Podoba webového Facebooku je tu s nami už niekoľko rokov a za dlhý čas sa toho veľa nezmenilo. Sociálna sieť však už niekoľko mesiacov avizuje novinky, vďaka ktorým získame kompletne prerobený dizajn webu s tmavým režimom. Spoločnosť novú verziu vypustila pre vybraných používateľov v testovacej fáze už pred časom, no teraz je vylepšené prostredie dostupné pre každého, informoval o tom Facebook na svojom webe. Pozreli sme sa na to, aké zmeny priniesol.
Facebook sa za posledné roky výrazne zmenil. Zmenil sa z pohľadu súkromia používateľa a po mnohých veľkých kauzách sa snaží znova si vybudovať dôveru u ľudí. Upravil podmienky používania, no okrem toho sa rozhodol zaviesť aj veľké dizajnové zmeny.
Zatiaľ čo mobilnú aplikáciu upravil už pred nejakým časom a vylepšenia neobišli ani Messenger, prišiel čas aj na novinky v desktopovej verzii tejto sociálnej siete. S novou podobou bude pripomínať Twitter. Prepracovaný dizajn ešte donedávna nemusel byť k dispozícii pre každého, no aktuálne sa nový Facebook rozšíril vo všetkých krajinách.
Aktualizácia 9.5.2020: Nový dizajn Facebooku bol sprístupnený pre každého. Článok sme aktualizovali o nové informácie.
Facebook rozširuje nový dizajn aj na Slovensku
Už pri prvom pohľade na tieto zmeny sme zistili, že sa jedná predovšetkým o dizajnové úpravy a po funkčnej stránke toho sociálna sieť veľa nemenila. Najvýraznejšou novinkou je tmavý režim. Ten zahaľuje doterajšie biele pozadie Facebooku do tmavo sivej farby, ktorá je príjemnejšia pre oči používateľa najmä v nočných hodinách.

Používateľ však má možnosť prepnúť si prostredie aj do klasickej bielej. Ďalšou veľkou úpravou prešla horná lišta, ktorá dostala nové rozloženie a doterajšie tlačidlá s názvami jednotlivých záložiek nahrádzajú ikony v strede obrazovky.

Nenechaj si ujsť
Nový Facebook je už oficiálne aj na Slovensku. Takto si ho aktivuješ
Vyhľadávanie dostalo oblejšie tvary a posunulo sa viac doľava. Sekcie pre pridanie príbehu a zobrazenie ostatných príbehov si vymenili miesta a nové príspevky sa nachádzajú nad možnosťou Vytvoriť príspevok.


Celkovo sú všetky časti desktopového Facebooku od seba výraznejšie oddelené a ponúkajú modernejšiu podobu. Stĺpec so sponzorovanými reklamami sa presunul nad zoznam priateľov vpravo a ľavé menu so záložkami teraz zapĺňa ľavú časť obrazovky a nenecháva veľkú časť voľného priestoru ako tomu bolo predtým.
Celé prostredie je s novým dizajnom prehľadnejšie a Facebook dbal na to, aby sa nový dizajn odrazil aj v nastaveniach, Marketplace, pridávaní príspevkov či pri návšteve stránok.
Teraz čítajú

Facebook čelí gigantickej žalobe z Česka. Na súd sa obrátil majiteľ známych kasín kvôli reklame, žiada vysoké odškodné

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Kritický problém WhatsApp. Ľudia môžu natrvalo stratiť prístup k účtu, stačí na to jednoduchý „trik“

AKTUALIZOVANÉ Clubhouse sa ohradil voči kauze s únikom dát. Problémy s bezpečnosťou súkromia ľudí ale pretrvávajú

PRIPOMIENKA VEĽKÝ VÝBER: Toto je 8 Windows programov, pri ktorých stále neveríme, že sú zadarmo

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Veľké porovnanie herných streamovacích služieb. Ako hrať zadarmo a ktorú by sme vymenili za konzolu?
Články, ktoré hýbu svetom

VIDEO Kopírovanie kam sa pozrieš. Pozri sa, čo všetko Ubisoft opakuje a prečo je Far Cry rovnaký ako Assassin's Creed

Pozerali sme sa zlým smerom. Planéta Deväť sa nachádza úplne niekde inde

Za donutmi od východniarov sa idú Slováci zblázniť, cestujú za nimi aj zo Žiliny

Príbeh Miroslava Trnku: Ako sa stal z pankáča „slovenský Bill Gates“ a tretí najbohatší človek na Slovensku
