Porsche čelí v súčasnosti problémom globálneho charakteru. Predaje značky klesli o 7 % v prvých deviatich mesiacoch tohto roka, čo predstavuje 226 026 dodaných vozidiel. Tento pokles je spôsobený najmä výrazným poklesom predaja elektrického modelu Taycan o 50 %, ako aj poklesom predaja na čínskom trhu, ktorý bol pre Porsche dlhodobo jedným z najsilnejších.

Tieto výzvy odhaľujú súčasnú zložitú situáciu, v ktorej sa značka nachádza, najmä v kontexte prechodu na elektromobilitu, informuje portál Motor1.

Klesajúci záujem o model Taycan

Model Taycan je akousi vlajkovou loďou Porsche v oblasti elektromobilov, ktorá mala priniesť automobilke vysoké zisky. Lenže opak sa stal pravdpo a v priebehu 9 mesiacov zaznamenala prudký prepad. Od januára do septembra 2024 predalo Porsche len 14 042 kusov, čo predstavuje pokles o 50 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Na americkom trhu, kde záujem o Taycan klesol až o 35 %, čelí Porsche tým istým problémom.

Porsche

Pokles predaja má viacero dôvodov. Porsche pripravuje novú verziu Taycanu s lepším dojazdom a výkonom, čo spôsobilo neistotu medzi potenciálnymi zákazníkmi, ktorí očakávajú aktualizovaný model a nechcú investovať do „originálu“.

Ďalším dobrým dôvodom je situácia v Číne. Porsche tam malo dlhodobo vychýrenú povesť bola najväčším trhom Porsche na svete, no na ich trhu s elektromobilmi rastie záujem o domáce značky a tamojšia konkurencia výrazne zasahuje do predajov Taycanu.

Čína sa tak v celkovom meradle stala až tretím najväčším trhom Porsche za Severnou Amerikou a Európou, pričom predaj v Číne sa znížil o 29 %.

Porsche motor
Porsche/Unsplash

Výzvy pri elektrifikácii modelu Macan

S príchodom novej generácie modelu Macan, dostupnej výlučne ako elektromobil, sa Porsche snaží prekonať úspech svojho predchodcu so spaľovacím motorom. Automobilka už prestala predávať pôvodnú verziu s ICE motorom v kľúčových európskych krajinách, ako je Nemecko, Francúzsko či Španielsko, aby sa sústredila len na novú elektrickú verziu. Nový elektrický Macan je však v priemere o 22 % drahší.

Aj keď súčasná situácia vyzerá pre Porsche náročná, nie všetko je negatívne. Model Cayenne zaznamenal nárast predaja o 21 % a stal sa najpredávanejším vozidlom značky, pričom aj modely série 718 vykázali rast, keďže zákazníci sa snažia objednať vozidlá so spaľovacím motorom pred ich možným ukončením výroby kvôli reguláciám.

Ultimátna beštia s precíznou aerodynamikou: Porsche Taycan

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú