Najkrajšia Škoda stojí 67 000 €. Zajazdil som si na Enyaqu Coupé RS – týmto si ma získal od prvej sekundy
Karosárske prevedenie typu SUV Coupé sa stalo hitom posledných rokov a už dávno nie je doménou iba najluxusnejších automobiliek. Škoda totiž vyrobila SUV Coupé, ktoré je elektrické a zároveň ide o najvýkonnejšie auto, aké kedy mladoboleslavská automobilka priniesla na trh.
Škoda Enyaq Coupé RS je vôbec prvým SUV z Česka, ktoré prichádza v tomto nesmierne atraktívnom a dravo vyzerajúcom karosárskom prevedení. Skosená zadná síce pridáva autu 100 % sexepílu, no zároveň uberá z miesta najmä v kufri.
Nie je to však žiadna tragédia, základný Enyaq má totiž objem batožinového priestoru na úrovni 585 litrov, zatiaľ čo Enyaq Coupé RS má iba o 15 litrov menej, teda 570 litrov. Osobne si myslím, že toto je akceptovateľná daň za to, ako nová elektrická „RS“ vyzerá. Ak k tomu pridáš unikátnu farbu Mamba Green, ktorá je k dispozícii výhradne pre tento model, vedz, že ľudia sa za tebou budú otáčať nielen na ulici, ale aj spoza okien iných áut.
Najvýkonnejšia Škoda na trhu
Elektromobilita otvorila automobilkám úplne nové možnosti a Škoda vďaka nej vyrobila doposiaľ najvýkonnejší sériový model. Enyaq Coupé RS má pohon všetkých štyroch kolies, o ktorá sa stará dvojica elektromotorov s kombinovaným výkonom 220 kW (300 koní).
V kombinácii s krútiacim momentom 460 Nm dokáže aj tento 2,2-tonový kolos zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Pozor však na to, že rovnako ako pri všetkých, respektíve pri drvivej väčšine elektromobilov, aj tu je maximálny výkon dostupný iba nad určitú úroveň nabitia akumulátora.
Počas testovania som si všimol, že akonáhle klesla kapacita batérie pod 85 %, znížil sa aj maximálny dostupný výkon. Tých 300 koní pod plynovým pedálom tak máš iba pri nabití zhruba nad 85 %.
Coupé karoséria nemá iba estetický význam. Skosená zadná časť prispieva k lepšej aerodynamike, vďaka čomu má verzia Enyaq Coupe RS lepšiu spotrebu podľa WLTP. Enyaq iV 80x s pohonom 4×4 s menším výkonom prejde na jedno nabitie 478 km, zatiaľ čo výkonnejší Enyaq Coupé RS zvládne 481 km podľa WLTP. Rozdiel je to síce nepatrný, no výkonnejšie elektromobily mávajú zväčša nižší papierový dojazd, tu je to však opačne.
Čo sa týka jazdných vlastností a podvozku, mal som pocit, že v tomto elektromobile je mierne tvrdší, čo pri športovom modeli nie je problém, no Enyaq Coupé RS s viac ako 2 tonami bude len ťažko športovým autom.
Aj keď výkon na to má, hmotnosť z neho robí ťarbavého obra, a tak akákoľvek športovejšia jazda v tomto prípade nie je úplne na mieste. Necháp to zle, auto je dynamické, aj na ceste drží skvele, no fyziku neoklameš a hmotnosť jednoducho v zákrutách tlačí celé auto smerom von.
Po diaľnici aj 350 km
Aj keď som už testoval všetky verzie Škody Enyaq s najväčšou 77 kWh batériou, dojazd v reálnych podmienkach, žiaľ, objektívne porovnať neviem, nakoľko boli všetky autá testované v odlišných obdobiach, a teda aj poveternostných podmienkach.
Napriek tomu si myslím, že podmienky, v ktorých som testoval Enyaq Coupé RS, neboli úplne najideálnejšie, no auto dosiahlo najmä na diaľnici veľmi dobré hodnoty spotreby.
Pri rýchlosti 120 km/h som spotrebu stlačil tesne pod 20 kWh/100 km a pri tempe 130 km/h sa spotreba vyšplhala na stále veľmi dobrých 23,5 kWh/100 km. Vonkajší teplomer pritom ukazoval 8 stupňov Celzia. S takouto spotrebou by som aj pri rýchlosti 130 km/h prešiel na jedno nabitie hravo cez 300 km, pri rýchlosti 120 km/h by sa dojazd blížil až k 400 km.
TESTY rôznych verzií Škody Enyaq:
- RECENZIA: Najlepšia Škoda, akú kedy vyrobili. Enyaq stelesňuje dokonalý elektromobil pre Slovákov
- Najobľúbenejší elektromobil Slovákov: Aká je daň za pohon 4×4? Prekvapivá v dvoch smeroch
- Spaľovák už dávno nie je „lepším a lacnejším autom“. Vypočítali sme, prečo
V meste som jazdil trocha dynamickejšie a spotreba sa pohybovala na úrovni 20 kWh/100 km, no verím, že normálnou jazdou by som ju dokázal stlačiť aj pod 17 kWh/100 km a pri veľmi ľahkej nohe možno aj na úroveň 15 kWh/100 km. Batéria sa následne nabije pomocou výkonného, až 135 kW DC nabíjania z 10 % na 80 % za približne 30 až 40 minút v závislosti od vonkajšej teploty, respektíve pripravenosti akumulátora.
Neprehliadnuteľná dizajnová kombinácia
Čím sa ešte Enyaq Coupé RS líši od klasického Enyaq iV, je samozrejme dizajn, respektíve doplnky RS, ktoré karosérii Coupé pridávajú ešte agresívnejší a športovejší vzhľad.
Ak si k tomu všetkému navolíš do očí bijúcu farbu Mamba Green, ktorá je špeciálne k dispozícii iba k novému Enyaq RS, zaručene sa za tebou budú otáčať davy ľudí.
Športový duch RS prenikol aj do interiéru. Nádherné zelené prešívanie a doplnky dodávajú aj kokpitu športový vzhľad. Zvlášť si zaslúži pochvalu volant, ktorý je prakticky rovnaký ako napríklad v novej Octavii RS, no už pri tomto aute som ho vychválil a v prípade Škody Enyaq Coupé RS to nie je inak.
Novinka z Mladej Boleslavy je tak rozhodne najkrajšou, najvýkonnejšou a najvyspelejšou Škodou, akú kedy priniesli na trh. Poslednou otázkou zostáva už len cena. V základe toto auto štartuje už na 58 290 €, pričom testovaný model sa s množstvom príplatkovej výbavy vyšplhal až na sumu 67 112 €. Áno, je to prakticky plná výbava a technicky ide napríklad o rovnaké auto, akým je Audi Q4 e-tron.
Dať ale viac ako 60 000 € za Škodu môže byť pre mnohých potenciálnych záujemcov nereálne. Ak ale niekto hľadá priestranné elektrické SUV s pohonom všetkých štyroch kolies, s cenou pod 50 000 € nenájde zrejme nič.
V tomto prípade ho to bude stáť ešte o osem až desať tisícok viac, no za tieto peniaze dostane skutočne skvele vyzerajúce auto. Koniec koncov, „RS-kové Škodovky“ neboli nikdy lacný špás a väčšinou si ich doprial iba taký človek, ktorý jednoducho po takomto aute túžil.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
Recenzia Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
Samá rozozná poruchu a opraví sa. Vedci z celej Európy vyvíjajú batériu, ktorá navždy zmení autá
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci odmietajú skoršie termíny operácií napriek dlhým čakacím dobám. Toto sú dôvody, tvrdí odborníčka
Hrabina: „Ukrajinci nevedia zvrátiť situáciu na fronte.“ Najväčšiu šancu mali v roku 2022 (PREHĽAD)
Rozmazané videnie môže byť príznakom zákerného ochorenia, ktoré postihuje až 40 % populácie
Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine a obviňuje ju z prípravy na vojnový konflikt
Vedci objavili znepokojivú súvislosť medzi bežným liekom na bolesť a rizikom demencie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Samá rozozná poruchu a opraví sa. Vedci z celej Európy vyvíjajú batériu, ktorá navždy zmení autá
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Slováci tankujú za viac. V susedných krajinách ušetríš aj desiatky eur
Internetové nákupy na Slovensku explodovali. Takéto tempo nikto nečakal
Zločinci majú nový nástroj. Kyberkriminalita prešla do fázy, ktorá desí expertov. Straty budú v miliardách
Umelá inteligencia nepotrebuje tvoju ľudskosť. Týmto častým spôsobom kazíš jej odpovede
EÚ chystá zákon, ktorý si posvieti operátorov. Vo vesmíre ich prinúti robiť túto vec
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP