Dieselovým kamiónom zvoní umieráčik. Okrem Tesly im ide po krku aj vodíkový Mercedes s extrémnym dojazdom
Spoločnosť Daimler Truck oznámila, že technológia vodíkových palivových článkov môže byť tým správnym riešením na dekarbonizáciu diaľkovej cestnej dopravy. Výrobca konkrétne oznámil, že prototyp nákladného vozidla Mercedes-Benz GenH2 schválený pre verejné cesty úspešne zvládol projekt #HydrogenRecordRun spoločnosti Daimler Truck a to precestovaním 1 047 km na jednu nádrž kvapalného vodíka. Na tému upozornil portál TruckingInfo.
Rekordná jazda
Rekordná jazda začala 25. septembra 2023 v zákazníckom centre Mercedes-Benz Truck vo Wörth am Rhein v Nemecku a skončila 26. septembra ráno v Berlíne, hlavnom meste Nemecka. Vodíkový ťahač absolvoval cestu plne naložený, pričom jeho celková hmotnosť sa zastavila na 40 tonách – cestu absolvoval teda v reálnych podmienkach a bez emisií CO2. Celú jazdu navyše nezávisle potvrdil inšpekcia v podobe TÜV Rheinland.
Podľa dostupných informácií Mercedes-Benz GenH2 bol pred štartom naplnený vodíkom z čerpacej stanice Daimler Truck, pričom počas procesu dopĺňania paliva sa kryogénny kvapalný vodík s teplotou mínus 253 °C naplnil do dvoch 40 kg nádrží namontovaných na oboch stranách podvozku. Vďaka špeciálnej izolácii na nádržiach je navyše možné vodík udržiavať pri veľmi nízkej teplote a to aj bez systému s aktívnym chladením.
Podľa tlačovej správy Daimler Truck uprednostňuje kvapalný vodík, pretože v agregovanom stave má nosič energie výrazne vyššiu hustotu k objemu v porovnaní s plynným vodíkom. Vďaka tomu možno prevážať viac vodíka, čo výrazne zvyšuje dojazd a umožňuje porovnateľný výkon vozidla s bežným naftovým nákladným vozidlom.
Spoločnosť tiež uviedla, že batériovo-elektrické nákladné vozidlá sú ideálnou voľbou pre distribučnú dopravu, ako aj pre diaľkovú dopravu s pravidelným nasadením na plánovateľných trasách s vhodnými vzdialenosťami a možnosťami nabíjania.
V niektorých aplikáciách by však mohli byť pohony na báze vodíka lepším riešením. To platí najmä pre veľmi flexibilné a obzvlášť náročné nasadenie v ťažkej doprave a diaľkovej preprave.
Navyše, podľa vrchných predstaviteľov spoločnosti, dostupnosť vhodnej infraštruktúry a dostatok zelenej elektriny sú kľúčové pre úspešný prechod na bezemisné technológie, pričom sú presvedčení, že rýchle a nákladovo optimalizované pokrytie tohto dopytu po energii je možné dosiahnuť len s implementovaním oboch technológií.
Očakáva sa, že prvé nákladné vozidlá Daimler s palivovými článkami budú testované v rukách zákazníkov v najbližších rokoch. Sériová verzia Mercedes-Benz GenH2 Truck by mala byť predstavená v druhej polovici tohto desaťročia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
Jedna konkrétna skupina ľudí potichu bohatne. Mladí zatiaľ utekajú za hranice, alebo zostávajú bývať u mamy
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Zlodeji zničili bankomat, našli pri ňom plynovú bombu. Zasahuje polícia a hasičské zložky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP