Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Na svetovej premiére v Štokholme sa Škoda vytiahla s dvojicou, ktorá má ambíciu zamiešať karty v segmente ostrejších elektrických SUV. Nové Enyaq RS a Enyaq Coupé RS sú nielen najrýchlejšie sériové modely značky, ale zároveň posúvajú latku v oblasti komfortu, technológií a každodennej použiteľnosti. Pozri sa spolu s nami, čo nové oba modely prinášajú.
Dva elektromotory, pohon všetkých kolies a výkon, ktorý prekvapí
Oba modely dostali dva elektromotory s kombinovaným výkonom 250 kW (340 k), čo znamená pohon všetkých kolies a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť sa zastavila na 180 km/h, čo je na elektrické SUV viac než slušné. Oproti predchádzajúcim verziám sa nezabudlo ani na vylepšenú aerodynamiku, čo sa prejavilo nielen na nižšej spotrebe, ale aj na lepšom dojazde – Enyaq RS zvládne podľa WLTP cez 550 km, Coupé RS dokonca viac ako 560 km[1].
Nabitie rýchlejšie než káva
Škoda sa chváli, že ide o najrýchlejšie nabíjané sériové modely značky. Batéria s kapacitou 84 kWh (79 kWh netto) sa nabije z 10 % na 80 % za 26 minút pri výkone 185 kW. Kto má doma wallbox, ocení aj nabíjanie striedavým prúdom výkonom 11 kW, kde to z 0 na 100 % trvá 8,5 hodiny.

Dizajn: Modern Solid a typické RS detaily
Obe novinky prešli na nový dizajnový jazyk Modern Solid – vpredu dominuje lesklá čierna maska Tech-Deck Face s podsvietením, ktorá ukrýva radar a ďalšie senzory. Matrix-LED predné svetlomety sú v štandarde, rovnako ako animované Coming/Leaving Home efekty. Zadné svetlá sú Full LED s dynamickými smerovkami a možnosťou výberu animácie.

RS DNA je jasne čitateľná: čierne lakované doplnky (lišty, spätné zrkadlá, nápisy), špecifické nárazníky, reflexný pás cez celú šírku zadného nárazníka a exkluzívne disky – štandardne 20″ Draconis, na želanie až 21″ Vision. Kto chce byť naozaj vidieť, môže siahnuť po ikonickej zelenej Mamba, ktorá je vyhradená len pre RS.

Interiér: šport, komfort a technológie
Vnútri čakajú dva špecifické štýly: RS Lounge (mikrovlákno Suedia, limetkovozelené prešívanie) a RS Suite (koža a umelá koža, sivé prešívanie). Nechýba trojramenný vyhrievaný športový volant s plaketkou RS, vyhrievané športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a elektrickým nastavením (vodič štandard, spolujazdec v pakete Maxx) vrátane masážnej funkcie. Palubná doska aj dvere majú karbónový dekor, pedále sú z nehrdzavejúcej ocele.
Technologicky je interiér na úrovni: 13″ infotainment, 5″ virtuálny kokpit, Canton audio, head-up displej s rozšírenou realitou, trojzónová klimatizácia, štyri USB-C porty (45 W), bezdrôtové nabíjanie telefónu (15 W), Area View kamery a množstvo Simply Clever detailov vrátane elektricky ovládaných piatych dverí s virtuálnym pedálom.

Podvozok a jazda: šport aj komfort
Športový podvozok je v základe, predná náprava je znížená o 15 mm, zadná o 10 mm. Kto chce viac, môže si priplatiť za adaptívny podvozok DCC s 15 úrovňami nastavenia tuhosti. Vylepšené brzdy s dvojpiestikovými strmeňmi na prednej náprave zvládnu aj ostrejšiu jazdu. Špecialitou sú dva varianty zvukového prejavu (Sport a Futuristic), ktoré je možné prepínať podľa jazdného režimu.

Asistenti a konektivita: parkovanie cez mobil aj Travel Assist
Škoda posúva možnosti aj v oblasti bezpečnosti a asistenčných systémov. Travel Assist zvládne adaptívne vedenie v pruhu, prediktívny tempomat, asistent v kolóne, sledovanie mŕtveho uhla aj núdzového asistenta. Novinkou je parkovanie na diaľku cez aplikáciu MyŠkoda – auto zaparkuje samo, vy len sledujete manéver na mobile. Samozrejmosťou je príprava na ťažné zariadenie (max. 1 400 kg).RS elektrina, ktorá dáva zmysel.
Nové Enyaq RS a Enyaq Coupé RS ukazujú, že elektrická Škoda vie byť nielen praktická, ale aj poriadne zábavná. Kombinácia výkonu, rýchleho nabíjania, bohatého vybavenia a športového dizajnu robí z týchto modelov dôstojných pokračovateľov RS rodiny. Ak hľadáte elektrické SUV, ktoré zvládne rodinu, batožinu aj športovú jazdu, tieto novinky rozhodne stoja za pozornosť.

Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia

Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch

Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)

Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Napätie eskaluje: Lavrov útočí na Európu, Zelenskyj telefonoval s Trumpovým tímom
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Ukrajina chce voľby. Zelenskému klesajú preferencie, na krk mu dýcha populárny generál

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

Prvé črty „udržateľného mieru“ na Ukrajine sú na stole. Hovorí sa o takzvanom „kórejskom riešení“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
Európanov postihol problém s lacnou elektronikou: Odborníci varujú zvlášť pred jedným spotrebičom
Známa metropola sa dusí toxickými látkami. Ľudia nevedia dýchať na ulici, situácia je dramatická
Ohrozená je až štvrtina pracovných miest. Tradičná nemecká automobilka hlási obrovský problém
Už nevedia, čo by ešte zakázali občanom. Rusko chce blokovať volania z „nepriateľských“ krajín
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Napätie eskaluje: Lavrov útočí na Európu, Zelenskyj telefonoval s Trumpovým tímom
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Ukrajina chce voľby. Zelenskému klesajú preferencie, na krk mu dýcha populárny generál

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

