Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
Keď sa povie plug-in hybrid, mnohým vodičom sa automaticky vybaví predstava, že bez domáceho nabíjania je takýto typ auta prakticky nepoužiteľný. To možno platilo v časoch, keď bežné plug-in hybridy disponovali pomalými, maximálne 7 kW AC nabíjačkami, s ktorými si auto nabíjal cez dve hodiny.
Škoda Kodiaq iV však túto predstavu búra a ukazuje, že aj bez vlastného wallboxu alebo zásuvky v garáži dokáže byť plug-in hybrid mimoriadne praktický, efektívny a plnohodnotne využiteľný. Po troch týždňoch testovania som zistil, že Kodiaq iV je doslova stvorený pre moderný životný štýl – či už jazdíš po meste, absolvuješ dlhé trasy alebo jednoducho hľadáš spôsob, ako znížiť náklady na palivo.
Na elektrinu nielen v meste
Počas celej doby testu som sa po meste pohyboval prakticky výlučne na elektrinu. Kodiaq iV má reálny elektrický dojazd medzi 80 až 100 kilometrami, čo je viac než dosť na každodenné presuny – nielen tie mestské, ale dokonca aj prímestské či diaľničné.

Ako to? Jednoducho som využíval každú príležitosť na dobitie batérie. Parkovanie pri obchodnom centre? Auto bolo pripojené k nabíjačke. Zastávka na káve? Opäť som dobíjal. Za 45 minút nabíjania som batériu vždy dostal minimálne na 90 %, čo mi stačilo na ďalšie desiatky kilometrov elektrickej jazdy. Nabíjanie sa tak stalo prirodzenou súčasťou môjho dňa – niečo ako doplnenie paliva, ktoré však nezaberá žiadny extra čas navyše.
Dlhé trasy? Žiadny problém
Kodiaq iV však nie je len mestský špecialista. Každý týždeň som absolvoval dlhšie trasy s dĺžkou okolo 250 kilometrov. Na diaľnici som si nastavil tempomat na 140 km/h a nechal auto pracovať v hybridnom režime. Spaľovací motor hral v tomto prípade prím, ale aj pri týchto trasách som dokázal výrazne znížiť spotrebu benzínu vďaka pravidelnému nabíjaniu a hlavne teda zapájaniu elektromotora do pohonu auta.

Predstav si situáciu: zastavíš na obed v reštaurácii pri diaľnici a auto pripojíš k rýchlonabíjačke. Za čas, ktorý stráviš obedom, máš batériu opäť plne nabitú, čo znamená ďalších 80 km na jazdy na elektrinu. Po troch týždňoch testovania sa moja finálna spotreba benzínu zastavila na výborných 4,2 litra na 100 kilometrov – a to som jazdil svižne, bez akýchkoľvek kompromisov. Myslím, že na také veľké auto, akým je Kodiaq, ide o famóznu spotrebu.
Na čerpačku raz mesačne
Jedným z najväčších prekvapení bolo to, ako málo benzínu som počas testovania spotreboval. Po najazdení 1 100 kilometrov mi v nádrži zostávala ešte rezerva na ďalších 100 kilometrov. Pri mojom štýle jazdy by mi teda stačilo tankovať raz za mesiac. Tento fakt podčiarkuje ekonomickú stránku Kodiaqu iV: ak pravidelne využívaš elektrický režim a nabíjaš počas zastávok, náklady na palivo môžu byť minimálne.
Rýchle nabíjanie ako game-changer
Najväčšou zbraňou a dôvodom, prečo je nový Kodiaq iV tak skvele využiteľný aj pre niekoho, kto nemá nabíjačku doma či v práci, je rýchlosť nabíjania. Na rozdiel od mnohých iných plug-in hybridov podporuje DC nabíjanie s výkonom až 50 kW cez konektor CCS. To znamená, že batériu dokážete nabiť z 10 % na 80 % za približne 26 minút a plné nabitie trvá okolo 45 minút, ak je samozrejme batéria v ideálnej teplote.

Počas bežného pracovného dňa som ale prakticky nikdy nenajazdil viac ako 100 km a minimálne každý druhý deň som mal nejakú zastávku, kde bola nabíjačka. Rýchle DC nabíjanie teda úplne eliminovalo potrebu domáceho wallboxu.
Plug-in hybrid bez kompromisov
Kodiaq iV je teda ako stvorený pre vodičov, ktorí nemajú prístup k domácemu nabíjaniu – napríklad obyvateľov bytových komplexov alebo tých, ktorí často cestujú a potrebujú flexibilitu v podobe spaľovacieho motora a nádrže, ktorú pri dlhej trase stačí natankovať za 10 minút.
Rýchle DC nabíjanie s výkonom 50 kW a reálny elektrický dojazd cez 80 km robia z tohto modelu praktického spoločníka do mesta aj na diaľnicu. Počas troch týždňov testovania ma toto auto presvedčilo, že spojenie ekologickej a ekonomickej prevádzky vo veľkom rodinnom SUV môže fungovať, a to aj bez toho, aby si mal každú noc auto pripojené k nabíjačke.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elon Musk zakončil premenu na zloducha, poslanie Tesly sa drasticky mení

Slávna talianska značka je v hlbokej kríze. Ľudia prestali kupovať jej autá, Stellantis je zúfalý

Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovensko čaká plošné sneženie, aké nevidelo 10 rokov, varujú meteorológovia. Tieto oblasti môže pokryť až 30 cm snehu
PREMIUMSlovenka Petra si na bagri zarobí aj 3 000 eur. Už len dnes PREMIUM obsah 5 portálov len za 26 eur na celý rok

9 z 10 Slovákov nevie, koľko zubov má dospelý človek. Otestuj sa, či by si dostal jednotku z biológie aj teraz (KVÍZ)

Zomrela „božská“ Bardotová: Legenda strieborného plátna nenávidela byť idolom, jej život bol plný lesku a temnoty

Budú predčasné voľby? Michelko z SNS prehovoril o osude koalície a poslal Huliakovi tvrdý odkaz
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elon Musk zakončil premenu na zloducha, poslanie Tesly sa drasticky mení
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Slávna talianska značka je v hlbokej kríze. Ľudia prestali kupovať jej autá, Stellantis je zúfalý
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
-
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Elon Musk zakončil premenu na zloducha, poslanie Tesly sa drasticky mení
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elon Musk zakončil premenu na zloducha, poslanie Tesly sa drasticky mení
Okupácia najväčšej jadrovej elektrárne pokračuje, neďaleko začali opravy
Slovensko väčšinu emisných stropov spĺňa, ostáva však jeden problém
Spôsob, akým bežne platíš, sa už čoskoro navždy zmení. Takto budú vyzerať platby v roku 2026
Slovenská ekonomika sa zásadne mení. Exportný rast už netiahnu autá, ale nádejné odvetvia
Šéf NATO vyslal jasný odkaz o USA. Európa chce viac zbraní, ale v ceste im stojí veľká prekážka
Ukrajina zasiahla dôležitý energetický objekt Rusov. Využila moderné západné technológie
Zahraniční výrobcovia smartfónov v Číne prekvapili. Ich predaj naznačuje nečakaný obrat na trhu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovensko čaká plošné sneženie, aké nevidelo 10 rokov, varujú meteorológovia. Tieto oblasti môže pokryť až 30 cm snehu
PREMIUMSlovenka Petra si na bagri zarobí aj 3 000 eur. Už len dnes PREMIUM obsah 5 portálov len za 26 eur na celý rok

9 z 10 Slovákov nevie, koľko zubov má dospelý človek. Otestuj sa, či by si dostal jednotku z biológie aj teraz (KVÍZ)

Zomrela „božská“ Bardotová: Legenda strieborného plátna nenávidela byť idolom, jej život bol plný lesku a temnoty

