Renault vyvíja vlastného elektrického transformera s dojazdom až 700 km. Má unikátnu konštrukciu
Francúzska automobilka Renault opäť nastupuje do vlaku elektrických vozidiel, tentokrát s niečím revolučným. Ich tohtoročný koncept s označením Morphoz EV nie je klasickým automobilom, aké bežne vídavaš na cestách. Bližšie sa na tento elektromobil pozrel web Interesting Engineering.
Renault Morphoz EV je elektromobilom, na aké konzumenti zvyknutí rozhodne nie sú. Ide totiž o jedno z prvých vozidiel, ktoré môže podľa požiadaviek posádky meniť svoju veľkosť. Elektrické vozidlo funguje v dvoch módoch, kedy mestský mód je plne postačujúci 90 % prípadom a bude osadený 40 kWh batériou. Pre zvyšných 10 % je mód určený na cestovanie, kedy si vďaka zväčšeniu rozmerov bude môcť majiteľ nainštalovať väčšiu, 50 kWh batériu, vďaka ktorej vozidlo prejde až 700 kilometrov
Mód určený na cestovanie pridáva k celkovej dĺžke auta 20 cm. Túto funkcionalitu Renault nazýva „active bodywork“, vďaka čomu by dlhšie cesty, kvôli priestrannejšiemu interiéru a chýbajúcemu stredovému stĺpiku, mali byť ešte o čosi pohodlnejšie.
Extrémne praktickou funkcionalitou nového konceptu je indukčné nabíjanie, takže batérie budú môcť byť bez problémov nabíjané aj počas jazdy. Tieto batérie môžu byť využívané aj mimo vozidla, napríklad ako záložný generátor v domácnosti.
V Renaulte sa držia myšlienky, že nie je potrebné osadzovať elektrické automobily batériami o veľkosti 90 kWh, ale skôr podporiť modularitu ako v prípade Morphoz EV. Keďže ide o koncept, v Renaulte upustili uzdu fantázii a zakomponovali do vozidla viacero futuristických vychytávok.

Jednou z nich je aj autonómne riadenie na tretej úrovni, podobne ako tomu je v prípade vozidla Symbioz. V praxi to znamená, že sa šofér bude môcť venovať aj iným činnostiam, napríklad špeciálnemu displeju na volante, ktorý môže poskytovať ako informácie o vozidle, tak aj dodatočne spríjemnenie v podobe interaktívnej zábavy.
Nenechaj si ujsť
Američan prerobil starý Passat na elektromobil a najazdil na ňom už 140 000 kilometrov
Kedy a či vôbec Renault Morphoz EV príde do komerčného predaja, je otázkou. Vozidlo malo byť ukázané v plnej kráse na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, ktorý je, žiaľ, kvôli koronavírusu zrušený. Ako spomíname v úvode, ide o jeden z prvých automobilov, ktoré sa odvážilo ísť cestou takejto modularity.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve

