Maximálka 400 km/h a zrýchlenie na 100 km/h hlboko pod 2 sekundy. Beštiálny elektromobil sa už začal predávať
Japonský Aspark Owl právom nesie titul „najrýchlejšie akcelerujúce auto sveta“. Z 0 na 100 km/h sa dostane za neuveriteľných 1,7 sekundy, čím pohodlne prekonáva všetkých súperov v tejto oblasti. Prvý špecializovaný showroom spoločnosť otvorila koncom decembra v japonskej Osake, píše portál Autoblog.
Predaj už bol spustený a spoločnosť začala prijímať objednávky z celého sveta. Zo série sa vyrobilo zatiaľ len 50 kusov, ktoré budú rozdelené do rôznych častí sveta – dvadsať kusov ostáva v Ázii, ďalších 20 pôjde do Európy a zvyšná desiatka skončí v Severnej Amerike.

Aspark Owl ponúka štvoricu elektrických motorov zabezpečujúcich maximálnu rýchlosť 400 km/h, výkon 1480 kW, čiže takmer 2000 konských síl a krútiaci moment 2000 Nm. Lítium-iónová batéria s kapacitou 64 kWh a maximálnym výkonom 1300 kW sa stará o relatívne solídny 450 km dojazd, pričom na 44 kWh nabíjačke sa nabije za 80 minút, informoval Autocar.

Pozadie najrýchlejšie akcelerujúceho auta na svete
Spoločnosť Aspark, ktorá stojí za novým elektromobilom Owl, bola založená už v roku 2005. Zaujímavé však je, že dodnes nevyrobila ani jedno vlastné auto – ide totiž len o jednu z ázijských spoločností poskytujúcich inžinierske služby pre automobilový priemysel.
Tým sa vysvetľuje obmedzený počet vyrobených áut – Aspark Owl bol totiž vyrábaný v dielňach malej talianskej spoločnosti Manifattura Automobili Torino (MAT) počas roku 2020. Japonská firma teda nepatrí medzi výrobcov a popri hlavnom biznise sa vrhla aj na výrobu elektromobilu, o čom svedčí aj jeho jednoduchá webová stránka.
Práve tam si tento nový najrýchlejšie akcelerujúci elektromobil sveta môžeš objednať v prípade, že hľadáš elektromobil za 2,9 milióna eur. Bude však veľmi zaujímavé sledovať, ako sa s novým rekordérom v akcelerácii vysporiada konkurencia napríklad v podobe Tesly.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

