Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Na svetovej premiére v Štokholme sa Škoda vytiahla s dvojicou, ktorá má ambíciu zamiešať karty v segmente ostrejších elektrických SUV. Nové Enyaq RS a Enyaq Coupé RS sú nielen najrýchlejšie sériové modely značky, ale zároveň posúvajú latku v oblasti komfortu, technológií a každodennej použiteľnosti. Pozri sa spolu s nami, čo nové oba modely prinášajú.
Dva elektromotory, pohon všetkých kolies a výkon, ktorý prekvapí
Oba modely dostali dva elektromotory s kombinovaným výkonom 250 kW (340 k), čo znamená pohon všetkých kolies a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť sa zastavila na 180 km/h, čo je na elektrické SUV viac než slušné. Oproti predchádzajúcim verziám sa nezabudlo ani na vylepšenú aerodynamiku, čo sa prejavilo nielen na nižšej spotrebe, ale aj na lepšom dojazde – Enyaq RS zvládne podľa WLTP cez 550 km, Coupé RS dokonca viac ako 560 km[1].
Nabitie rýchlejšie než káva
Škoda sa chváli, že ide o najrýchlejšie nabíjané sériové modely značky. Batéria s kapacitou 84 kWh (79 kWh netto) sa nabije z 10 % na 80 % za 26 minút pri výkone 185 kW. Kto má doma wallbox, ocení aj nabíjanie striedavým prúdom výkonom 11 kW, kde to z 0 na 100 % trvá 8,5 hodiny.
Dizajn: Modern Solid a typické RS detaily
Obe novinky prešli na nový dizajnový jazyk Modern Solid – vpredu dominuje lesklá čierna maska Tech-Deck Face s podsvietením, ktorá ukrýva radar a ďalšie senzory. Matrix-LED predné svetlomety sú v štandarde, rovnako ako animované Coming/Leaving Home efekty. Zadné svetlá sú Full LED s dynamickými smerovkami a možnosťou výberu animácie.
RS DNA je jasne čitateľná: čierne lakované doplnky (lišty, spätné zrkadlá, nápisy), špecifické nárazníky, reflexný pás cez celú šírku zadného nárazníka a exkluzívne disky – štandardne 20″ Draconis, na želanie až 21″ Vision. Kto chce byť naozaj vidieť, môže siahnuť po ikonickej zelenej Mamba, ktorá je vyhradená len pre RS.
Interiér: šport, komfort a technológie
Vnútri čakajú dva špecifické štýly: RS Lounge (mikrovlákno Suedia, limetkovozelené prešívanie) a RS Suite (koža a umelá koža, sivé prešívanie). Nechýba trojramenný vyhrievaný športový volant s plaketkou RS, vyhrievané športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a elektrickým nastavením (vodič štandard, spolujazdec v pakete Maxx) vrátane masážnej funkcie. Palubná doska aj dvere majú karbónový dekor, pedále sú z nehrdzavejúcej ocele.
Technologicky je interiér na úrovni: 13″ infotainment, 5″ virtuálny kokpit, Canton audio, head-up displej s rozšírenou realitou, trojzónová klimatizácia, štyri USB-C porty (45 W), bezdrôtové nabíjanie telefónu (15 W), Area View kamery a množstvo Simply Clever detailov vrátane elektricky ovládaných piatych dverí s virtuálnym pedálom.
Podvozok a jazda: šport aj komfort
Športový podvozok je v základe, predná náprava je znížená o 15 mm, zadná o 10 mm. Kto chce viac, môže si priplatiť za adaptívny podvozok DCC s 15 úrovňami nastavenia tuhosti. Vylepšené brzdy s dvojpiestikovými strmeňmi na prednej náprave zvládnu aj ostrejšiu jazdu. Špecialitou sú dva varianty zvukového prejavu (Sport a Futuristic), ktoré je možné prepínať podľa jazdného režimu.
Asistenti a konektivita: parkovanie cez mobil aj Travel Assist
Škoda posúva možnosti aj v oblasti bezpečnosti a asistenčných systémov. Travel Assist zvládne adaptívne vedenie v pruhu, prediktívny tempomat, asistent v kolóne, sledovanie mŕtveho uhla aj núdzového asistenta. Novinkou je parkovanie na diaľku cez aplikáciu MyŠkoda – auto zaparkuje samo, vy len sledujete manéver na mobile. Samozrejmosťou je príprava na ťažné zariadenie (max. 1 400 kg).RS elektrina, ktorá dáva zmysel.
Nové Enyaq RS a Enyaq Coupé RS ukazujú, že elektrická Škoda vie byť nielen praktická, ale aj poriadne zábavná. Kombinácia výkonu, rýchleho nabíjania, bohatého vybavenia a športového dizajnu robí z týchto modelov dôstojných pokračovateľov RS rodiny. Ak hľadáte elektrické SUV, ktoré zvládne rodinu, batožinu aj športovú jazdu, tieto novinky rozhodne stoja za pozornosť.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
Elektromobily opäť zahanbili spaľováky. Nová štúdia vyvrátila odveký mýtus o znečistení
Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
Veľké emisné zmeny: EÚ dáva spaľovákom „druhú šancu“, automobilky majú dôvod na radosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Populárny suplement takmer zabil zdravého muža. „Mal som všetky príznaky zlyhania pečene,“ uviedol
Nárast infarktov u mladých ľudí okolo 30 rokov: Pracovné preťaženie a deadliny zvyšujú riziko srdcového zlyhania (ODBORNÍK)
KVÍZ: Len 10 % Slovákov vie, koľko kostí má dospelý človek. Zodpovedaj otázky, ktoré by potrápili aj Darwina
300 miliónov ročne. Zamestnávatelia chcú zrušiť dva štátne sviatky, Slováci sú proti
EXKLUZÍVNE ZÁBERY: Lavína vo švajčiarskych Alpách vytvorila „hrádzu duchov“. Ďalšie dediny čakajú na evakuáciu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Veľké emisné zmeny: EÚ dáva spaľovákom „druhú šancu“, automobilky majú dôvod na radosť
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
Kúrenie už Slovákov nezruinuje. Cena tepla prudko klesá
Benzín aj nafta zdraželi. Takto vysoko neboli celé týždne
Boeing šliape na plyn. 737 MAX pôjde do výroby aj napriek kritike
Rusko má silného spojenca. Zelenskyj tvrdí, že nastala dronová kríza
Americké firmy musia zastaviť export do Číny. Softvér bude dostupný len na výnimku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Populárny suplement takmer zabil zdravého muža. „Mal som všetky príznaky zlyhania pečene,“ uviedol
Nárast infarktov u mladých ľudí okolo 30 rokov: Pracovné preťaženie a deadliny zvyšujú riziko srdcového zlyhania (ODBORNÍK)
KVÍZ: Len 10 % Slovákov vie, koľko kostí má dospelý človek. Zodpovedaj otázky, ktoré by potrápili aj Darwina
300 miliónov ročne. Zamestnávatelia chcú zrušiť dva štátne sviatky, Slováci sú proti
EXKLUZÍVNE ZÁBERY: Lavína vo švajčiarskych Alpách vytvorila „hrádzu duchov“. Ďalšie dediny čakajú na evakuáciu
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené