Najväčší výrobca áut pohorel v prieskume spoľahlivosti elektromobilov. Neuveríš, aké značky ho predbehli
Povestná nemecká kvalita sa zrejme v posedných rokoch akosi vytráca. Aby sme ale nekrivdili prémiovým automobilkám, Volkswagen v tomto prípade pohorel v prieskume na čínskom trhu. Ako píše Tesmanian, z hľadiska spoľahlivosti ho v segmente elektromobilov porazili čínske automobilky, ale aj Tesla.
Čínsky portál 12365Auto monitoruje problémy jednotlivých modelov áut hlásené samotnými používateľmi a teraz vydali súhrn, ktorý odhaľuje najporuchovejšie a najspoľahlivejšie elektromobily na čínskom trhu.
Obsadenie rebríčka je pomerne prekvapivé. Čínske automobilky totiž už nie sú na samom chvoste a niektoré z nich dokonca predbehli aj nemecký VW.
Tesla z Číny je najmenej poruchový elektromobil
Tesly Model 3 vyrobené v Číne sa dovážajú aj na európsky trh a tak bude zrejme viacerých ľudí zaujímať, ako si tento model viedol v prieskume spoľahlivosti. Majiteľov tohto auta hneď upokojíme, pretože Model 3 z Číny je tretím najspoľahlivejším elektromobilom.
Na 10 000 predaných kusov hlásili problémy v priemere len pri 2,7 vozidlách. Absolútne najspoľahlivejším elektromobilom je Tesla Model Y, ktorá mala problémy pri 2,2 vozidlách na 10 000 kusov.
Dobre si viedla aj „Čína“
Veľmi dobre si z hľadiska spoľahlivosti vedú aj niektoré čínske značky. Napríklad NIO so svojim modelom ES6 registruje len 3,1 problémových vozidiel na 10 000 kusov a do 10 reportov majú aj modely od Dongfeng, GAC či Xpeng.
BYD ohlásil európske cenovky trojice elektromobilov
Opačná strana rebríčka takisto skrýva zaujímavé prekvapenia. Azda tým najväčším je umiestnenie VW ID.4 X, ktorý má problém až 35,2 modelmi na 10 000 predaných kusov.
Horšie sú na tom už iba tri elektromobily a jeden z nich, konkrétne BYD Han, sa čoskoro bude predávať aj v Európe. Elektrický sedan hlási problém až s 38,5 vozidlami na 10 000 kusov.
#China #NEV Q3 complaints per 10K units sold – Top Models
?#Lixiang ONE: 41.8
?#BYD Han: 38.5
?#BYD Dolphin: 37.3
Q3 #NEV avg: 19.2
Q3 #auto avg: 42.2
(12365AUTO) pic.twitter.com/HFMYxfsmJh— Moneyball (@MoneybaII_R) October 21, 2022
Na základe príspevku na Twitteri používateľa @MoneybaII_R je priemerný počet problémov na 10 000 vyrobených elektromobilov na úrovni 19,2. Pri autách celkovo je toto číslo vyššie, až 42,2. Elektromobily na čínskom trhu sú teda (aspoň podľa prieskumov) výrazne spoľahlivejšie a kvalitnejšie, než autá so spaľovacími motormi.
Kde je povestná nemecká kvalita?
VW na čínsky trh prináša úplne iné elektromobily, respektíve elektromobily s iným označením a mierne odlišným dizajnom ako pre Európu. Na základe tohto prieskumu je však zrejmé, že nemecký automobilový gigant vyrába v Číne autá s horšou kvalitou, keď ho na jednom z najväčších automobilových trhov porazila aj Tesla.
Rebríček tiež dokazuje, že čínske automobilky, a najmä tie, ktoré majú ambície dobiť Európu, posunuli svoju kvalitu výrazne vpred.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Investovanie sa predraží. Odvody správcovských spoločností na Slovensku stúpnu až 3,5-násobne
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Milované jedlá Slovákov rozkladajú mozgové bunky. Už po týždni sa objavujú výpadky pamäti
Laserový štít je realitou: Izrael spustil Iron Beam, najpokročilejšiu zbraň sveta
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP