Segment SUV vozidiel rastie čoraz viac na popularite a prelína sa aj s elektrickým segmentom. Automobilky nezaháľajú a snažia sa prekonať všetky bariéry, ktoré elektromobily prinášajú. Fantasticky sa to darí napríklad Hyundaiu, ktorý len nedávno predstavil nový Tucson, SUV-čko, ktoré sa na Slovensku už roky teší obrovskej popularite. Pozrime sa na to, čo nový smer Tucsonu sľubuje.

Najširšia ponuka elektrifikovaných pohonov

Nový Hyundai Tucson prichádza so širokou ponukou elektrifikovaných motorizácií. Okrem rady klasických benzínových a naftových motorov prichádza Tucson s hybridnými, plug-in hybridnými a mild hybridnými motorizáciami so 48V elektrickou sieťou.

Základ hybridu, respektíve plug-in hybridu tvorí 1.6 litrový benzínový motor T-GDI. V prípade hybridnej verzie ho dopĺňa elektromotor s výkonom 44,2 kW (60 koní), ktorý napája batéria s kapacitou 1,49 kWh. Plug-in hybridná verzia bude dostupná až v budúcom roku, kedy sa dozvieme aj viac detailov o elektrickej zložke pohonu.

Zobraziť celú galériu (8)
Martin Katler / FonTech

Zaujímavou možnosťou je aj variant benzínových a naftových motorov v kombinácii so 48V mild hybridnou technológiou. Tá pomáha vozidlu v lepšej úspore paliva a pri zrýchľovaní dodáva extra krútiaci moment spaľovaciemu motoru.

Automatická prevodovka Shift by Wire je plne elektronická a v novom Tucsone s automatom tak už nenájdeme žiadnu mohutnú radiacu páku, ale iba niekoľko tlačidiel na ovládanie režimu jazdy. Aby sme však tento prvok bližšie špecifikovali, Tucson Hybrid má Shift by Wire pre všetky úrovne výbavy ako štandardný prvok, avšak pre benzínové, dieselové a mild-hybrid verzie je Shift by Wire dostupný len vo výbave Premium. Nižšie prevedenia výbavy Family a Style majú automatickú prevodovku s klasickou radiacou pákou. 

Zobraziť celú galériu (8)
Martin Katler / FonTech

Celý rad nových asistentov

Hyundai do svojho nového Tucsonu po prvýkrát vkladá inteligentného asistenta jazdy na diaľnici HDA, ktorý disponuje funkciami ako automatické udržiavanie v jazdnom pruhu pri maximálnej rýchlosti do 180 km/h.

Zobraziť celú galériu (8)
Martin Katler / FonTech

Zaujímavou novinkou je aj asistent parkovania na diaľku RSPA – umožňuje vodičovi zaparkovať, respektíve vyparkovať vozidlo aj vtedy, ak sa vodič nachádza mimo auta. Aktivovať a ovládať sa dá pomocou tlačidiel na kľúči Smart Key.

Trojzónová klíma a technológia Multi-Air Mode

Nový Tucson disponuje disponuje v najvyššej výbave trojzónovou automatickou klimatizáciou. Technológia Multi-Air Mode zasa spája priame a nepriame výduchy vzduchu, vďaka čomu je prúdenie vzduchu počas kúrenia alebo klimatizovania omnoho jemnejšie.

Zobraziť celú galériu (8)
Martin Katler / FonTech

Vzduch okrem klasických výduchov v tomto prípade prúdi aj cez nové štrbiny v interiéri. Príjemnejšie prostredie v kokpite nevytvára len nový systém klimatizácie, ale aj prepracované ambientné osvetlenie s ponukou 64 farieb a 10 úrovňami jasu.

Neviditeľné svetlomety Parametric Hidden Lights

Nový Tucson je prvým vozidlom, ktoré dostalo novú technológiou neviditeľných denných svetlometov. Ak sú svetlá zhasnuté, v prednej maske ich vôbec nevidno. Ak sa však rozsvietia, svetlá sa zjavia v krajných častiach masky. Hlavné svetlomety navyše disponujú technológiou automatického prepínania diaľkových svetiel.

Zobraziť celú galériu (8)
Martin Katler / FonTech

Hyundai Tucson je bez najmenších pochýb obľúbené auto Slovákov, ba čo viac, je aj jedno z najpredávanejších. Nie je žiadnym tajomstvom, že kórejská automobilka sa snaží inovovať a ísť do odvážnych nápadov strmhlav bez kompromisov.

Výborným dôkazom je práve nový Tucson, ktorý už na prvý pohľad búra akékoľvek stereotypy dizajnu či konzervatívnosti.

Ako ho však prijmú Slováci je otázka do ďalších mesiacov, no súdiac podľa prvých reakcií širokej verejnosti, zo strany Hyundai to nebol krok zlým smerom, práve naopak, výstrednosť, moderné prvky a kopec technológií láka našincov viac ako kedykoľvek predtým.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú