Škoda spustila sériovú výrobu elektrického Enyaqu. Denne plánuje vyrábať stovky kusov
Automobilka z Mladej Boleslavi predstavila svoj prvý elektromobil na novej MEB platforme začiatkom septembra tohto roka. Elektrický Enyaq už medzičasom dostal aj slovenské ceny a výrobca spustil na túto novinku objednávky. Prvé kusy budú zákazníkom doručované v druhej polovici budúceho roka. Aktuálne Škoda spustila aj sériovú výrobu tejto novinky, informovala o tom v tlačovej správe.
SUV Škoda Enyaq je vôbec prvým elektromobilom značky, ktorý je postavený na modulárnej platforme MEB pre elektrické vozidlá z koncernu VW. Automobilka predstavila túto novinku hneď v niekoľkých výkonových verziách.
Na Slovensku budú dostupné podľa oficiálneho cenníka zatiaľ modely Enyaq iV 60 a iV 80, ktoré ponúkajú dojazd 390 km, respektíve 510 km pri výkonnejšej verzii. Základná cena za najdostupnejší model začína na necelých 40 000 €.
Pre náročnejších zákazníkov si Škoda pripravila aj limitované edície First Edition a First Edition Plus, ktoré nedávno dostali slovenské ceny. Ďalšie detaily sa dozvieš v samostatnom článku. Prvé objednávky nového Enyaqu by mali byť doručované v 3. kvartáli 2021. Limitovaná edícia vozidla príde ešte skôr a bude dostupná v 1. polovici budúceho roka.
Škoda štartuje so sériovou produkciou Enyaqu
Pre výrobu nového elektromobilu pritom Škodovka upravila svoju výrobnú linku, ktorú prispôsobila špecifickým potrebám pri výrobe elektrických vozidiel. Linka bude nový Enyaq vyrábať paralelne s ďalšími modelmi Škoda Octavia a Karoq. Celkovo do výrobnej linky automobilka investovala až 32 miliónov eur. V budúcnosti má pritom vyrábať denne až 350 kusov tohto nového elektrického SUV.
„ENYAQ iV je prvým sériovým modelom značky Škoda, ktorý bol od začiatku koncipovaný ako čisto batériové vozidlo. Tým kladie naše nové SUV úplné iné požiadavky na výrobné procesy a sled výrobných operácií ako je to pri modeloch so spaľovacím motorom.
Túto skutočnosť odrážajú aj rozsiahle opatrenia spojené s prípravou a prestavbou, ktorú sme v našom hlavnom závode v Mladej Boleslavi realizovali od leta minulého roka,“ podotkol Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku.
Výrobe elektrického Enyaqu sa prispôsobila celá budova s výrobnou linkou, pre potreby sériovej produkcie bola totiž upravená jej statika. Okrem toho boli nainštalované aj bezpečnostné systémy s termokamerami, ktoré majú monitorovať priemernú teplotu výrobnej haly a v prípade zistenia problémov dokážu vyhlásiť poplach.
Ďalšie články:
- Koncern sa nezaprie. Volkswagen ukázal interiér ID.4, je takmer na nerozoznanie od Škody Enyaq
- Škoda začala predávať na Slovensku domáce nabíjačky
- Čo je v základnej výbave Škody Enyaq iV a na akú sumu sa dostaneš s príplatkovou výbavou?
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
Kľúčový svedok v korupčných prípadoch čelí novému obvineniu. V kauze figurujú Gašpar a Bödör
V hotelovej vírivke v Demänovskej Doline hygienici potvrdili prítomnosť baktérie Legionella
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP