Model 3 stratil po 22 dňoch parkovania 10 % z batérie, Porsche Taycan len 1 %. Internetom koluje neférové porovnanie
Majitelia elektromobilov si musia zvyknúť na úplne nové faktory pri používaní. Jedným z nich je aj dojazd či kapacita batérie, no málokto však vie, že elektromobily trpia aj takzvaným fantómovým úbytkom kapacity batérie.
Tá sa prejavuje počas toho, keď je vozidlo zaparkované. Nejde o žiadnu novinku a už dlho sa vie, že kapacita batérie môže počas parkovania klesnúť v závislosti od toho, v akých podmienkach sa vozidlo nachádza. Nedávno sa o takýto test pokúsil Bjørn Nyland, ktorý sledoval úbytok kapacity na Modeli 3, informuje Insideevs.
Po 22 dňoch batéria stratila až 10 % zo svojej kapacity, pričom rovnaký test sa rozhodol spraviť Erik Olsen, ktorý sa s fanúšikmi na YouTube delí o používateľské skúsenosti s elektrickým Porsche Taycan.
Taycan nabil na 90 % a nechal ho len tak zaparkované pred domom. Po 10 dňoch išiel stav kapacity batérie skontrolovať, pričom zmizlo len 1 % kapacity a dokonca aj dojazd ostal na rovnakej úrovni 324 km. Po 15 dňoch bola kapacita batérie stále na úrovni 89 %, no dojazd už klesol o 1 km na hodnotu 323 km. Šokujúce však bolo, že po 22 dňoch zostala kapacita batérie stále na úrovni 89 % a dĺžka dojazdu sa znížila len o 3 km na 321 km.
Týmito testami sa preukázalo, že k fantómovému úbytku kapacity batérie naozaj dochádza, no veľmi veľa závisí od toho, v akých podmienkach sa vozidlo nachádza. Tesla Model 3 bola totiž zaparkovaná na letisku v Nórsku pri nízkych teplotách zasypaná snehom. Naopak Porsche parkovalo pred domom v Španielsku, kde boli takmer výborné podmienky a teplota sa pohybovala medzi 18 a 21 stupňami Celzia.
Vzhľadom na absolútne rozdielne podmienky tak nemôžeme určiť jednoznačného víťaza testov. Čo však určiť môžeme s úplnou istotou, je fakt, že všetko veľmi závisí od toho, v akých podmienkach sa elektromobil nachádza. Nízke teploty totiž batérií neprospievajú a to isté môžeme povedať aj o príliš vysokých teplotách.
Taycan mal ideálne podmienky a je dosť pravdepodobné, že Tesla by v rovnakých podmienkach mala výsledky oveľa lepšie, respektíve veľmi podobné ako nemecký konkurent. Len nedávno sa najznámejšie elektromobily otestovali počas krutých zimných podmienok. Test prebiehal v nórskych podmienkach. Počas testu preto často snežilo a teploty sa pohybovali na úrovni od +3 do – 6 stupňov Celzia.
Testovacia trasa začínala v hlavnom meste Oslo a jej cieľ bol stanovený v meste Hafjell. Celková dĺžka trate predstavovala 482 km, čo je na daný test absolútne postačujúce. Zaujímavosťou však je, že za volantom nesedeli profesionálni vodiči.
Federácia sa rozhodla za volant posadiť priemerných vodičov, ktorí mali jazdiť rovnako ako na svojich súkromných vozidlách, pričom sa dbalo na dodržiavanie rýchlostných limitov. Aby bol test čo najpresnejší. Trasa obsahovala diaľnice, ale aj bežné cesty po nórskych okresoch. Okrem toho mali všetky vozidlá nastavený úsporný režim a palubné kúrenie bolo nastavené na 21 stupňov.
Aby toho nebolo málo, každé vozidlo malo zapnuté vyhrievanie sedadiel na maximum. Rýchlosť sa počas testu pohybovala na úrovni od 60 do 110 km/h, pričom po zahriatí batérie bolo skúšané aj ich nabíjanie z 10 na 80 % kapacity. V podobnom teste kraľovala Tesla, avšak tento zimný test vyhral Hyundai a naopak veľmi sklamal Opel Viac si prečítaš v našom článku alebo na videu vyššie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zrážka rýchlikov si vyžiadala 100 zranených. Šutaj Eštok prehovoril o príčine
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
„Vlak vyzeral strašne,“ opísal svedok chaos po zrážke rýchlikov. Nemocnica spustila krízový plán
Expertka na starnutie varuje: Stres ti skracuje život. Toto sú 4 jednoduché pravidlá, ako to zastaviť
Hromadná zrážka v Košiciach. Hlásia zranených a kolóny, na mieste zasahuje polícia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP