Výkonný riaditeľ automobilky Volvo sa vyjadril k téme elektrifikácie. Ako informoval portál InsideEVs, Håkan Samuelsson uprednostňuje úplný zákaz predaja áut so spaľovacími motormi pred emisnými normami pre automobilky a dotáciami na elektromobily zo strany štátov.

Úplný zákaz predaja benzínových a dieselových áut je podľa riaditeľa švédskej automobilky oveľa efektívnejší spôsob, ako znižovať emisné normy. Nejde však len o efektivitu, ale aj o to, aby sa automobilky mohli lepšie pripraviť na dopyt trhu po elektrických alebo hybridných automobiloch.

Podobne ako plánuje úplný zákaz predaja áut so spaľovacími motormi Británia alebo Japonsko by mala urobiť väčšina veľkých trhov. Automobilky by tak mohli naplánovať vývoj ekologických áut, ktorý zväčša trvá viac ako 3 roky. Volvo bude v tomto smere podporovať aj širší európsky zákaz predaja spaľovacích áut.

Volvo

Ako dodáva portál FormaCar, Volvo je na elektrifikáciu pripravené, no súčasný trh je pre ich automobilku zatiaľ veľmi malý. Aktuálne ponúka niekoľko plug-in hybridných modelov s prívlastkom „Recharge“, no predaje z elektrifikovaných áut tvoria zatiaľ iba 20 % zo všetkých predaných vozidiel.

Do roku 2025 však chcú, aby polovica predaných vozidiel ich značky bola elektrifikovaná a do roku 2030 by mohli z ponuky úplne vyradiť čisto spaľovacie motorizácie. Zatiaľ je jediným plne elektrickým modelom Volvo XC 40 Recharge, no postupom času bude elektrických modelov určite pribúdať.

Volvo FL Electric / Zdroj: Volvo

O tom, že švédska automobilka sa elektrifikácie nebojí a ide jej naproti, svedčí aj fakt, že čoskoro plánuje predstaviť celú flotilu elektrických ťahačov a menších nákladných vozidiel. Už budúci rok Volvo predstaví kompletný rad elektrických ťažkých nákladných vozidiel Volvo FH, Volvo FM a Volvo FMX, ktoré budú v Európe využívané v regionálnej preprave a na stavbách v meste.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita