Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Na svetovej premiére v Štokholme sa Škoda vytiahla s dvojicou, ktorá má ambíciu zamiešať karty v segmente ostrejších elektrických SUV. Nové Enyaq RS a Enyaq Coupé RS sú nielen najrýchlejšie sériové modely značky, ale zároveň posúvajú latku v oblasti komfortu, technológií a každodennej použiteľnosti. Pozri sa spolu s nami, čo nové oba modely prinášajú.
Dva elektromotory, pohon všetkých kolies a výkon, ktorý prekvapí
Oba modely dostali dva elektromotory s kombinovaným výkonom 250 kW (340 k), čo znamená pohon všetkých kolies a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť sa zastavila na 180 km/h, čo je na elektrické SUV viac než slušné. Oproti predchádzajúcim verziám sa nezabudlo ani na vylepšenú aerodynamiku, čo sa prejavilo nielen na nižšej spotrebe, ale aj na lepšom dojazde – Enyaq RS zvládne podľa WLTP cez 550 km, Coupé RS dokonca viac ako 560 km[1].
Nabitie rýchlejšie než káva
Škoda sa chváli, že ide o najrýchlejšie nabíjané sériové modely značky. Batéria s kapacitou 84 kWh (79 kWh netto) sa nabije z 10 % na 80 % za 26 minút pri výkone 185 kW. Kto má doma wallbox, ocení aj nabíjanie striedavým prúdom výkonom 11 kW, kde to z 0 na 100 % trvá 8,5 hodiny.
Dizajn: Modern Solid a typické RS detaily
Obe novinky prešli na nový dizajnový jazyk Modern Solid – vpredu dominuje lesklá čierna maska Tech-Deck Face s podsvietením, ktorá ukrýva radar a ďalšie senzory. Matrix-LED predné svetlomety sú v štandarde, rovnako ako animované Coming/Leaving Home efekty. Zadné svetlá sú Full LED s dynamickými smerovkami a možnosťou výberu animácie.
RS DNA je jasne čitateľná: čierne lakované doplnky (lišty, spätné zrkadlá, nápisy), špecifické nárazníky, reflexný pás cez celú šírku zadného nárazníka a exkluzívne disky – štandardne 20″ Draconis, na želanie až 21″ Vision. Kto chce byť naozaj vidieť, môže siahnuť po ikonickej zelenej Mamba, ktorá je vyhradená len pre RS.
Interiér: šport, komfort a technológie
Vnútri čakajú dva špecifické štýly: RS Lounge (mikrovlákno Suedia, limetkovozelené prešívanie) a RS Suite (koža a umelá koža, sivé prešívanie). Nechýba trojramenný vyhrievaný športový volant s plaketkou RS, vyhrievané športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a elektrickým nastavením (vodič štandard, spolujazdec v pakete Maxx) vrátane masážnej funkcie. Palubná doska aj dvere majú karbónový dekor, pedále sú z nehrdzavejúcej ocele.
Technologicky je interiér na úrovni: 13″ infotainment, 5″ virtuálny kokpit, Canton audio, head-up displej s rozšírenou realitou, trojzónová klimatizácia, štyri USB-C porty (45 W), bezdrôtové nabíjanie telefónu (15 W), Area View kamery a množstvo Simply Clever detailov vrátane elektricky ovládaných piatych dverí s virtuálnym pedálom.
Podvozok a jazda: šport aj komfort
Športový podvozok je v základe, predná náprava je znížená o 15 mm, zadná o 10 mm. Kto chce viac, môže si priplatiť za adaptívny podvozok DCC s 15 úrovňami nastavenia tuhosti. Vylepšené brzdy s dvojpiestikovými strmeňmi na prednej náprave zvládnu aj ostrejšiu jazdu. Špecialitou sú dva varianty zvukového prejavu (Sport a Futuristic), ktoré je možné prepínať podľa jazdného režimu.
Asistenti a konektivita: parkovanie cez mobil aj Travel Assist
Škoda posúva možnosti aj v oblasti bezpečnosti a asistenčných systémov. Travel Assist zvládne adaptívne vedenie v pruhu, prediktívny tempomat, asistent v kolóne, sledovanie mŕtveho uhla aj núdzového asistenta. Novinkou je parkovanie na diaľku cez aplikáciu MyŠkoda – auto zaparkuje samo, vy len sledujete manéver na mobile. Samozrejmosťou je príprava na ťažné zariadenie (max. 1 400 kg).RS elektrina, ktorá dáva zmysel.
Nové Enyaq RS a Enyaq Coupé RS ukazujú, že elektrická Škoda vie byť nielen praktická, ale aj poriadne zábavná. Kombinácia výkonu, rýchleho nabíjania, bohatého vybavenia a športového dizajnu robí z týchto modelov dôstojných pokračovateľov RS rodiny. Ak hľadáte elektrické SUV, ktoré zvládne rodinu, batožinu aj športovú jazdu, tieto novinky rozhodne stoja za pozornosť.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
Odhalili dochádzku slovenských europoslancov. Najhorší má účasť len 46,4 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP