NOVÉ SPRÁVY: Skončí miláčik Slovákov s vývojom spaľovacích motorov? Vieme odpoveď z automobilky
Hyundai údajne s vývojom spaľovacích motorov nekončí a aj naďalej bude zákazníkom poskytovať svoje vysoko účinné spaľovacie motory a popri nich bude pokračovať vo vývoji elektrických vozidiel.
Aktualizácia 31.12.2021:
PR manažér Hyundai Slovensko, Marek Kopča, FonTech.sk zaslal oficiálne stanovisko z Hyundai Motor Group (HMG):
Hyundai Motor Group môže po nedávnych mediálnych špekuláciách potvrdiť, že vývoj svojich motorov nezastavuje. Skupina sa bude zameriavať na poskytovanie silného portfólia pohonných jednotiek zákazníkom na celom svete, ktoré zahŕňa kombináciu vysoko účinných motorov a elektromotorov s nulovými emisiami.
Pôvodný článok:
Už aj kórejská automobilka Hyundai zastavuje vývoj nových spaľovacích motorov a sústrediť sa bude najmä na vývoj elektrického pohonu. O nových plánoch spoločnosti informoval portál Electrek.
Aj na Slovensku masívne populárny Hyundai vyvíja vlastné spaľovacie motory už viac ako 40 rokov. Za túto dobu sa jej podarilo vyvinúť celý rad veľmi dobre predávaných agregátov, no nových spaľovacích jednotiek sa už nedočkáme.

Ako uvádza KoreaEconomicDaily, zamestnanci pracujúci na vývoji spaľovákov dostali e-mail, v ktorom im spoločnosť potvrdila to, o čom sa hovorí už nejakú dobu.
O prácu našťastie neprídu
Hyundai rozpúšťa celý tím pracujúci ja vývoji spaľovacích agregátov, no väčšinu zamestnancov rozdelí do nových odvetví zameraných na vývoj elektrických motorov a zvyšného pohonného ústrojenstva.
V odvetví spaľovacích motorov zostáva iba zopár zamestnancov, ktorí budú upravovať už existujúce agregáty, aby Hyundai mohol čo najdlhšie ťažiť z už vyvinutých motorov a popri elektromobiloch na vybraných trhoch predávať aj autá so staršími spaľovacími motormi.

Na spaľovacích motoroch pracovalo až 12 000 ľudí. Hyundai sa týmto pridáva k iným veľkým európskym automobilkám, ktoré takisto skoncovali s vývojom spaľovacích motorov. Pri definitívnom nástupe elektromobility chce byť každá automobilka včas pripravená a chce mať za sebou dostatočne dlhý vývoj a testovanie elektrických áut.
Hyundai pritom patrí tým najúspešnejším, o čom presvedčil hlavne jeho aktuálny elektromobil Ioniq 5 aj v našom teste. Rozhodnutie o konci spaľovákov zrejme úplne rovnako postihne aj motory koncernovej dvojičky KIA, ktorá má jednu zo svojich tovární aj pri Žiline a zamestnáva tisíce Slovákov.
Vodík je stále v hre
Hyundai však, na rozdiel od európskych hráčov, nezatvára svoje dvere ani pred vodíkom. Hyundai Nexo je jedným z najlepších vodíkových áut na trhu a v minulosti sa mu podarilo pokoriť niekoľko rekordov.
Austrálsky jazdec Rallye Brendan Reeves prešiel s vodíkovým Hyundai Nexo na jednu nádrž takmer 900 km a stanovil tak nový svetový rekord auta.
S Hyundai Nexo sa vybral na trasu z Melbourne do Broken Hill a palubný počítač mu po príchode do cieľa hlásil, že prešiel úctyhodných 887,5 km, čím prekonal predošlý francúzsky rekord, ktorý činil 778 km.
Samozrejme, pred štartom mu bola zapečatená nádrž na tankovanie, aby ho náhodou po ceste nenapadlo niekde si trochu vodíka dotankovať. Ako uvádza FuelCellsWorks, Hyundai Nexo má papierový dojazd 666 km podľa WLTP, Reeves ho tak prekonal o viac ako 200 km.
Zaujímavosťou je, že GPS a Google Mapy dokonca ukazovali, že prejdená vzdialenosť bola až 905 km, čo je ešte pôsobivejší výsledok, no na uznanie rekordu sa berú do úvahy dáta z palubného počítača. Cesta mu trvala 13 hodín 6 minút a priemerná rýchlosť bola 66,9 km/h. Celkovo auto spotrebovalo 6,27 kg vodíka s priemernou spotrebou 0,706 kg/100 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom

Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Ak ho máš doma, vráť ho do lekárne a kontaktuj lekára
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Kauza Fera Jokea má dohru, Tesco stiahlo všetky reklamy. Spoločné projekty už nemá v pláne

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Ak ho máš doma, vráť ho do lekárne a kontaktuj lekára
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Kauza Fera Jokea má dohru, Tesco stiahlo všetky reklamy. Spoločné projekty už nemá v pláne

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

