Mild-hybrid ako skrytý unikát: Slováci vďaka nemu ušetria polovicu na registračnom poplatku
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Už takmer všetky automobilky sa začínajú zameriavať na vývoj a výrobu elektromobilov. Postupne sa na trh dostávajú stále nové modely, ktoré sa predbiehajú nielen čo najlepšou cenou, ale aj vlastnosťami, ako sú dojazd, či doba nabíjania. Vhodnou alternatívou k elektromobilom sú však aj hybridné vozidlá.
Elektromotor ako „výpomoc“
Hybridné automobily môžeme rozdeliť do viacerých kategórií. Existujú sériové, paralelné, sériovo-paralelné, Full hybridy, Micro hybridy, či pravdepodobne najznámejšie Plug-in hybridy. Vhodnou voľbou však môžu byť aj takzvané Mild-hybridy, o ktorých sa až tak veľmi nehovorí. Je charakteristický tým, že pri pohybe využíva hlavne spaľovací motor. Elektromotor sa zapája len v určitých situáciách, ako je napríklad rozbiehanie či prudké zrýchľovanie vozidla.
Elektromotor môžeme v tomto prípade považovať za akúsi „podporu“, ktorá dokáže spaľovaciemu motoru pomôcť pri činnostiach, keď spaľovací motor zaberá najviac. Týmto je možné dosiahnuť zníženie spotreby paliva a emisií aj o približne 15 %. Pri Mild hybride však nie je možné dosiahnuť to, aby bolo vozidlo poháňané iba samotnou elektrinou. Mild-hybridy sú populárnejšie hlavne v USA, pričom mnoho odborníkov ich za skutočné hybridy ani nepovažuje. Úspora paliva, či zníženie emisií je totiž veľmi minimálne. Akumulátor sa v Mild hybride automaticky dobíja pomocou rekuperácie, takže nie je potrebné vozidlo pripájať k externému napájaciemu zdroju.
K dispozícii luxusné, ale aj dostupné modely
Mild hybridov nie je príliš veľa, no aj na Slovensku sa nachádza pár modelov, ktoré si vieš zadovážiť. Z luxusných značiek má vo svojej ponuke Mild hybrid napríklad Audi. Konkrétne ide o modely A8, A7, A6 alebo Q8. Model A8 má dostupné dve 6-valcové verzie 3.0 TFSI (250 kW) a 3.0 TDI (210 kW) so 48-voltovou sústavou. Benzínová verzia sa začína na cene 94 730 € a za slabšiu naftovú dáš od 91 660 €.
Model Q8 je dostupný v troch verziách. Prvé dve sú naftové motory s objemom 3.0, pričom sa od seba líšia výkonnostne a, samozrejme, aj cenou. Prvou možnosťou je verzia s výkonom 170 kW za cenu od 74 500 €, druhou verzia s výkonom 210 kW a cenou od 77 800 € tretia športová verzia s naftovým 4.0 motorom a výkonom 320 kW stojí od 105 900 €.
Športová verzia je špecifická aj tým, že energia z hybridného systému poháňa elektronický kompresor, ktorý asistuje turbodúchadlám pri zrýchľovaní z nízkych otáčok. Vďaka tomu dokáže obrovské SUV rozbeh na stovku za úctyhodných 4,8 sekundy. Z dostupnejších vozidiel sme vybrali dve, ktoré patria vo svojich triedach medzi najpredávanejšie. Automobilka Hyundai má k dispozícii model Tucson s motorom 2.0 CRDi, ktorého výkon je 136 kW. Aj tento model využíva 48V sústavu. Cena tohto vozidla sa začína na sume 32 940 €.
Na poplatkoch vieš ušetriť takmer 2000 €
Veľkou zaujímavosťou a výhodou zároveň je aj zvýhodnenie od štátu, ktoré sa týka registračných poplatkov. Mild hybridy majú totiž 50 % zľavu na registračný poplatok, čím dokážeš ušetriť slušnú sumu peňazí. Podobné výhody majú aj čisto elektrické vozidlá, o ktorých sme však písali v samostatnom článku.
So zľavou preto môžeš ušetriť na registračnom poplatku od približne 100 € do takmer 2 000 € v závislosti od výkonu vozidla, pričom rozhodne nejde o zanedbateľné sumy. V každom prípade aj napriek tomu, že Mild-hybridy nie sú hybridy v tom pravom slova zmysle, aj toto je možnosť, ako sa začať „zoznamovať“ s elektrickou sústavou, ktorá je prítomná vo vozidle.
Vďaka nej môžeš ušetriť necelý liter paliva. Málokto však vie, že Mild hybridy existujú, a preto si v tabuľke nižšie môžeš pozrieť, koľko ušetríš, ak sa rozhodneš pre kúpu niektorého z modelov.
[supsystic-tables id=138]
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Fotovoltika sa nikdy neoplatila viac. Tu sú 2 príbehy Slovákov, ktorým ušetrila tisíce eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
V spoločnosti Kia otvorili interaktívne tréningové centrum pre bezpečnosť práce
Burkina Faso dočasne pozastavila vysielanie staníc BBC a VoA
Microsoft a matka Googlu Alphabet dosiahli v 1. štvrťroku nečakane silný rast
Boeing má vytiahnuť z problémov. Jeho vesmírna loď štartuje už o pár dní
Kim Čong-un dohliadal na skúšku salvových raketometov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené