Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
Keď sa povie plug-in hybrid, mnohým vodičom sa automaticky vybaví predstava, že bez domáceho nabíjania je takýto typ auta prakticky nepoužiteľný. To možno platilo v časoch, keď bežné plug-in hybridy disponovali pomalými, maximálne 7 kW AC nabíjačkami, s ktorými si auto nabíjal cez dve hodiny.
Škoda Kodiaq iV však túto predstavu búra a ukazuje, že aj bez vlastného wallboxu alebo zásuvky v garáži dokáže byť plug-in hybrid mimoriadne praktický, efektívny a plnohodnotne využiteľný. Po troch týždňoch testovania som zistil, že Kodiaq iV je doslova stvorený pre moderný životný štýl – či už jazdíš po meste, absolvuješ dlhé trasy alebo jednoducho hľadáš spôsob, ako znížiť náklady na palivo.
Na elektrinu nielen v meste
Počas celej doby testu som sa po meste pohyboval prakticky výlučne na elektrinu. Kodiaq iV má reálny elektrický dojazd medzi 80 až 100 kilometrami, čo je viac než dosť na každodenné presuny – nielen tie mestské, ale dokonca aj prímestské či diaľničné.
Ako to? Jednoducho som využíval každú príležitosť na dobitie batérie. Parkovanie pri obchodnom centre? Auto bolo pripojené k nabíjačke. Zastávka na káve? Opäť som dobíjal. Za 45 minút nabíjania som batériu vždy dostal minimálne na 90 %, čo mi stačilo na ďalšie desiatky kilometrov elektrickej jazdy. Nabíjanie sa tak stalo prirodzenou súčasťou môjho dňa – niečo ako doplnenie paliva, ktoré však nezaberá žiadny extra čas navyše.
Dlhé trasy? Žiadny problém
Kodiaq iV však nie je len mestský špecialista. Každý týždeň som absolvoval dlhšie trasy s dĺžkou okolo 250 kilometrov. Na diaľnici som si nastavil tempomat na 140 km/h a nechal auto pracovať v hybridnom režime. Spaľovací motor hral v tomto prípade prím, ale aj pri týchto trasách som dokázal výrazne znížiť spotrebu benzínu vďaka pravidelnému nabíjaniu a hlavne teda zapájaniu elektromotora do pohonu auta.
Predstav si situáciu: zastavíš na obed v reštaurácii pri diaľnici a auto pripojíš k rýchlonabíjačke. Za čas, ktorý stráviš obedom, máš batériu opäť plne nabitú, čo znamená ďalších 80 km na jazdy na elektrinu. Po troch týždňoch testovania sa moja finálna spotreba benzínu zastavila na výborných 4,2 litra na 100 kilometrov – a to som jazdil svižne, bez akýchkoľvek kompromisov. Myslím, že na také veľké auto, akým je Kodiaq, ide o famóznu spotrebu.
Na čerpačku raz mesačne
Jedným z najväčších prekvapení bolo to, ako málo benzínu som počas testovania spotreboval. Po najazdení 1 100 kilometrov mi v nádrži zostávala ešte rezerva na ďalších 100 kilometrov. Pri mojom štýle jazdy by mi teda stačilo tankovať raz za mesiac. Tento fakt podčiarkuje ekonomickú stránku Kodiaqu iV: ak pravidelne využívaš elektrický režim a nabíjaš počas zastávok, náklady na palivo môžu byť minimálne.
Rýchle nabíjanie ako game-changer
Najväčšou zbraňou a dôvodom, prečo je nový Kodiaq iV tak skvele využiteľný aj pre niekoho, kto nemá nabíjačku doma či v práci, je rýchlosť nabíjania. Na rozdiel od mnohých iných plug-in hybridov podporuje DC nabíjanie s výkonom až 50 kW cez konektor CCS. To znamená, že batériu dokážete nabiť z 10 % na 80 % za približne 26 minút a plné nabitie trvá okolo 45 minút, ak je samozrejme batéria v ideálnej teplote.
Počas bežného pracovného dňa som ale prakticky nikdy nenajazdil viac ako 100 km a minimálne každý druhý deň som mal nejakú zastávku, kde bola nabíjačka. Rýchle DC nabíjanie teda úplne eliminovalo potrebu domáceho wallboxu.
Plug-in hybrid bez kompromisov
Kodiaq iV je teda ako stvorený pre vodičov, ktorí nemajú prístup k domácemu nabíjaniu – napríklad obyvateľov bytových komplexov alebo tých, ktorí často cestujú a potrebujú flexibilitu v podobe spaľovacieho motora a nádrže, ktorú pri dlhej trase stačí natankovať za 10 minút.
Rýchle DC nabíjanie s výkonom 50 kW a reálny elektrický dojazd cez 80 km robia z tohto modelu praktického spoločníka do mesta aj na diaľnicu. Počas troch týždňov testovania ma toto auto presvedčilo, že spojenie ekologickej a ekonomickej prevádzky vo veľkom rodinnom SUV môže fungovať, a to aj bez toho, aby si mal každú noc auto pripojené k nabíjačke.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vláda rozhodla: Poľsko aktivuje kľúčový článok NATO, uviedol premiér Tusk
Za 100 eur mesačne môžeš svojmu dieťaťu našetriť až pol milióna eur. Expert radí rodičom, ako správne sporiť (ROZHOVOR)
Maškrtenie, ktoré prospieva srdcu: Milovaná sladkosť Slovákov znižuje cholesterol, účinok sa prejavuje už pri malom kúsku
Fico reaguje na narušenie poľského vzdušného priestoru: Nenechá sa „vyprovokovať politickými hrami“
Vláda schválila spravodlivejšie dôchodky. Zmena od roka 2026 pomôže najmä konkrétnej skupine Slovákov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP