Najprv elektronika, teraz autá. Na podiel „čínskych“ elektromobilov v EÚ sa teraz začneš pozerať inak
Číňania sú veľmi ambiciózny národ a na európsky trh už priniesli množstvo svojich domácich značiek a produktov. Od smartfónov, cez nositeľnú techniku až po počítače a iné technologické hračky. Teraz si ale chcú Európu podmaniť v ďalšom odvetví, ktorým je elektromobilita, informuje portál Motor1.
To, čo sme mohli pred pár rokmi sledovať v segmente smartfónov, sledujeme teraz v automobilovom odvetví. Čínske autá, respektíve elektromobily, sú v Európe rok čo rok populárnejšie. Potvrdzujú to dáta agentúry JATO, ktorá pravidelne sleduje predaje nových vozidiel na trhu EÚ.
Každý piaty elektromobil je z Číny
Nárast počtu čínskych elektromobilov v Európe je za posledné roky enormný. Za čínsky elektromobil však v tomto prípade považujeme aj ten, ktorý sa v Číne len vyrába, teda napríklad autá značky Tesla.
V roku 2019 tvorili elektromobily z Číny iba 0,5 % všetkých predajov v Európe. V roku 2020 to už bolo 3,5 % a v roku 2021 sa v Európe predalo až 14,7 % elektromobilov vyrobených v Číne.
Dáta za prvý kvartál roku 2022 potvrdzujú stúpajúci trend a zatiaľ tvoria čínske elektromobily až 18,7 % podiel. Každé piate auto predané v Európe teda pochádza z Číny.
Najväčší podiel zatiaľ majú elektromobily vyrobené v Nemecku, kde sa produkuje väčšina modelov z koncernu VW či Mercedes. Onedlho začnú pribúdať aj prvé Tesly vyrobené v berlínskej továrni, takže Nemecko si podľa všetkého prvenstvo udrží aj naďalej, nakoľko najpredávanejším elektromobilom v Európe je stále Tesla Model 3.
Z Číny k nám prúdi až 50 % Tesiel
Keď sa pozrieme na dáta, ktoré konkrétne značky k nám prichádzajú z Číny, nebudeme príliš prekvapení. Až 50 % všetkých vozidiel tvoria elektromobily značky Tesla. Na druhom mieste sa nachádza Dacia, ktorá v Číne vyrába svoj Spring.
Zhruba 10 % podiel si držia automobilky MG, Polestar a BMW. Ostatné čínske značky zastávajú na európskom trhu iba veľmi malý podiel. Podľa odborníkov však vlna čínskych elektromobilov na európskom trhu len začína.
Môžu zamiešať karty
Od čínskych elektromobilov sa očakáva, že tým európskym budú konkurovať najmä cenou. To sa však zatiaľ nedeje a dôkazom je aj novinka Xpeng P5, ktorá sa v Európe začala predávať len pred pár týždňami.
Podľa informácii na európskom webe automobilky sa Xpeng P5 spočiatku začne predávať v Dánsku, Holandsku a Švédsku. O niečo neskôr príde na rad aj Mekka elektromobility, Nórsko.
Cena na všetkých troch trhoch je zhruba rovnaká, približne 48 000 €. Oproti tej čínskej je to viac než dvojnásobok. Cenovkou tak Xpeng P5 rozhodne nebude konkurovať európskym automobilkám.
Zákazníci si na troch vyššie spomenutých trhoch už môžu elektromobil rezervovať, kedy však začne Xpeng s dodávkami modelu P5 zatiaľ nevieme.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Rozpoznal chodca, aj tak ho zrazil. Systém Tesly opäť zlyhal, Musk je optimista (VIDEO)
VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Boli sme na Street Food Festivale v Košiciach. Špeciality v centre mesta za ceny, ktoré nás dostali
Nárast infarktov u mladých ľudí okolo 30 rokov: Pracovné preťaženie a deadliny zvyšujú riziko srdcového zlyhania (ODBORNÍK)
Rodinný dom s pozemkom za 30 000 eur. Štát ponúka nevyužívaný majetok verejnosti
Nízke ceny mieria na Slovensko. Ďalší reťazec s lacným tovarom vystrašil konkurenciu
Dovolenka pri Jadrane môže prekvapiť: More mení farbu, dôvod nie je úplne bez rizika
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
Volkswagen chystá masívne investície v USA. Chce zmierniť nepríjemný poplatok
Gigant definitívne padol. Microsoft opúšťa ruský trh, Putin má jasný zámer
Slovensko zažíva najväčší nárast počtu áut. Analytici upozornili na zaujímavý trend
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Slovenské domácnosti budú môcť zdieľať elektrinu vyrobenú fotovoltikou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Boli sme na Street Food Festivale v Košiciach. Špeciality v centre mesta za ceny, ktoré nás dostali
Nárast infarktov u mladých ľudí okolo 30 rokov: Pracovné preťaženie a deadliny zvyšujú riziko srdcového zlyhania (ODBORNÍK)
Rodinný dom s pozemkom za 30 000 eur. Štát ponúka nevyužívaný majetok verejnosti
Nízke ceny mieria na Slovensko. Ďalší reťazec s lacným tovarom vystrašil konkurenciu
Dovolenka pri Jadrane môže prekvapiť: More mení farbu, dôvod nie je úplne bez rizika
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené