BMW je jedna z automobiliek, ktorá bola za svoje rozhodnutie vedúce k znižovaniu objemov motorov a počtu valcov kritizovaná najviac. Teraz sa po rokoch vracia späť k štvorvalcu, ktorý nahradí 1,5 litrový trojvalec v známom modeli.

Posledné roky sa svet automobilov točí okolo emisií, na ktoré tlačí hlavne Európska únia. Chce totižto naplniť záväzky voči Parížskej dohode a zaháňa tak výrobcov automobilov do kúta. Mnohé automobilky v posledných rokoch kvôli trendu znižovania emisií prešli k takzvanému downsizingu, respektíve znižovania objemu motorov a počtu valcov.

BMW sa zrejme začína otáčať downsizingu chrbtom

Mnoho automobiliek kritizovaných a dá sa povedať, že za tento krok si veľkú kritiku odnieslo aj nemecké BMW. Bohužiaľ, turbom podporené trojvalce s nižším objemom dokážu vykazovať zásadne nižšie emisie, no nemusí to byť pravidlom, hlavne ak sú osadené vo veľkých autách.

Akonáhle však nová metodika merania emisií ukázala, že nie je trojvalcom až tak naklonená, niektoré automobilky otočili list. Ako informuje portál CarAdvice, príkladom je aj nemecké BMW. Zmenu naznačil už počas rozhovoru pre Automotive News Klaus Froehlich, šéf výskumu a vývoja BMW.

Ten v rámci otázok o elektromobilite okrem iného povedal, že Európa ani USA ďalšie elektrické auto nepotrebuje a Európa sa bude skôr prikláňať k hybridom. Na druhej strane tiež uviedol, že automobilka ukončí výrobu 1,5 litrového trojvalca. Tento 136-koňový motor bol osadený v modeli 318i (3-kový rad), ktorý po novom nahradí dvojlitrový štvorvalec.

Nová generácia modelu 318i prinesie viac radosti z jazdy

Nová iterácia modelu 318i tak dostane dvojlitrový benzínový motor z modelu 320i, ktorý sa môže pochváliť výkonom 156 koní, 115 kW a krútiacim momentom na úrovni 250 Nm. Ako píše portál Cars, spotreba sa pri ekonomickej jazde dokáže ustáliť na úrovni 5,3 litrov na 100 km. Zákazníci sa tak môžu tešiť na lepšiu dynamiku, kultivovanejší chod a lepší výkon vozidla.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú