S týmto palivom je pre Slováka 100 km najlacnejších, pohorela ekologická náhrada
Ministerstvo hospodárstva SR upozorňuje na nové povinnosti prevádzkovateľov čerpacích staníc, ktoré musia spĺňať všetky členské krajiny Európskej únie. Podľa novej normy musia verejne prístupné čerpacie stanice zverejniť viditeľne a čitateľne porovnanie cien prevádzky vozidla počas 100 km pre jednotlivé palivá, vrátane tých alternatívnych.
Jasné informácie pre zákazníkov
Prepočet cien má byť vykonávaný pre segment C, teda autá ako je napríklad Škoda Octavia, ktoré sú podľa MHSR na trhu najzastúpenejšie v kategórii M1. Ministerstvo na svojej webovej stránke vysvetľuje aj spôsob a metodiku volenia reprezentatívnych modelov a následný výpočet priemernej spotreby, od ktorej sa odvíja cena paliva na 100 km.

Čerpacie stanice majú zverejňovať informácie, ktoré na webe zverejňuje MHSR za každý uplynulý štvrťrok, vždy najneskôr do 31.1., 31.4., 31. 7. a 31.10. kalendárneho roku.
Najaktuálnejšie dostupné prepočty sú z tretieho štvrťroku, pričom podľa nich ostáva najlacnejšou aj naďalej elektrická energia. Prekvapivo je však jej cena takmer rovnaká, ako v prípade LPG, ktoré je v autách oveľa prístupnejšie a lacnejšie na montáž.
Na druhej strane najdrahší je vodík, ktorého cena na 100 km sa má pohybovať až na úrovni 18,14 € – pre porovnanie za benzín E10 je to len 9,18 €, teda približne polovica. Na vodíku je pritom zaujímavé aj to, že je na Slovensku takmer nedostupný a autá, ktoré ho dokážu zužitkovať, sú drahé ešte aj v porovnaní s batériovými elektromobilmi.
Vodíku sa nedarí
Napriek veľkej snahe pretlačiť vodík ako ideálnu alternatívu pre batériové elektromobily sa toto palivo veľkého úspechu nedočkalo. V Dánsku dokonca spoločnosť Everfuel narazila na problémy so stratovosťou takýchto čerpacích staníc, kvôli čomu ich začala zatvárať.
Ceny stále kolíšu
Ceny palív na Slovensku aj naďalej pomerne silno kolíšu a viac ani elektrické autá neušetria tak veľa, ako pred niekoľkými rokmi. Naďalej však ostáva najlacnejším pohonom, pričom, na rozdiel od LPG, benzínu či nafty, je možné auto nabiť aj doma.
Na verejných nabíjačkách je však možné nabiť auto o poznanie rýchlejšie a záujem o takúto infraštruktúru si začínajú všímať aj siete čerpacích staníc, z ktorých niektoré sú pripravené vymieňať za ne klasické stojany na benzín či naftu.
Spoločnosť Shell chce vytvárať tzv. „centrá mobility“, kde zákazník namiesto benzínu, nafty a LPG nájde iba nabíjacie miesta pre EV. Okrem toho plánuje gigant rozšíriť svoju ponuku bioskvapalneného zemného plynu a vodíka pre nákladnú dopravu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMEnergopomoc 2026: Ak nesplníš konkrétne podmienky, na lacné energie môžeš zabudnúť

Transakčná daň zlyháva: Nenapĺňa rozpočet a ešte aj škodí ekonomike

Záhadné drony sa objavili nad základňou s jadrovými ponorkami. Námorníctvo spustilo paľbu

Dlhoročný moderátor prehral boj s vážnymi zdravotnými komplikáciami. Mal iba 55 rokov

Má 55, no je o 35 rokov mladší: Guru dlhovekosti odhalil, ako zmeniť biologický vek týmito 5 jednoduchými návykmi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
Veľký deň pre našu ekonomiku: Slovensko sa stane jedným z kľúčových dodávateľov munície pre Európu
Ušetria až 90 % energie. Veľmoc sa pripravuje na technologický prevrat, odporcov však pribúda
Veľký operátor na Slovensku predbehlo zvyšok Európy. Zavádza budúcnosť internetu
Nová zbraň v rukách politikov? Vedci zistili, že umelá inteligencia účinne ovplyvňuje voľby
Odpratanie spaľovákov ostáva prioritou. Nemecko schválilo finančné úľavy pre elektromobily
Veľké čistky sa už začali. Státisíce mladých prídu o sociálne siete, Slovensko môže nasledovať
Black Friday prepísal históriu slovenských e-shopov. Dáta odhalili o Slovákoch zaujímavé informácie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMEnergopomoc 2026: Ak nesplníš konkrétne podmienky, na lacné energie môžeš zabudnúť

Transakčná daň zlyháva: Nenapĺňa rozpočet a ešte aj škodí ekonomike

Záhadné drony sa objavili nad základňou s jadrovými ponorkami. Námorníctvo spustilo paľbu

Dlhoročný moderátor prehral boj s vážnymi zdravotnými komplikáciami. Mal iba 55 rokov

