tento model dlhé dekády za zenitom, s príchodom elektrifikácie by sa mohol vrátiť späť do produkcie. Dizajnér Daniel Hájek ukázal, ako by vyzerala reinkarnovaná Škoda 1203 v jeho očiach.
Ako píše Motor1, Škoda 1203 sa začala vyrábať ešte v roku 1968 a v produkcii bola takmer 30 rokov. Aj dnes má toto legendárne auto stále svoje čaro, no nájsť pojazdný kúsok v dobrom stave je už skutočne ťažký oriešok. Aj preto sa ich cena šplhá čoraz vyššie.
„Český Volkswagen T1“ by ale mohol znova preraziť v reinkarnovanej forme s príchodom elektrifikácie. Aj VW plánuje uviesť modernú elektrickú verziu modelu T1 s názvom ID.Buzz, ktorá je však podľa doterajších konceptov inšpirovaná pôvodným dizajnom. Koncept 1203-ky je však presným opakom retra, ide o ultramoderne vyzerajúci van, ktorý vyzerá nadčasovo.
Škoda 1203 zosobňuje všetky aspekty značky
Praktickosť, veľa vnútorného priestoru a „Simply Clever“ riešenia. To všetko by nová 1203 dokonale zosobňovala. Tento model bol už vo svojej pôvodnej verzii nesmierne praktický a univerzálny, tieto pôvodné vlastnosti by teda rozhodne nebolo problematické implementovať aj do modernej verzie. Prvotnou myšlienkou bolo pri tvorbe dizajnu vytvoriť pelotónové sprievodné vozidlo pre potreby Tour de Frane.
Taktiež chcel dosiahnuť, aby bolo na prvý pohľad zrejmé, že sa jedná o modernú verziu Škody 1203, no nechcel, aby pôsobila starým dojmom, čo sa mu podarilo dosiahnuť naozaj dokonale. Vozidlo pôsobí nadčasovo, no zároveň vzdáva hold legende spred 50 rokov.
Línie konceptu 1203 sú ostrejšie, nenájdeme tu takmer žiadne zaoblené tvary, ktoré boli typickým znakom pôvodného modelu. Modernú verziu odráža tiež originálny svetelný podpis predných aj zadných svetiel.
Najväčšou výzvou pri dizajnovaní bola práve zadná časť. Vytvoriť ju tak, aby odkazovala na pôvodné auto, bolo nesmierne ťažké. Stará Škoda 1203 je veľmi úzka, no dnešné autá sú omnoho širšie. Výsledkom je pomerne agresívne rozširovanie karosérie smerom odhora dolu.
Interiér je po vzore iných elektromobilov veľmi minimalistický. Okrem volantu a zopár tlačidiel tu prakticky nič iné nenájdeme. Na zobrazovanie infotainmentu podľa Daniela použije vodič svoj smartfón alebo tablet ako je tomu v Škode Citigo. Pred vodičom sa nachádza iba veľmi malý displej s najzákladnejšími informáciami.
Netreba ale zabúdať, že toto je zatiaľ len prvý grafický koncept toho, akým smerom by sa mohla táto legenda v modernom šate uberať.
Nie je však jasné, či sa reinkarnovanej 1203-ky vôbec dočkáme. Koncernová platforma MEB ale umožní postaviť na ňu aj takýto typ karosérie, uvidíme teda, či sa do toho česká automobilka pustí, alebo nechá fanúšikov iba snívať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
Bol to výstrelok, ktorý prežil len 5 rokov. Audi premenilo zabudnutý model na elektromobil
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Musk tvrdil, že prežije apokalypsu. Armáda USA našla kuriózne využitie Tesly Cybertruck
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuta od 200 do 3 000 eur za bežné aktivity. Európa začne tvrdšie trestať turistov (PREHĽAD)
8 z 10 najpreplnenejších pláží sveta je v Európe. Tieto miesta ti môžu pokaziť dovolenku (REBRÍČEK)
Za prechod zaplatíš 5 eur. Európska krajina sa búri proti influencerom a fotografom
Trump varuje pred najväčšou krízou za posledných 90 rokov: „Bolo by nemožné sa zotaviť“
„Zarábam 32 000 eur mesačne tým, že vylepšujem cudzie nápady.“ Samuel vymenil prácu v optike za vlastný biznis z pohodlia gauča
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Fico varuje pred skokovým zdražením plynu, tepla aj elektriny. Tvrdí, že má plán, ako to zastaviť
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP