Škoda spustila sériovú výrobu elektrického Enyaqu. Denne plánuje vyrábať stovky kusov
Automobilka z Mladej Boleslavi predstavila svoj prvý elektromobil na novej MEB platforme začiatkom septembra tohto roka. Elektrický Enyaq už medzičasom dostal aj slovenské ceny a výrobca spustil na túto novinku objednávky. Prvé kusy budú zákazníkom doručované v druhej polovici budúceho roka. Aktuálne Škoda spustila aj sériovú výrobu tejto novinky, informovala o tom v tlačovej správe.
SUV Škoda Enyaq je vôbec prvým elektromobilom značky, ktorý je postavený na modulárnej platforme MEB pre elektrické vozidlá z koncernu VW. Automobilka predstavila túto novinku hneď v niekoľkých výkonových verziách.
Na Slovensku budú dostupné podľa oficiálneho cenníka zatiaľ modely Enyaq iV 60 a iV 80, ktoré ponúkajú dojazd 390 km, respektíve 510 km pri výkonnejšej verzii. Základná cena za najdostupnejší model začína na necelých 40 000 €.
Pre náročnejších zákazníkov si Škoda pripravila aj limitované edície First Edition a First Edition Plus, ktoré nedávno dostali slovenské ceny. Ďalšie detaily sa dozvieš v samostatnom článku. Prvé objednávky nového Enyaqu by mali byť doručované v 3. kvartáli 2021. Limitovaná edícia vozidla príde ešte skôr a bude dostupná v 1. polovici budúceho roka.
Škoda štartuje so sériovou produkciou Enyaqu
Pre výrobu nového elektromobilu pritom Škodovka upravila svoju výrobnú linku, ktorú prispôsobila špecifickým potrebám pri výrobe elektrických vozidiel. Linka bude nový Enyaq vyrábať paralelne s ďalšími modelmi Škoda Octavia a Karoq. Celkovo do výrobnej linky automobilka investovala až 32 miliónov eur. V budúcnosti má pritom vyrábať denne až 350 kusov tohto nového elektrického SUV.
„ENYAQ iV je prvým sériovým modelom značky Škoda, ktorý bol od začiatku koncipovaný ako čisto batériové vozidlo. Tým kladie naše nové SUV úplné iné požiadavky na výrobné procesy a sled výrobných operácií ako je to pri modeloch so spaľovacím motorom.
Túto skutočnosť odrážajú aj rozsiahle opatrenia spojené s prípravou a prestavbou, ktorú sme v našom hlavnom závode v Mladej Boleslavi realizovali od leta minulého roka,“ podotkol Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku.
Výrobe elektrického Enyaqu sa prispôsobila celá budova s výrobnou linkou, pre potreby sériovej produkcie bola totiž upravená jej statika. Okrem toho boli nainštalované aj bezpečnostné systémy s termokamerami, ktoré majú monitorovať priemernú teplotu výrobnej haly a v prípade zistenia problémov dokážu vyhlásiť poplach.
Ďalšie články:
- Koncern sa nezaprie. Volkswagen ukázal interiér ID.4, je takmer na nerozoznanie od Škody Enyaq
- Škoda začala predávať na Slovensku domáce nabíjačky
- Čo je v základnej výbave Škody Enyaq iV a na akú sumu sa dostaneš s príplatkovou výbavou?
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP