NOVÉ SPRÁVY: Skončí miláčik Slovákov s vývojom spaľovacích motorov? Vieme odpoveď z automobilky
Hyundai údajne s vývojom spaľovacích motorov nekončí a aj naďalej bude zákazníkom poskytovať svoje vysoko účinné spaľovacie motory a popri nich bude pokračovať vo vývoji elektrických vozidiel.
Aktualizácia 31.12.2021:
PR manažér Hyundai Slovensko, Marek Kopča, FonTech.sk zaslal oficiálne stanovisko z Hyundai Motor Group (HMG):
Hyundai Motor Group môže po nedávnych mediálnych špekuláciách potvrdiť, že vývoj svojich motorov nezastavuje. Skupina sa bude zameriavať na poskytovanie silného portfólia pohonných jednotiek zákazníkom na celom svete, ktoré zahŕňa kombináciu vysoko účinných motorov a elektromotorov s nulovými emisiami.
Pôvodný článok:
Už aj kórejská automobilka Hyundai zastavuje vývoj nových spaľovacích motorov a sústrediť sa bude najmä na vývoj elektrického pohonu. O nových plánoch spoločnosti informoval portál Electrek.
Aj na Slovensku masívne populárny Hyundai vyvíja vlastné spaľovacie motory už viac ako 40 rokov. Za túto dobu sa jej podarilo vyvinúť celý rad veľmi dobre predávaných agregátov, no nových spaľovacích jednotiek sa už nedočkáme.

Ako uvádza KoreaEconomicDaily, zamestnanci pracujúci na vývoji spaľovákov dostali e-mail, v ktorom im spoločnosť potvrdila to, o čom sa hovorí už nejakú dobu.
O prácu našťastie neprídu
Hyundai rozpúšťa celý tím pracujúci ja vývoji spaľovacích agregátov, no väčšinu zamestnancov rozdelí do nových odvetví zameraných na vývoj elektrických motorov a zvyšného pohonného ústrojenstva.
V odvetví spaľovacích motorov zostáva iba zopár zamestnancov, ktorí budú upravovať už existujúce agregáty, aby Hyundai mohol čo najdlhšie ťažiť z už vyvinutých motorov a popri elektromobiloch na vybraných trhoch predávať aj autá so staršími spaľovacími motormi.

Na spaľovacích motoroch pracovalo až 12 000 ľudí. Hyundai sa týmto pridáva k iným veľkým európskym automobilkám, ktoré takisto skoncovali s vývojom spaľovacích motorov. Pri definitívnom nástupe elektromobility chce byť každá automobilka včas pripravená a chce mať za sebou dostatočne dlhý vývoj a testovanie elektrických áut.
Hyundai pritom patrí tým najúspešnejším, o čom presvedčil hlavne jeho aktuálny elektromobil Ioniq 5 aj v našom teste. Rozhodnutie o konci spaľovákov zrejme úplne rovnako postihne aj motory koncernovej dvojičky KIA, ktorá má jednu zo svojich tovární aj pri Žiline a zamestnáva tisíce Slovákov.
Vodík je stále v hre
Hyundai však, na rozdiel od európskych hráčov, nezatvára svoje dvere ani pred vodíkom. Hyundai Nexo je jedným z najlepších vodíkových áut na trhu a v minulosti sa mu podarilo pokoriť niekoľko rekordov.
Austrálsky jazdec Rallye Brendan Reeves prešiel s vodíkovým Hyundai Nexo na jednu nádrž takmer 900 km a stanovil tak nový svetový rekord auta.
S Hyundai Nexo sa vybral na trasu z Melbourne do Broken Hill a palubný počítač mu po príchode do cieľa hlásil, že prešiel úctyhodných 887,5 km, čím prekonal predošlý francúzsky rekord, ktorý činil 778 km.
Samozrejme, pred štartom mu bola zapečatená nádrž na tankovanie, aby ho náhodou po ceste nenapadlo niekde si trochu vodíka dotankovať. Ako uvádza FuelCellsWorks, Hyundai Nexo má papierový dojazd 666 km podľa WLTP, Reeves ho tak prekonal o viac ako 200 km.
Zaujímavosťou je, že GPS a Google Mapy dokonca ukazovali, že prejdená vzdialenosť bola až 905 km, čo je ešte pôsobivejší výsledok, no na uznanie rekordu sa berú do úvahy dáta z palubného počítača. Cesta mu trvala 13 hodín 6 minút a priemerná rýchlosť bola 66,9 km/h. Celkovo auto spotrebovalo 6,27 kg vodíka s priemernou spotrebou 0,706 kg/100 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

K masívnym protestom sa prvýkrát pridáva Maďarská Aliancia: „Unavuje nás cynická ľahostajnosť“

Prvý prípad superchrípky na Slovensku potvrdený. Výskyt v populácii je vyšší, predpokladajú hygienici
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

K masívnym protestom sa prvýkrát pridáva Maďarská Aliancia: „Unavuje nás cynická ľahostajnosť“

